رشته نجاری یا همان درودگری یکی از کسب و کارهای معروف در سراسر جهان است؛ چرا که بیشتر لوازم چوبی و دکوراسیون‌های داخلی از راه نجاری به دست می‌آیند؛ بنابراین بیشتر افراد به سراغ دوره درودگری می‌روند تا بتوانند این رشته را به خوبی یاد بگیریند. در این مقاله قصد داریم نگاهی درباره‌ی به نجاری و نحوه کسب مهارت در آن بپردازیم پس با  فنی شو همراه باشید.

رشته نجاری

چوب یکی از مانبع طبیعی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان وسایل زیادی را ساخت. نجاری یا درودگری علاوه بر کاربردهای زیادی که دارد امروزه به عنوان یکی از رشته‌های مکمل و نزدیک به دکوراسیون و طراحی داخلی نیز محسوب می‌شود؛ چرا که بیشتر طرح‌هایی که در دکوراسیون از آن استفاده می‌کنند مکمل چوب و کارهای چوبی است و کسی که نجاری بیاموزد می‌تواند به خوبی در زیر شاخه‌های دکوراسیون فعالیت کند.

نجاری و دوره‌ درودگری

هدف شما از نجاری چیست

اولین نکته ‌ای که باید برای یادگیری نجاری و شرکت در دوره‌های درودگری بدانید این است که هدف شما از نجاری چیست؟ نجاری شغلی است مانند   آموزش ساخت کابینت  زمانی باید وارد آن شوید که هدف خود را مشخص کنید. اولین هدف برای وارد شدن در شغل نجاری و گذراندن دوره‌ درودگری علاقه باید باشد. بدون علاقه هر چقدر هم تلاش کنید در این شغل به جایی نخواهید رسید.

انواع ساعت دیواری

برای یادگیری نجاری یا درودگری چه باید کار کرد؟

 برای جواب این سوال باید گفت که تمام این روند یادگیری به خودتان بستگی دارد. اگر بخواهید کار خود را به عنوان کار آموز شروع کنید باید به سراغ دوره درودگری یا همان نجاری بروید.

نجاری و دوره‌ درودگری

در دوره درودگری چه چیزی می‌آموزید

برای این که بخواهید در این شغل مشغول به کار شوید ابتدا باید دوره‌های آموزشی آن را به صورت کاملا منظم طی کنید اما بسیاری از افراد پیش از آنکه بخواهند در دوره درودگری مشغول به تحصیل شوند با این سوال مواجه می‌شوند که در این دوره‌ها چه چیزی می‌خواهد بیاموزند ؟؟

مبل و میز

آیا گذراندن این دوره‌ها آن‌ها را به یک نجار حرفه‌ای تبدیل می‌کند و یا خیر و باید علاوه بر آن به کسب تجربه نیز بپردازند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفته شود که دوره‌های آموزشی پل ارتباطی میان شما و حرفه‌ای شدن در شغل نجاری است؛

چرا که شما بدون دانستن نکات ابتدایی درباره اینکه چگونه چوب را طراحی و بسازید، نمی‌توانید هرگز به یک نجاری تبدیل شوید که خدمات درودگری را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

همچنین در دوره‌های درودگری شما می‌آموزید تا اول بتوانید نجاری را به خوبی یاد بگیرید.

 دوم، چوب‌ها را به خوبی بشناسید. سوم، بتوانید از ابزارهای نجاری به خوبی استفاده نمایید

چراکه اگر می خواهید با آن‌ها به خوبی کار کنید نه تنها باید نحوه کار با آن‌ها را بلد باشید؛

بلکه بدانید چگونه از خودتان در مقابل آ‌ن‌ها محافظت نمایید؛ چرا که ابزارهای نجاری بسیار تیز و برنده هستند و در صورت اینکه تجربه کافی برای کار کردن با آن‌ها را نداشته باشید مسلما به خودتان آسیب می‌زند؛ بنابراین در دوره‌های درودگری به شما آموزش داده می‌شود تا چگونه آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

نجاری و دوره‌ درودگری

دوره درودگری فنی شو

آموزشگاه پیوند داده ها با سال‌ها سابقه و بهره گیری از اساتید با تجربه کلیه سر فصل‌هایی که لازم است را در دوره درودگری(نجاری) برای اینکه بتوانید به یک نجار باتجربه تبدیل شوید، به شما آموزش می‌دهد.

مجموعه فنی شو علاوه بر این که به کارآموزان مدرک مناسبی ارائه کرده تا بتوانند به بازار کار وارد شوند ، آن‌ها را به صورت مستقیم نیز به بازار کار معرفی می‌نماید.

 ضمناً دوره‌های (مجموعه فنی شو) همراه با پشتیبانی آموزشی هستند و تمام نکات و قلق ها به آن‌ها آموزش داده می شود تا بتوانند مانند یک نجار حرفه ای در کارگاه عمل کند.

همچنین آموزشگاه فنی شو به علاوه دوره‌های آموزش کابینت سازی ام دی اف، صفحات کابینت و کورین  و  دکوراتور چوبی را نیز برگزار می کند.

نجاری و دوره‌ درودگری

 از نقاط قوت آموزشگاه ما می توان به مشاوره تلفنی و حضوری پیش از ثبت نام و برگزاری جلسات آموزشی به طور منظم ، کارگاه مجهز و ارائه مدرک قابل ترجمه از فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد.

این مقاله توسط گروه محتوای سایت فنی‌شو، دپارتمان تخصصی آموزش تهیه شده است و هر گونه کپی‌برداری از بدون ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *