خانه دکوراسیون فضای باز آشنایی با انواع باربیکیو و ویژگی های هر کدام

آشنایی با انواع باربیکیو و ویژگی های هر کدام

باربیکیو

باربیکیو روشی سالم برای کباب کردن مواد غذایی بر روی میله های داغ شده است و دارای مدل های مختلفی نظیر گازی و برقی و ذغالی و چند منظوره می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود از بین این طرح ها باربیکیویی مناسب و کاربردی را انتخاب نمایید.

معرفی انواع باربیکیو

باربیکیو کلمه ای کارابینی است و اصل کلمه آن باباکوآ بوده که در آن از دودی کردن انواع غذا ها استفاده می شده است و امروزه نیز به پختن گوشت با سرعت و حرارت پایین باربیکیو گفته می شود و نوع گوشتی که مورد استفاده قرار می گیرد باید بزرگ و استخوان دار باشد. در ادامه به معرفی انواع باربیکیو خواهیم پرداخت که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرند.

کباب پز

باربیکیوها چند نوع هستند و دارای چه ویژگی هایی می باشند ؟

باربیکیوها در انواع مدل های مختلف موجود می باشند که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند.

انواع ساعت دیواری

۱٫ کباب پز گازی

این مدل کباب پز از انواع طرح های پرکاربرد و محبوب در سراسر جهان است و عمده ترین نوع سوختی که در طراحی باربیکیو به کاربرده می شود گاز مایع یا همان گاز شهری می باشد و از این مدل اغلب در خانه های شهری استفاده می شود و شما می توانید این نوع باربیکوها را در تراس و پشت بام و حیاط و بالکن و … قرار دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید همچنین این نوع کباب پز به راحتی تمیز می شود.

باربیکیو گازی

۲٫ کباب پز ذغالی 

مبل و میز

این مدل کباب پز از محبوب ترین انواع کباب پزها به شمار می رود زیرا اغلب افراد به درست کردن کباب روی ذغال علاقه زیادی دارند و طعم کباب ذغالی را بیشتر از انواع کباب های دیگر دوست دارند.

کباب پز ذغالی

۳٫ کباب پز آجری 

یکی از بزرگ ترین محاسن کباب پزهای آجری وجود محفظه ای در کباب پز است که باعث می شود گرد و غباری که از سوختن چوب یا ذغال ایجاد می شود در محیط پخش نگردد از این رو از این باربیکیوها می توانید در بالکن و حیاط خلوت و تراس و … استفاده نمایید.

کباب پز آجری

۴٫ کباب پز سنگی 

کباب پز سنگی نوع متفاوتی از کباب پز می باشد و شما می توانید با توجه به نوع محوطه یا فضای بازی که در اختیارتان است اقدام به ساخت کباب پز های سنگی نمایید. اگر تمایل دارید چهره خاصی به فضای اطراف شما بخشیده شود بهتر است از کباب پزهای سنگی با جنس گابیون استفاده نمایید.

توری گابیون سبدهای سیمی می باشد که پر از مصالح سنگی است و در همه زمینه های عمرانی کاربرد دارند همچنین بسیار مقرون به صرفه تر از سازه های مشابه خود می باشند. موارد استفاده از توری گابیون در جاده سازی و سد سازی و کف آبراهه ها و دیوارهای محافظ می باشد.

کباب پز سنگی

تفاوت بین گریل و باربیکیوها در چیست ؟

گریل روشی است که اغلب افراد برای کباب کردن گوشت ها از آن استفاده می کنند و گریل کردن به معنای پخت گوشت به کمک حرارت مستقیم و بالا می باشد بنابراین می توان گفت که تفاوت باربیکیو و گریل بر سر مدت زمان و نحوه برخورد حرارت با گوشت است.

در باربیکیوها بر خلاف گریل پخت گوشت به کمک حرارت غیر مستقیم و به آرامی رخ می دهد ولی در روش گریل کردن پخت گوشت با حرارت بالا و به سرعت انجام می شود به همین دلیل است که گوشت سریع سفت و خشک می شود بنابراین اگر شما تمایل دارید گوشت بافتی نرم و آبدار داشته باشد بهتر است از باربیکوها برای پختن آن است استفاده نمایید.

تفاوت گریل و کباب پز

در این مطلب با انواع مدل های باربیکیو آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه انواع کباب پزهای مختلف بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *