خانه لوازم ترئین منزل کفپوش تفاوت پارکت و لمینت چیست؟ (راهنمای انتخاب کفپوش مناسب)

تفاوت پارکت و لمینت چیست؟ (راهنمای انتخاب کفپوش مناسب)

تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

 کف پوش رویه و لایه هایی هستند که برای پوشاندن کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند, کفپوش ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از مدل های آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند. در ادامه تفاوت پارکت و لمینت را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

 از کفپوش ها برای پوشاندن کف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. پارکت و لمینت از انواع کفپوش های مناسب برای پوشاندن کف ساختمان ها محسوب می شوند که اغلب افراد تصور می کنند این دو نوع کفپوش یکسان هستند در صورتی که تفاوت پارکت و لمینت زیاد است و آن ها حتی از نظر ساختاری نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
تفاوت بین لمنیت و پارکت

تفاوت پارکت و لمینت در چیست ؟

پارکت و لمینت از انواع کفپوش های مناسب هستند , در ادامه این مطلب ابتدا به تعریف پارکت و لمینت می پردازیم سپس تفاوت پارکت و لمینت را مورد بررسی قرار می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید کفپوش مناسبی را برای ساختمان خود انتخاب کنید.
تفاوت کفپوش لمنیت و پارکت

پارکت چیست؟

پارکت نوعی کفپوش است که جنس آن از چوب طبیعی درخت ها می باشد. پارکت های چوبی ابتدا به کف اتاق چسبانده می شوند و پس از اینکه چسب آن ها کاملا خشک شد سطح روی این نوع کفپوش ها را ابتدا ساب می زنند و سپس از لاک برای صاف و صیقلی کردن سطح این نوع کفپوش ها استفاده می شود. پارکت ها به آب حساس هستند و در صورتی که با آب تماس پیدا کنند دچار تورم خواهند شد و یا به اصلاح عامیانه باد می کنند.
همچنین در اثر تماس با اشیاء نوک تیز دچار آسیب و خش می شوند و بعد از گذشت چند سال از چسباندن آن ها روی کف اتاق باید مجددا ساب و لاک روی آن ها زده شود.

نصب پارکت

انواع ساعت دیواری

لمینت چیست ؟

به لمینت اصطلاحا پارکت لمینت نیز گفته می شود. لمینت از جنس الیاف چوب فشرده (HDF) است و این نوع کفپوش مانند پارکت های چوبی به طور مستقیم از چوب درختان ساخته نمی شود.

مدل پارکت لمینت

بررسی انواع تفاوت پارکت و لمینت

۱٫ لمینت ها مانند پارکت های چوبی به کف اتاق چسبانده نمی شوند بلکه آن ها به وسیله شیارهایی که دور تا دور لمینت ها موجود هستند به صورت ماده و نر به یکدیگر قفل می شوند. افزایش سطح کار باعث افزایش وزن لمینت هایی که در یکدیگر قفل شده اند می شود و به خاطر وجود وزن زیاد لمینت ها بدون استفاده از چسب روی کف اتاق نگه داشته می شوند.
۲٫ در نصب لمینت ها همانطور که قبلا ذکر شد مانند نصب پارکت از چسب استفاده نمی شود بنابران به کف اتاق در هنگام نصب لمینت صدمه ای وارد نمی شود.
۳٫ به دلیل عدم استفاده از چسب در هنگام نصب لمینت ها می توانید آن ها را چندین بار بعد از نصب جمع آوری کنید و مجددا لمینت ها در مکانی دیگر نصب کنید.
۴٫ قبل از نصب لمینت ها فومی در زیر آن ها پهن می شود که فوم موجود در زیر لمینت ها از انتقال صدا به طبقه زیرین ساختمان تا حد زیادی جلوگیری می کند.

مبل و میز

تفاوت پارکت و لمینت
۵٫ فومی که در زیر لیمنت ها پهن می شود علاوه بر اینکه عایق صدا است عایق برودت و عایق حرارت نیز می باشد.
۶٫ لمینت ها نسبت به پارکت های چوبی در برابر اشیاء نوک تیز و آب مقاوم تر هستند.
۷٫ سرعت اجراء و نصب لمینت نسبت به نصب پارکت بسیار بالاتر می باشد.
۸٫ لمینت مانند پارکت چوبی بعد از نصب نیازی به ساب زدن و لاک زدن ندارد و بعد از اینکه نصب لیمنت به پایان می رسد می توانید به راحتی وسایل را روی این نوع کفپوش بچینید.
۹٫ لیمنت ها نسبت به سایر کفپوش ها نظیر سرامیک و سنگ و … مقرون به صرفه تر هستند.

لمینت       پارکت لمینت

به علت داشتن مزایای زیاد لمینت نسبت به پارکت های چوبی مدت ها است که از پارکت های چوبی استفاده زیادی نمی شود و این نوع پارکت ها به سختی در بازار پیدا می شوند از این رو اغلب افراد این نوع کفپوش ها را یکسان تلقی می کنند. در این مطلب با انواع تفاوت پارکت و لمینت آشنا شدید و بهتر است در صورت تمایل به استفاده از این کفپوش ها برای پوشاندن کف اتاق از لمینت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *