خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز طراحی روف گاردن و ایجاد فضای سبز پشت بام با ایده های مدرن و کاربردی

طراحی روف گاردن و ایجاد فضای سبز پشت بام با ایده های مدرن و کاربردی

طراحی روف گاردن با کمک ایده های خلاقانه و جالب

روف گاردن یا بام باغ مجموعه ای است که به منظور محوطه سازی و ایجاد فضای سبز رو سقف منازل اعمال می شود. روف گاردن ها می توانند فضایی مفرح و بسیار زیبا را در ارتفاع و در فضاهایی از ساختمان که بلا استفاده مانده اند ایجاد کنند, در ادامه ایده هایی برای طراحی روف گاردن را مشاهده خواهید کرد.

با گسترش زندگی آپارتمان نشینی استفاده از روف گاردن نیز افزایش یافته است. روف گاردن ها بام باغ های خانگی هستند که با پوشش های گیاهی زیبا و جذابی طراحی می شوند و می توانند فضای سبز دنج و متفاوت را روی پشت بام ساختمان ایجاد کنند.

طراحی روف گاردن مدرن

طراحی روف گاردن با ایده های جدید و کاربردی

در طراحی روف گاردن انتخاب خاک و نوع مصالح و انتخاب گیاه مناسب برای کاشت از اهمیت زیادی برخوردار است, در این بخش ما قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با انواع ایده های کاربردی و خلاقانه برای دیزاین روف گاردن آشنا سازیم.

انواع ساعت دیواری

طراحی زیبا و جذاب روف گاردن برای ساختمان های مدرن

ایجاد روف گاردن با کمک ایده های جالب و خلاقانه

اولین نکته برای ساخت بام باغ و یا روف گاردن انتخاب سبک طراحی مورد نظر است که شما می توانید بعد از انتخاب سبک طراحی دلخواه خود, گیاهان و مبلمان و سایر وسایل مورد نیاز را با توجه به سبکی که در نظر گرفته اید انتخاب کنید.
خصوصی سازی فضای پشت بام یکی دیگر از انواع ایده های کاربردی روف گاردن است که شما می توانید با کاشت گیاهان و درخت ها با حجم و ارتفاع زیاد دیواری سبز را روی دیوار ها و یا کنج بام خود ایجاد کنید و به این ترتیب پشت بام را به فضایی خصوصی تبدیل کنید.
همچنین با کاشت گل های متنوع و زیبا در دو یا سه رنگ می توانید به فضای بام باغ زیبایی و جذابیت خیره کننده ای ببخشید.

طراحی داخلی روف گاردن با مبلمان و گیاهان زیبا

مبل و میز

طراحی داخلی شیک و زیبا روف گاردن طراحی روف گاردن با گیاهان زیبا دیزاین روف گاردن طراحی نورپردازی روف گاردن با کمک ایده های مدرن طراحی روف گاردن ساده و شیک
در طراحی اغلب روف گاردن ها از گلدان های زیبا برای جذابیت بیشتر طراحی استفاده می شود که بهتر است در صورت وجود مبلمان در این بخش از گلدان های هماهنگ و متناسب با مبلمان استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب طرح و رنگ گلدان به اندازه انتخاب گیاهی که قرار است در گلدان کاشته شود حائز اهمیت است. در روف گاردن با فضای کوچک بهتر است به جای استفاده از گلدان های کوچک و متنوع از چند گلدان بزرگ برای تزیین فضای روف گاردن استفاده کنید.

طراحی زیباو خلاقانه روف گاردن دیزاین روف گاردن با گلدان های کوچک
در طراحی اغلب روف گاردن ها از مبلمان و میز ناهار خوری استفاده می شود که در این صورت می توانید برای ایجاد فضایی دوست داشتنی و چشم نواز بین مبلمان و گیاهان کاشته شده در بام باغ هماهنگی ایجاد کنید. اگر در طراحی روف گاردن از مبلمان ساده و با رنگ ملایم استفاده کرده اید بهتر است گل هایی با رنگ شاد و روشن را در این فضا بکارید. و اگر مبلمان به کار برده شده در فضای روف بام پر نقش و نگار هستند بهتر است گیاهان و گل ها با رنگ ملایم در این فضا کاشته شود.

طراحی داخلی شیک و بی نظیر روف گاردن طراحی روف گاردن مدرن و شیک ایده هایی برای دیزاین روف گاردن دیزاین داخلی شیک و زیبا روف گاردن طراحی روف گاردن
پرورش چمن در بام باغ و گلدان هایی که در مجاورت دیوار قرار گرفته اند می تواند ایده مناسبی برای ایجاد یک طراحی داخلی ساده و کاربردی در بام باغ باشد.
ساخت آلاچیق و آبنما در روف گاردن یکی از انواع ایده های خلاقانه و جالب برای زیبایی بیشتر طراحی روف گاردن است و علاوه بر این شما می توانید با ساخت آلاچیق های زیبا فضای مفرح و شادی را برای استراحت و نشستن در پشت بام منزل خود ایجاد کنید.

طراحی باغ بام   طراحی داخلی شیک و زیبا روف گاردن   طراحی ساده و شیک روف گاردن    طراحی شیک و زیبا روف گاردن   طراحی باغ بام شیک و زیبا دیزاین شیک و زیبا روف گاردن دیزاین ساده و شیک روف گاردن

طراحی نورپردازی در روف گاردن

نوپردازی در طراحی روف گاردن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند, شما می توانید با نورپردازی مناسب زیبایی گل ها و گیاهان را در بام باغ افزایش دهید و علاوه بر این در هنگام غروب خورشید و شب نیز از فضای پشت بام منزل خود نهایت استفاده را ببرید. برای نوپردازی در روف گاردن می توانید از انواع لامپ های ریسه ای و خورشیدی و و نیز نورهای مخفی در میان سنگ ها و مبلمان استفاده کنید که لامپ های ریسه ای برای بام باغ هایی با متراژ کوچک می توانند ایده مناسبی باشند.

طراحی نورپردای روف گاردن طراحی شیک و زیبا روف گاردن طراحی روف گاردن با انواع ایده های خلاقانه طراحی نورپردازی ایده آل و مناسب روف گاردن ایده های جالب و جذاب برای طراحی داخلی روف گاردن طراحی نورپردازی مناسب و شیک روف گاردن طراحی زیبا و متفاوت روف گاردن

محل اجرای باغ بام لزوما روی پشت بام ساختمان ها نیست و شما می توانید باغ بام ها را در لابی ساختمان و پاسیو و تراس نیز طراحی کنید. در این مطلب با انواع ایده های کاربردی برای طراحی روف گاردن آشنا شدید که امیدواریم با کمک این ایده ها بتوانید فضای سبز متفاوت و چشم نوازی را روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *