خانه معماری داخلی ویژگی های انواع نقاشی و رنگ ساختمان را بهتر بشناسید

ویژگی های انواع نقاشی و رنگ ساختمان را بهتر بشناسید

ویژگی انواع نقاشی و رنگ ساختمان

یکی از ساده ترین و ابتدایی روش ها برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل نقاشی ساختمان است, هر خانه ای بعد از مدتی نیاز به تغییر و تحولات پیدا می کند و شما می توانید با کمک انواع رنگ های ساختمانی بر روی دیوارهای کهنه و فرسوده منزل خود تغییر و تحولاتی را ایجاد کنید. در ادامه این مطلب ویژگی های انواع رنگ ساختمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتخاب رنگ ساختمان مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل می تواند بر روی روحیه شما و افراد خانواده تان تاثیرگذار باشد از این رو می توان رنگ دیوار ها را یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار بر  زیبایی خانه دانست.

رنگ ساختمان

ویژگی های انواع رنگ ساختمان

رنگ ساختمان تنوع زیادی دارد و شما می توانید با کمک انواع رنگ های روغنی و پلاستیک و اکریلیک و مولتی کالر و رنگ بلکا و رنگ پتینه دیوار های منزل خود را رنگ آمیزی کنید.
رنگ های اکریلیک ( رنگ های گیاهی ) بدون سرب هستند و جزء انواع رنگ های سالم و شادترین رنگ ها محسوب می شوند. رنگ های پلاستیکی مات هستند واز مناسب ترین رنگ ها برای سقف محسوب می شوند, رنگ های مولتی کالر نیز دکوراتیو هستند و به صورت چند رنگ در یک محدوده استفاده می شوند. در ادامه مطلب انواع رنگ های مناسب برای نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی مکان های مختلف ساختمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ساعت دیواری

 بررسی انواع رنگ دیوار مناسب برای اتاق های مختلف منزل

معرفی انواع رنگ ساختمان مناسب برای قسمت های مختلف

رنگ سقف و دیوارها می توانند بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل تاثیرگذار باشند از این رو باید برای سقف و دیوار رنگ مناسبی را انتخاب کنید.
در نقاشی ساختمان عمولا برای سقف از رنگ های روشن نظیر سفید و سفید مایل به زرد و یا خاکستری استفاده می کنند, ولی اگر شما تمایل دارید که سقف منزل تان کوتاه تر از ارتفاع واقعی اش به نظر برسد می تواند از رنگ تیره تری برای سقف نسبت به سایر رنگ بخش های دیگر اتاق استفاده کنید.

مرعفی انواع رنگ های ساختمانی
برای رنگ دیوارها معمولا از رنگ های روشن و متوسط و سفید استفاده می کنند با کمک این رنگ ها می توانید از نور اتاق بیشترین بهره را ببرید, اگر امکان ورود نور زیاد به داخل اتاق مورد نظر شما وجود داشته باشد می توانید از رنگ های تیره تر استفاده کنید

مبل و میز

معرفی انواع رنگ ساختمان

رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی

رنگ دیوار پذیرایی را باید بر اساس رنگ های موجود در اتاق انتخاب کنید. ابتدا باید رنگ کف اتاق و شومینه و کارهای سنگی موجود در پذیرایی را مورد بررسی قرار دهید و سپس رنگ مناسبی را انتخاب کنید. از تضاد قوی بین رنگ دیوار پذیرایی با سایر رنگ های موجود در این اتاق پرهیز کنید زیرا تضاد زیاد در بین رنگ ها باعث نامطلوب شدن نقاشی ساختمان در اتاق پذیرایی می شود.

رنگ دیوار اتاق نشیمن

رنگ مناسب برای اتاق غذاخوری

برای دیوار های اتاق غذاخوری بهتر است از رنگ های روشن و متوسط استفاده کنید زیرا این رنگ ها فضایی شاد و گرم را در اتاق غذاخوری به وجود می آورند. از به کار بردن رنگ های خیلی پریده نظیر زرد و سبز برای دیوارهای اتاق غذاخوری پرهیز کنید. به طور کلی بهتر است در هنگام نقاشی ساختمان برای دیوار اتاق غذاخوری از رنگ ها با درجات روشن استفاده کنید تا بتوانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون اتاق غذاخوری خود پدید آورید.

رنگ اتاق غذاخوری رنگ مناسب برای دیوار اتاق غذاخوری

رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در درون هر منزلی است و از آن جایی که افراد خانواده برای رسیدن به آرامش و استراحت کافی از اتاق خواب استفاده می کنند انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب از اهمیت زیادی در انتخاب رنگ ساختمان دارد. بهتر است برای انتخاب رنگ اتاق خواب به آب و هوای محل زندگیتان توجه کنید. در مناطق سردسیر بیشتر از رنگ های گرم برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب استفاده می کنند و در مناطق گرمسیر از انواع رنگ های سرد برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب استفاده می شود.

رنگ ساختمان

رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب بچه ها

برای رنگ دیوار اتاق خواب کودکان زیر ۱۳ سال بهتر است از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز استفاده کنید این رنگ ها می توانند فضای اتاق خواب کودکان را به محیطی شاد و سرزنده تبدیل کنند. برای بچه های بالاتر از ۱۳ سال می توانید از رنگ ها با درجات روشن تر مانند آبی و سبز و صورتی استفاده نمایید.

رنگ دیوار اتاق کودکان زیر 13 سال رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب

رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب های مشترک

در هنگام نقاشی ساختمان و انتخاب رنگ ساختمان باید توجه ویژه ای به اتاق خواب هایی که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند نیز داشته باشید. در اتاق خواب هایی که به طور مشترک مورد استفاده یک زوج قرار می گیرند باید الگوی رنگی دیوار ها را به گونه ای انتخاب کنید که مطابق با سلیقه دو نفر باشد. از به کار بردن رنگ های تیره و تند برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب بپرهیزید زیرا این رنگ ها فضای اتاق خواب را سنگین و ناخوشایند می کنند. رنگ  سفید آمیخته های ملایم و زیبایی نظیر سرخابی و گل بهی و لیمویی کم رنگ و صورتی و ارغوانی ملایم می توانند برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب مناسب باشند بنابراین بهتر است از این رنگ های آرامش بخش و گرم برای دیوار اتاق خواب خود استفاده کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب دو نفره رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب دو نفره

رنگ دیوارها از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل هستند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ دیوار برای اتاق های مختلف منزل خود حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. در این مطلب انواع ویژگی های نقاشی و رنگ ساختمان را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم با کمک این مطالب رنگ زیبایی را برای بخش های مختلف منزل خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *