خانه دکوراسیون تجاری و شرکتی اصول فنگ شویی مغازه و فروشگاه ها برای فروش بیشتر

اصول فنگ شویی مغازه و فروشگاه ها برای فروش بیشتر

اصول فنگ شویی مغازه

فنگ شویی از انواع هنرهای باستانی شرقی است و بر اساس فنگ شویی هر وسیله ای در محیط کار و منزل باید در جای مناسب خود قرار بگیرد تا فضایی آرامش بخش در محیط کار و محیط منزل ایجاد شود. در ادامه این مطلب اصول فنگ شویی مغازه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. 

فنگ شویی تجاری یکی از مهم ترین شاخه های فنگ شویی محسوب می شود و بر اساس اصول فنگ شویی اگر انسان با محیط کار و پیرامونش هماهنگ باشد می تواند در زندگی به موفقیت های بزرگی دست یابد که رسیدن به یک زندگی ایده آل و موفقیت بیشتر از اهداف فنگ شویی است.

چیدمان مغازه پوشاک بر اساس فنگ شویی

اصول فنگ شویی مغازه و فروشگاه

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و طراحی دکوراسیون ویترین مغازه از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است در هنگام طراحی داخلی مغازه های مختلف اصول فنگ شویی مغازه را رعایت کنید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و کاربردی را در فضای مغازه و یا فروشگاه ایجاد کنید.

انواع ساعت دیواری

طراحی داخلی هایپر مارکت

طراحی دکوراسیون مغازه با توجه به فنگ شویی

  • بر اساس اصول فنگ شویی بهتر است دکوراسیون داخلی مغازه و دکوراسیون ویترین مغازه را با توجه به نیاز مشتری های منطقه ای که مغازه شما در آنجا قرار گفته است طراحی کنید در غیر این صورت ممکن است اغلب مشتری ها با اینکه جذب دکوراسیون ویترین و مغازه می شوند جسارت ورود به مغازه را پیدا نکنند.
  • ورودی مغازه یکی از مهم ترین بخش ها است و به ورودی فروشگاه و مغازه اصطلاحا دعوت کننده مشتری می گویند بنابراین بر اساس اصول فنگ شویی مغازه بهتر است دکوراسیون ورودی مغازه را با دقت بیشتری طراحی کنید و برای این بخش از مغازه از رنگ های روشن و شاد استفاده نمایید. استفاده از رنگ های مرده و تیره در دکوراسیون ورودی مغازه مناسب و ایده آل نیست و اگر شما تمایل ندارید برای مغازه تان بخش ورودی را طراحی کنید بهتر است این قسمت از مغازه را باز نگه دارید و یا اینکه بخش ورودی را تمام شیشه کنید و شیشه های این قسمت را براق و تمیز نگه دارید.

فنگ شویی مغازه طراحی ورودی مغازه طراحی داخلی مغازه پوشاک طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طراحی شیک و کاربردی مغازه

  • انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی و ویترین مغازه یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون مغازه از رنگ های مناسب و ایده آلی استفاده کنید. رنگ های گرم و ملایم برای مغازه ها با دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب مناسبی باشند و رنگ های اسپرت و تند برای مغازه ها با دکوراسیون مدرن می توانند ایده آل و کاربردی باشند.
  • برای طراحی دکوراسیون مغازه خود از هر سبکی که استفاده می کنید بهتر است از تضاد رنگی روشن و تیره نیز استفاده کنید و علاوه بر این توجه به این نکته ضروری است که از هر رنگی که در فضای مغازه استفاده می کنید رنگ مورد نظرتان دارای فاصله رنگی و یا طیف رنگی باشد.
  • طراحی نورپردازی مغازه یکی دیگر از مهم ترین اصول فنگ شویی مغازه است که باید به آن توجه ای ویژه داشته باشید. بهتر است برای جذب مشتری بیشتر کل فضای مغازه را به صورت کاربردی نورپردازی کنید و علاوه بر این توجه داشته باشید که هیچ قسمت از فضای مغازه تاریک نباشد زیرا فضاهای تاریک باعث ایجاد احساس ناامنی در فضای مغازه و فروشگاه ها می شوند. بهتر است کل فضای مغازه را به یک اندازه نورپردازی نکنید و از ترکیب نورپردازی های ملایم و تند برای قسمت های مختلف مغازه استفاده کنید.

فنگ شویی مغازه طراحی داخلی مغازه پوشاک فنگ شویی فروشگاه طراحی داخلی فروشگاه طراحی زیبا و جالب مغازه

مبل و میز
  • برای کسب درآمد بیشتر بر اساس اصول فنگ شویی مغازه بهتر است کالاهای ارزشمند را در معرض دید مشتری ها قرار دهید و علاوه بر این نورپردازی بیشتری روی کالاهای باارزش انجام شود.
  • رعایت نظم و ترتیب در فضای مغازه یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید بر اساس اصول فنگ شویی مغازه مورد توجه قرار بگیرد بنابراین بهتر است کالاها را به صورتی در فضای مغازه بچینید که کالاهای همگروه در یک مکان قرار بگیرند.
  • مسیر رفت و آمد از مهم ترین مکان ها در دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک و هایپر مارکت و … است و مشتری می تواند در این مسیر به راحتی رفت و آمد کند بنابراین بهتر است مسیر رفت و آمد مشتری را شلوغ نکنید.
  • بین ویترین ها فاصله مناسبی ایجاد کنید و راهروهای مغازه را با ویترین های زیاد پر نکنید.
  • بر اساس اصول فنگ شویی فروشگاه بهتر است بخشی از فضای مغازه و فروشگاه را به کالاهای فصلی اختصاص دهید توجه داشته باشید که این کالاها ثابت نیستند و در فصل های مختلف سال جابجا می شوند.

طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک دکوراسیون کاربردی و زیبا مغازه پوشاک چیدمان فروشگاه بر اساس فنگ شویی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

  • اجناس را روی یکدیگر بچینید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر می بیند بنابراین بهتر است برای چیدمان اجناس در فضای قفسه ها و مغازه بیشتر از ارتفاع استفاده کنید.
  • بر اساس اصول فنگ شویی مغازه بهتر است دکوراسیون داخلی مغازه را به صورتی طراحی کنید که گرد و غبار کمتری روی قفسه ها و طبقه ها و اجناس بنشیند و بهتر است روی طبقه ها و یا قفسه های مغازه را به وسیله پوشش و یا در بپوشانید و علاوه بر این به تمیزی قفسه ها و فضای داخلی مغازه اهمیت زیادی بدهید.
  • کفپوش مغازه یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام طراحی داخلی مغازه به آن توجه کنید. بهتر است برای طراحی داخلی مغازه ها از کفپوش های لغزنده استفاده نکنید و علاوه بر این کفپوش ها با رنگ مات و تیره برای پوشاندن کف مغازه ها و فرشگاه ها می توانند انتخاب ایده آلی باشند و این مدل کفپوش ها باعث تمیزتر به نظر رسیدن فضای مغازه و یا فروشگاه می شوند.

طراحی داخلی مغازه پوشاک چیدمان مغازه طراحی داخلی فروشگاه طراحی داخلی مغازه اصول فنگ شویی در مغازه

  • بر اساس اصول فنگ شویی مغازه بهتر است بخشی از فضای مغازه را به ساخت یک انباری کوچک اختصاص دهید تا بتوانید در این مکان وسایل و اجناسی را که تمایل ندارید در معرض دید باشند قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر مغازه شما فاقد انباری باشد فضا و دکوراسیون داخلی آن همیشه نامنظم و به هم ریخته به نظر می رسد.
  • صندوق یکی از مهم ترین بخش ها در هر مغازه و یا فروشگاهی است بنابراین بهتر است بخش صندوق مغازه طراحی زیبا و کاربردی داشته باشد. اغلب صندوق در بخشی قرار داده می شود که کانتر نیز در همان بخش قرار داده شده است به همین دلیل بهتر است این بخش مهم مغازه طراحی زیبا و کاربردی تری داشته باشید و علاوه بر این بر اساس اصول فنگ شویی مغازه بهتر است درب خروجی و صندوق نزدیک به یکدیگر و در یک مسیر قرار بگیرند.

اصول فنگ شویی در فروشگاه دکوراسیون مغازه موبایل فروشی فنگ شویی در فروشگاه مواد غذایی دکوراسیون داخلی مغازه فنگ شویی در مغازه

در این مطلب با اصول فنگ شویی مغازه آشنا شدید که امیدواریم با ایده گرفتن از این اصول بتوانید دکوراسیونی آرامش بخش و کاربردی را در فضای مغازه و یا فروشگاه طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *