تکنولوژی های ترمو کردن چوب تحت عنوان فرآیند های شیمیایی، بیولوژیکی یا فیزیکی که باعث ارتقا ویژگی های مورد نظر در چرخه زندگی ترموود می شوند، تعریف شده است. چوب ترمو شده باید غیر سمی باشد و در طول استفاده، بازیافت یا دور ریختن مواد سمی از خود دفع ننماید. در خصوص دوام پذیری، روش اجرا باید غیر زیست کش باشد.

 فرآیند ترموود

کاربرد تکنولوژی های اصلاح چوب

هر یک از انواع فرآیندهای اصلاحی ( اصلاح حرارتی، کنش­ و واکنش­های شیمایی چوب، اصلاحات مبتنی بر اشباع کردن) به طور جداگانه مورد بحث قرار می­گیرند و تغییراتی که هر روند اصلاحی به وجود می­آورد، نتیجه­ ی نهایی که به دست می­آید و نیز تاریخچه­ ی هر یک از این رویه ­ها و کاربردپذیری آنها برای انواع مختلف چوب بررسی می­شود. بر فناوری­های اصلاح اصلی تمرکز می­شود. این مقاله حاوی یک سری اطلاعات درباره ­ی انواع روش­های تولید، تاریخچه و جایگاه کنونی فناوری­های اصلاح چوب است.

کاربرد تکنولوژی اصلاح چوب

انواع فرآیند ترموود

ارتقا تکنولوژی های ترمو کردن چوب در پژوهش و از جنبه تجاری حاکی از قدرت محرک های محیطی و پایداری و همچنین سلیقه مشتری در مورد محصولات با کارآیی بالا و حفظ و نگهداری پایین می باشد. چوب ترمو شده طیف وسیعتری از کارایی و دوام را دارا می باشد بطوریکه ثبات ابعادی در شرایط خدمات، تمرکز اصلی محسوب می شود.

این مقاله به چالشهای کارایی چوب مانند مقاومت در برابر آتش و موریانه بعلاوه مقاومت در برابر پوسیدگی و افزایش ثبات آن  می پردازد.

سه نوع اصلی فرآیند ترموود :  ترمو حرارتی، واکنشهای شیمیایی و ترمو اشباع ، بواسطه تفاوتهای اصلی میان این سه رویکرد، کارایی گونه های مختلف و ویژگی های منحصر بفرد، بصورت جداگانه بررسی می شوند. تعداد کمی فرآیندهای تجاری تولید کننده محصولات چوبی ترمو شده برای بازارهای مناسب از دهه ۱۹۳۰ وجود داشته اند. اگرچه از اواسط دهه ۱۹۹۰، در علاقه و توسعه تکنولوژی های فرآیند تجاری ترمو چوب افزایش چشمگیری بوجود آمده است. در فنلاند، فرانسه، اتریش و هلند فرآیند ترمو تجاری تا ۲۳ سال وجود داشته است و اخیرا نیز در سرتاسر اروپا به چشم خورده است. ترمو مبتنی بر اشباع مانند چوب استیل شده در حال شروع به صنعتی شدن هست بطوریکه اکنون برآورد می شود که تولید آکویا پس از ۱۰ سال عملیات به حداکثر ظرفیت خود رسیده است. حجم کلی چوب ترمو شده در سطح جهانی هنوز در مقایسه با حجم تولید جهانی چوب ترمو شده معمولی بسیار پایین است. بنابراین تکنولوژی های ترموود کردن چوب باید حتی بعد از یک یا دو دهه در صنعت جهانی بعنوان صنعتی نوپا در نظر گرفته شوند. اگرچه شواهدی وجود دارند  مبنی بر این که ظرف ۲ تا ۳ سال گذشته، تقاضای مشتری و متعاقب آن فروش حداقل با دو نوع ماده ترمو شده (آکویا و ترموود) به سرعت در حال رشد کردن هستند بطوریکه بصورت گسترده ای در حجم وسیعی در حال صادر شدن هستند.

فرآیند ترموود

اطلاع از آخرین قیمت ترموود:

پارس آرای کوهستان یکی از شرکت های پیشتاز و معتبر در زمینه چوب های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. نقاط قوت این شرکت همکاری با کمپانی های معتبر، کیفیت بالای محصولات، اجرای منحصر به فرد پروژه ها و رضایتمندی مشتریان است که این عوامل منجر به تثبیت جایگاه این مجموعه بین مشتریان می شود. شرکت پارس آرای کوهستان همواره به رضایت مشتری می اندیشد و حتی پس از اتمام پروژه با خدمات پس از فروش همراه مشتریان خواهد بود. برای اطلاع از لیست قیمت ترمووود به سایت پارس آرای مراجعه کنید .

http://www.parsaray.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *