خانه دکوراسیون فضای باز معرفی گیاهان مناسب دیوار سبز و شناخت ویژگی های هر کدام

معرفی گیاهان مناسب دیوار سبز و شناخت ویژگی های هر کدام

گیاهان مناسب دیوار سبز

گیاهان و فضای سبز در زندگی انسان ها دارای اهمیت زیادی می باشند و می توانند روی سلامت جسمی و روانی افراد تاثیرگذار باشند و با بهره گیری از آن ها به روش صحیح می توان به صورت غیر مستقیم به کاهش معضلات اجتماعی کمک زیادی کرد. طراحی دیوار سبز امروزه یکی از جدیدترین متدهای طراحی فضای سبز به شمار می رود و نکته ای که در این مورد دارای اهمیت زیادی می باشد انتخاب گیاهان مناسب دیوار سبز است.

معرفی انواع گیاهان مناسب دیوار سبز

اگر گیاهان برای دیوار سبز بدرستی انتخاب شوند زیبایی و طراوت خاصی به این دیوارها بخشیده می شود و سبزینگی و طراوت گیاهان را می توان تنها عامل جذابیت برای طراحی دیوارهای سبز محسوب کرد. در ادامه به معرفی انواع گیاهان مناسب دیوار سبز خواهیم پرداخت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

دیوار سبز

چه گیاهانی برای دیوار سبز مناسب هستند؟

۱٫ اسکینانتوس

انواع ساعت دیواری

اسکینانتوس به گیاه رژلبی نیز معروف می باشد و به دلیل اینکه برای باغبانی در فضای باز و محیط داخلی مناسب می باشد یکی از بهترین انواع گیاهان برای طراحی دیوار سبز محسوب می شود. این گیاه در محیط های مرطوب و گرم و به کمک خاک مرطوب و نور خوب به گل می رسد ولی در روشنایی ضعیف و شرایط خشک نیز بسیار مقاوم است.

اسکینانتوس با برگ های سبز و درخشان و جوانه های گل قرمز ظاهر می گردد و رنگ قرمز این گل ها باعث جذابیت و متفاوت تر به نظر رسیدن دیوار سبز می شود.

گیاه اسکینانتوس

مبل و میز

 ۲٫ سرخس برگ شمشیری 

مراقب از زیبایی و سلامتی سرخس برگ شمشیری کار آسانی است و این گیاه در محیط مرطوب رشد بیشتری دارد از این رو انتخابی مناسب برای باغ و فضاهای باز در مناطق مرطوب می باشد.

نوع برگ های این گیاه موجب شده است که به نسبت سایر گیاهان مورد استفاده در دیوار سبز کمی متفاوت تر به نظر برسد و بتواند جلوه ای سه بعدی به دیوار ببخشد.

سرخس برگ شمشیری

۳٫ اقاقیا

اقاقیا از انواع گیاهان مناسبی به شمار می رود که می تواند به تقسیم دیوارها کمک کند و فضاهای موجود در دیوارها را پر می کند و به آن نگاهی پرتر و کامل تر می بخشد بنابراین اگر شما حس می کنید که زیبایی دیوار سبز هنوز تکمیل نشده است بهتر است از این گیاه استفاده نمایید.

گیاه اقاقیا همچنین به راحتی در دسترس است و حالت پوششی آن به صورتی می باشد که می تواند محیط اطرافش را دوست داشتنی تر کند و از طرفی رنگ سبز آن نیز بسیار زیبا و خاص است.

معرفی گیاهان مناسب دیوار سبز

۴٫ پوتوس 

گیاه پوتوس یکی دیگر از گیاهان مناسب دیوار سبز به شمار می رود و دلیل اصلی این محبوبیت نیز رنگ برگ هایش است.

در صورت تمایل می توانید از رنگ های قرمز و کرم و سفید و زرد روی دیوار در کنار این گیاه استفاده نمایید همچنین پوتوس از انواع گیاهانی است که نگهداری آن چنان سختی ندارد و به دلیل اینکه قادر است حس طراوت به محیط ببخشد از این رو مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است.

پوتوس

۵٫ دراسانا 

این گیاه به گل موم نیز معروف است و انتخابی مناسب برای طراحی باغچه های کوچک و باغ در فضای باز می باشد.

دراسانا می تواند به راحتی در جهت مشخصی روی دیوار رشد نماید و برگ های این گیاه دارای دو رنگ می باشند به همین دلیل می باشد این گیاه قادر است دیوار سبز را از حالت تک رنگ به دیواری با درصد جذابیت بیشتر تبدیل نماید همچنین با توجه به مدل برگ های این گیاه به کارگیری آن روی دیوار سبز باعث احساس بلندی و شکوه آن می شود.

دراسانا

۶٫ هویا کارنوزا 

این گیاه به گل عروس نیز معروف می باشد زیرا یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دکوراسیون عروسی است. گل های هویا کارنوزا سفید و بزرگ هستند و عطر زیادی را به محیط اطراف خود می بخشند و با هر نوع شرایطی نیز سازگار می باشند فرم گل های این گیاه نیز به همراه رنگ سرخ آن تقابل زیبایی در برابر رنگ سبز زمینه اش ایجاد کرده اند و قرارگیری هویا کارنوزا در کنار سایر گیاهان موجود روی دیوار سبز جلوه خاصی به فضا می بخشد همچنین معطر بودن این گیاه از محاسن بزرگ آن می باشد.

هویا کارنوزا 

۷٫ استفانوتیس 

این گیاه به گل یاسمن نیز معروف می باشد و از انواع گیاهان مناسب برای دیوار سبز محسوب می شود همچنین این نوع گیاه به عنوان گیاهان بومی استرالیا شناخته شده و نیاز به مراقبت کمی دارد و برای افرادی که آشنایی زیادی با گیاهان ندارند و صرفا به گیاهان علاقه مند می باشند انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود.

اگر شما با کمبود ایده برای زینت دادن به دیوار سبز رو به رو شده اید بهتر است از این گیاه استفاده نمایید ترکیب یاسمن یا گل های سفیدش در کنار گیاهی دیگر که دارای گل ها با رنگ متضاد است می تواند دیوار را تبدیل به عنصری خاص کند.

استفانوتیس 

۸٫ پوتوس قلبی 

این نوع گیاه از انواع گیاهان رایج مورد استفاده در منازل می باشد و به نیلوفرهای صلح نیز معروف است و به مراقبت زیادی نیاز ندارد و در نور کم و رطوبت کم قابل نگهداری است.
علت اصلی محبوبیت این است که این گیاه به مراقبت زیادی نیاز نداشته و حتی در نور کم یا رطوبت کم نیز قابل نگهداری است همچنین رگه های موجود در برگ های آن نیز زیبایی این گیاه را تکمیل کرده است.

پوتوس قلبی

۹٫ اسپاتیفیلوم یا گل چمچه ای

اگر به نور خورشید برای رشد گیاهان دسترسی ندارید این گیاه می تواند برای طراحی دیوار سبز انتخابی مناسب و ایده آل محسوب شود.

گل چمچه ای با توجه به گلبرگ ها و گل هایش می تواند رنگ و لعابی بی نظیر را به دیوار سبز ببخشد و از طرفی دیگر نیز فرم گیاه و نحوه رشد آن می تواند به خلق دیواری منحصر به فرد کمک کند از این رو این گل یکی از انواع گیاهان زیبا و جذاب برای دیزاین دیوار سبز می باشد که به مراقبت کمی نیاز دارد.

اسپاتیفیلوم یا گل چمچه ای

در این مطلب با انواع گیاهان مناسب برای دیوار سبز آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید گیاهانی زیبا و خاص را برای طراحی دیوار سبز انتخاب کنید و جذابیت آن را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *