خانه دکوراسیون پذیرایی روش نورپردازی پذیرایی و نکاتی برای موفقیت در آن

روش نورپردازی پذیرایی و نکاتی برای موفقیت در آن

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی یکی از مهم ترین ارکان در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی است بنابراین اگر نورپردازی در سالن پذیرایی بدرستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم می آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می رسد. در ادامه ایده هایی برای طراحی نورپردازی پذیرایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. 

میزان نور موجود در هر فضایی روی بینایی و روحیه و هیجانات افراد و ساعات بلوژیک بدن تاثیرگذار است از این رو بهتر است در طراحی نورپردازی قسمت های مختلف منزل نظیر نورپردازی اتاق خواب و نورپردازی پذیرایی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی دقت لازم را به خرج دهید.

نورپردازی غیر مستقیم سالن پذیرایی

نکاتی برای طراحی نورپردازی پذیرایی

اگر شما به دکوراسیون سالن پذیرایی منزل خود اهمیت می دهید و تمایل دارید رنگ و طرح وسایل در دکوراسیون پذیرایی جلب توجه کند بهتر است در طراحی نورپردازی پذیرایی دقت لازم را به خرج دهید تا به کمک نور فضای پذیرایی تان جلوه زیباتری پیدا کند.
توجه داشته باشید که برای طراحی نورپردازی در سالن پذیرایی باید منابع نور متعدد در سطوح مختلف وجود داشته باشد تا نورپردازی دلپذیرتر به نظر برسد. اغلب افراد تصور می کنند که سالن پذیرایی باید کاملا روشن باشد در صورتی که این تصور نادرست است و نور زیاد باعث می شود تا شما و مهمان هایتان در سالن پذیرایی احساس راحتی و آرامش نداشته باشید.
بهتر است کانون تمرکز نور در سالن پذیرایی روی میز پذیرایی در نظر گرفته شود تا توجه مهمان ها به مرکز اتاق پذیرایی جلب شود. مناسب ترین منبع نور برای میز پذیرایی لوسترهای کلاسیک پر زرق و برق و زیبا هستند و شما می توانید این مدل لوسترها را در بالای میز پذیرایی نصب کنید و بهتر است از لامپ های قوی برای این مدل لوسترها استفاده نکنید زیرا شدت نور آزاردهنده می شود و جذابیت لوستر نیز کمتر به نظر می رسد. در سالن های پذیرایی بزرگ اغلب از چند لوستر با نور کمتر برای طراحی نورپردازی مناسب و کاربردی استفاده می شود.

انواع ساعت دیواری

طراحی نورپردازی در سالن پذیرایی طراحی نورپردازی کاربردی سالن پذیرایی نورپردازی پذیرایی دیزاین نورپردازی سالن پذیرایینورپردازی زیبا و کاربردی سقف پذیرایی دکوراسیون پذیرایی طراحی نورپردازی سالن پذیرایی طراحی نورپردازی شیک سالن پذیرایی طراحی نورپردازی پذیرایی

در سایر قسمت های سالن پذیرایی بهتر است از نورپردازی غیر مستقیم استفاده کنید. نصب دیوارکوب هایی که نور را به سمت سقف پذیرایی می تابانند می تواند ایده مناسبی برای نورپردازی غیر مستقیم باشد همچنین شما می توانید برای این مدل نورپردازی از آباژورهایی که دارای پوشش های مات هستند استفاده کنید. چراغ های باتری دار که در میان ظرف های چینی و سنگ های تزیینی نیز کار گذاشته شده اند می توانند ایده مناسبی برای ایجاد نورپردازی غیرمستقیم باشند.
اگر در فضای سالن پذیرایی بوفه وجود دارد می توانید لامپ های هالوژنی با نور ملایم را درون بوفه قرار دهید و از نور این لامپ ها به عنوان نورپردازی غیر مستقیم استفاده کنید.
یکی دیگر از ایده های جالب برای طراحی نورپردازی پذیرایی روشنایی دور تا دور سقف کاذب است توجه داشته باشید که نورپردازی در سقف می تواند نشان دهنده جزئیات بیشتر کار معمار باشد.
لامپ ها و چراغ های دیوارکوب که قابلیت جا به جایی دارند از این رو شما می توانید با کمک این لامپ ها نور را در هر مکانی که تمایل دارید متمرکز کنید که این مدل نورپردازی منحصر به فرد و خاص است و برای سالن های پذیرایی با دکوراسیون مدرن می تواند ایده آل باشد.

نورپردازی اتاق پذیرایی ایده هایی برای دیزاین نورپردازی سالن پذیرایی

مبل و میز

نورپردازی سقف سالن پذیرایی نورپردازی سقف طراحی نورپردازی در سالن پذیرایی نورپردازی سقف کناف نورپردازی سقف کناف طراحی نورپردازی کاربردی و شیک در سالن پذیرایی ایده هایی برای طراحی نورپردازی در سالن پذیرایی نورپردازی شیک و کاربردی اتاق پذیرایی نورپردازی زیبا و شیک سالن پذیرایی نورپردازی غیر مستقیم سالن پذیرایی نورپردازی غیر مستقیم اتاق پذیرایی نورپردازی سقف طراحی نورپردازی سقف کناف نورپردازی سالن پذیرایی نورپردازی اتاق پذیرایی

در این مطلب با انواع ایده های کاربردی برای طراحی نورپردازی پذیرایی آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری از این نورپردازی ها بتوانید در فضای سالن پذیرایی منزل تان نورپردازی شیک و کاربردی را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *