در طراحی دکوراسیون داخلی بسیاری از افراد عاشق ظاهر و تنوع پذیری اتاق های سفید هستند. اما افرادی هم هستند که فکر می کنند اتاق های سفیدشان یک چیزی کم دارد. به خصوص اگر جزئیات معماری داخلی یا پرداخت های خاص نداشته باشند. یکی از آسان ترین راه ها برای اضافه کردن شور و حال به یک اتاق سفید استفاده از رنگ است. منظور رنگ های روشن و تند در حجم بالاست.

شاید به این فکر کنید که استفاده از رنگ های تند با هدف داشتن اتاق سفید در تضاد است. اما یک رنگ تزئینی پرشور می تواند روی سفیدی فضا تاکید کند، به خصوص اگر کمبودی حس کنید اما نتوانید به طور دقیق آن را نام ببرید. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید تنها چیزی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما کم است کمی انرژی است و بهترین راه برای اضافه کردن نشاط به هر فضایی رنگ تند است. اگر هنوز متقاعد نشدید این نمونه ها را بررسی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ زرد

زرد روشن رنگ تزئینی زیبایی است چون رنگ نور خورشید است، با خود امید به همراه دارد، و بهترین گزینه طبیعی برای افزایش انرژی محیط است.

طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سبز

یکی از راحت ترین رنگ هایی که می توان با آن زندگی کرد سبز است رنگ سبز در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است، حتی تناژهای تند آن هم طبیعی به نظر می رسد. وقتی دنبال سبز روشن مناسب هستید به فصل بهار فکر کنید، چمن های سبز تازه و برگ های تازه جوانه زده. این نوع سبزها، لایه های سرزنده ای زیر پوست خود دارند که در فضای سفید شما راحت و صمیمی به نظر می رسد.

دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ آبی ارغوانی.

روشن ترین درجات آبی در دسته گرم ها قرار می گیرند. سایه های میانه و تیره می توانند حتی به معمولی ترین اتاق سفید هم حسی شاهانه بدهند. در اتاق رختشویی زیر کابینت ها به رنگ تیره ای از آبی درآمدند و تضاد زیبایی با دیوار و کفپوش سفید معمولی دارند. ظاهری شجاعانه و غیرمنتظره است که هویت زیادی به فضا می دهد.

دکوراسیون آشپزخانه جدید و کابینت

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی.

رنگ نارنجی شاد و بدون ترس همیشه انرژی محیط را حفظ می کند. به همین دلیل این رنگ برای طراحی دکوراسیون و دیگر اتاق هایی که محل میزبانی از مهمان هستند مناسب است. یک رنگ مفرح است پس در فضاهای رسمی از آن استفاده نکنید. از طرف دیگر پس زمینه ای عالی برای مبلمان راحت مدرن و آثار هنری رنگارنگ است.

دکوراسیون منزل مدرن و رنگی

طراحی دکوراسیون داخلی با بنفش آبی.

بنفش تیره مایل به آبی شاید به نظر خیلی سرزنده نیاید اما برخی رنگ ها انسجام کافی برای شاداب کردن یک اتاق را دارند. مزیت این رنگ تقریبا غیر تند این است که فضای کوچک را شلوغ نمی کند. برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک گزینه ای عالی است.

طراحی اتاق خواب

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز.

اکثر تناژهای قرمز به طور طبیعی روشن هستند. به همین دلیل برای بعضی افراد انتخاب ترسناکی است. با این حال همیشه به مشتری ها یادآوری می کنیم که قرمز رنگ عشق است. چه کسی از حضور عشق بیشتر در زندگی استقبال نمی کند؟ اگر از این لحاظ به قرمز نگاه کنید استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی راحت تر می شود. اگر ظاهری نرم تر می خواهید این رنگ را با کِرِم یا سفید شیری ترکیب کنید، نه سفید گچی.

آشپزخانه شیک و متفاوت

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز بنفش.

 بنفش مایل به قرمز یک رنگ سبک و منعطف است. رنگی غیرمنتظره محسوب می شود پس اگر دنبال المانی هیجان انگیز در دیزاین منزل خود می گردید این رنگ برای شما مناسب است. به خاطر وجود سایه های قرمز در آن، از هر بنفش دیگری سبک تر و گرم تر است. تعادل دلنشینی برای رنگ سفید خنک ایجاد می کند.

دکوراسیون اتاق پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ آبی آسمانی.

به نظر من معدود رنگ هایی وجود دارند که از رنگ آسمان صاف در یک روز آفتابی زیباتر باشند. رنگ آبی استفاده شده در طراحی اتاق خواب زیر چنین تصویری را در ذهن ایجاد می کند. شکل خالصی از آبی است که بعد از ترکیب شدن با دیوارهای سفید گرم و کفپوش های چوب جنگلی با جلای سبک عالی جلوه می کند. با وجود شاداب بودن، بسیار طبیعی و ساکت به نظر می رسد.

طراحی راهرو منزل

قبل از تغییر دکوراسیون به هزینه بازسازی منزل نیز فکر کنید

اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید یا می خواهید بخشی به آن اضافه کنید، وجود معمار کمک بزرگی خواهد بود. هر بار که دیواری را خراب می کنید یا قصد طراحی دکوراسیون منزل خود را دارید ، وجود معمار نه تنها ایده خوبی است، شاید از لحاظ قانونی ضروری باشد. شاید استخدام یک فرد غریبه و کمک گرفتن از او در مراحل بازسازی منزل تان کمی ترسناک باشد، اما با مطالعه این مطلب می توانید نگرانی ها را کنار بگذارید.

۱-در مرحله اول تعیین کنید که به وجود معمار نیاز دارید یا نه. اگر بازسازی منزل شما نیاز به تغییر ساختار هیچ دیواری ندارد، شاید بهتر باشد یک پیمانکار ساده استخدام کنید. پیمانکار ها قادر هستند اغلب به روزرسانی ها را به تنهایی انجام دهند. تعویض اسباب جانبی و رنگ کاری ها مثل کابینت سازی، کفپوش، نقاشی و نورپردازی برای آن ها مثل آب خوردن می ماند. اما در صورتی که نیاز به تغییر پلان خانه دارید باید از مهندس معماری بهره ببرید.

۲- کاندیداهای متعددی انتخاب کنید و برای ملاقات با آن ها زمانبندی داشته باشید. به طور ناگهانی معماری را انتخاب نکنید و کار را شروع کنید، قبل از تصمیم گیری قطعی با افراد مختلفی مصاحبه کنید. نقشه های طراحی خود را به آن ها بگویید، از نحوه کار آن ها سر در بیاورید، و از همه مهم تر مطمئن شوید که قادر هستید با شرکت مهندسی یا معماری به خوبی همکاری کنید. قرار است همکاری نزدیکی با هم داشته باشید پس باید رابطه خوبی برقرار کنید.

۳- با شرکت های طراحی و ساخت کار کنید. این شرکت ها هم طراح دکوراسیون هستند و هم پیمانکار در کارمندان خود دارند، در نتیجه مرحله طراحی/ساخت را راحت کرده و ارتباط را بهتر می کند. اگر پیمانکار آشنا ندارید، این بهترین گزینه است. این نوع شرکت ها درحال توسعه هستند. در حال حاضر شرکت های طراحی-ساخت زیادی وجود دارد که در پروژه های کوچک مثل بازسازی منزل تخصص دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *