خانه ایده ها و تزئینات خانگی ایده های جالب برای رنگ آمیزی سقف

ایده های جالب برای رنگ آمیزی سقف

طرح جالب برای رنگ آمیزی زیبای سقف

برای رنگ آمیزی سقف ایده ها و طراحی های متفاوت وجود دارد. برخی از این ایده ها به طور کلی دکوراسیون را دچار تغییر و تحول می کنند و به صورت شاخصی جلوه می یابند.

 

ایده های جالب و متنوع برای رنگ آمیزی سقف

برخی از طراحان و معماران داخلی سقف را دیوار پنجم می نامند. این نامگذاری بدان جهت انجام شده که سقف نیز در دکوراسیون فضا تاثیر به سزایی دارد. طبیعتاً این دیوار پنجم در دکوراسیون منزل و رنگ ساختمان تاثیر زیادی خواهد داشت.

نقش رنگ آمیزی سقف بر ادراک ابعاد اتاق

رنگ آمیزی سقف از مواردی است که باعث می شود اندازه ی یک اتاق کوچک یا بزرگ به نظر برسد. سقفی بلند به شکل طاقی با رنگ سفید سبب می شود یک اتاق، سرد و خالی به نظر برسد. اگر شما سقف را با رنگی که دو سه درجه تیره تر از رنگ دیوار رنگ آمیزی کنید، این فضا از لحاظ بصری جمع و جورتر به نظر خواهد رسید.

انواع ساعت دیواری

رنگ های تیره نیز باعث می شوند سقف کوتاه تر و فضای اتاق گرم و دنج به نظر برسد. از رنگ های مات نیز بهتر است برای پوشش خراش و پریدگی استفاده کرد. چون ظاهری مخملی و مسطح به آن می بخشند. حال آنکه اگر سقف کوتاه اتاقی کوچک با رنگی روشن رنگ آمیزی شود، ارتفاع سقف بلندتر و فضای اتاق وسیع تر دیده خواهد شد. در این موارد باید از رنگی استفاده کنیم که یکی یا دو درجه از دیوارهای اتاق روشن تر باشد. برای اینکه این مسئله نمود و جلوه بیشتری داشته باشد و تاثیر گذار عمل کند، از رنگ های براق استفاده کنید. برای استفاده از رنگ های براق نیز باید زیر سازی مسطح و عالی انجام دهید. در غیر این صورت با انعکاس نور تمام خراش ها و برجستگی های سقف دیده خواهد شد.

طراحی زیبای سقف با رنگ آمیزی عالی

طراحی خاص سقف اتاق پذیرایی

مبل و میز

طراحی سقف با تم سبز

طراحی عالی سقف با رنگ آمیزی

طراحی متفاوت سقف با رنگ آمیزی

دیزاین برجسته سقف با رنگ آمیزی

سقف رنگ آمیزی شده

طراحی خارق العاده سقف با رنگ آمیزی

رنگ آمیزی شیک سقف با تم طلایی

رنگ آمیزی متفاوت سقف اتاق پذیرایی

تاثیر رنگ سقف بر احساس یکپارچگی فضا

اگر رنگ سقف را با دیوار هم رنگ کنید، به راحتی این احساس یکپارچگی را ایجاد کرده اید. این تکنیک برای رنگ های روشن، بژ، طوسی روشن، استخوانی، شیری و خنثی مناسب می باشد. رنگ آمیزی سقف و دیوارها به صورت یکپارچه، پس زمینه ای خنثی ایجاد می کند که این پس زمینه می تواند بستری برای ایجاد تضادهای رنگی زیبا در فضا فراهم کند. شما می توانید از رنگ های متضاد نیز کمک بگیرید. به عنوان مثال رنگ بژ را برای سقف و دیوار انتخاب کنید و مبلمان و کف پوش را در رنگ های متضاد آن انتخاب کنید. تصور نکنید استفاده از تضاد رنگی همیشه دردساز و ناهماهنگ است. بلکه این رنگ های متضاد در صورتی که به درستی انتخاب شده باشند، بسیار موزون و هماهنگ عمل خواهند کرد و متعادل به نظر خواهند رسید.

دیزاین زیبای سقف

رنگ آمیزی ایده آل سقف

رنگ امیزی ایده آل سقف با تم صورتی

طراحی سقف با تم تیره

رنگ آمیزی سقف با تم ابی

رنگ آمیزی متفاوت سقف

رنگ آمیزی عالی سقف

رنگ آمیزی زیبای سقف اتاق پذیرایی

رنگ آمیزی سقف با طرح زیبا

توجه داشته باشید در فضاهایی با نور کم نباید از رنگ های تیره برای سقف و دیوار استفاده کنید. چون شما با اینکار حداقل فرصت و شانس برای انعکاس نور را از بین خواهید برد.

تبدیل سقف به نقطه کانونی در محیط منزل

با رنگی برجسته و شاخص سقف را به یک نقطه کانونی عالی در منزل تبدیل کنید و دکوراسیون داخلی منزل را به شکل زیبایی تغییر دهید. به این ترتیب که این رنگ با رنگ دیوار و مبلمان و… متضاد باشد. یکی از این رنگ های عالی که برای ایجاد  نقطه کانونی توصیه می شود، رنگ انرژی زا سبز-آبی روشن است که برای اتاقی با دیوارهای شیری و مبلمان سفید نقطه کانونی جذابی ایجاد می کند.

الگوی هندسی در رنگ کردن سقف مانند شطرنجی، راه راه و… نیز با چشم ها بازی کرده و جذابیت بصری در مجموع دیوارها و اتاق ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *