استفاده از اینترنت در کسب و کارهای مختلف در دنیای امروز به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای ارتباط جمعی، نقشی غیر قابل انکار دارد. پیدایش فناوریهای نوین و ورود آنها به حوزه کسب و کار، موجب آسانتر شدن کارها و صرفه جویی در مصرف منابع و بهبود عملکرد سازوکارهای موجود شده است.

برای اغلب طراحان داخلی یا کسانی که در فکر دکوراسیون منزل خود هستند، اتفاق افتاده که در هنگام انتخاب اجزای دکوراسیون دچار شک و تردید می شوند. بخش عمده ای از این تردید به این دلیل است که در موقع  انتخاب وسایل برای چیدمان محیط، نمی توانند تصور کنند که وقتی همه آنها در کنار هم قرار می گیرد چه شکلی پیدا می کند.

طرح آزما طراحی دکوراسیون 360

مثلاً می خواهیم دیوار را رنگ کنیم و رنگ پرده ها، مبل، لوستر و غیره را طوری با آن هماهنگ کنیم که بر اساس سلیقه خودمان، بهترین ترکیب ایجاد شود. در این مواقع چه باید کرد؟

شاید اولین راه حلی که به نظر یک طراح برسد، استفاده از نرم افزار ۳D-MAX یا نرم افزارهای مشابه آن باشد. اما این طیف از نرم افزارها با وجود داشتن امکانات متعدد، ضعف هایی دارند که قابل چشم پوشی نیست:

۱- این سری از نرم افزارها، محیط واقعی را برای شما ایجاد نمی کنند. هر چند مدلهای مختلف و بافتها و طرحهای زیادی را در خود دارند، ولی در نهایت حتی اگر یک شخص نه چندان حرفه ای به طرح شما نگاه کند متوجه مصنوعی بودن آن می شود و اصولاً مخاطب با طرحهای بازسازی شده و تصنعی، ارتباط مناسبی برقرار نمی کند.

۲- برای کار با این نرم افزارها نیازمند صرف وقت و هزینه برای آشنایی با شیوه کار آنها هستید. در واقع باید دانش فنی خاصی بدست آورید که کسب آن چندان هم آسان نیست.

۳- وقتی با این نرم افزارها کار می کنید، بعد از طراحی برای خروجی گرفتن از کار باید زمان نسبتاً زیادی را صبر کنید تا طرح شما آماده ارائه یا اصطلاحاً Render شود. بنابراین برای ایجاد تغییر در طرح، باز هم باید زمان زیادی صرف کنید.

۴- حجم فایلهای ساخته شده توسط این نرم افزارها خیلی بالاست و برای آنکه طرح خودتان را به دیگران بدهید با سختیهای زیادی روبرو هستید.

راه حل بهتر و ساده تری وجود دارد؟

برای اینکه کیفیت کار شما حفظ شود و با سرعت و دقت بیشتری کار طراحی خود را انجام دهید، بهترین راهکار مراجعه به وبسایت طرح آزما (www.tarhazma.com) است. برای طراحی در وبسایت طرح آزما، حتماً لازم نیست که شما یک طراح حرفه ای باشید، کارها را در محیط واقعی می بینید، سریع طراحی می کنید و طرحهای خود را براحتی از طریق اینترنت با دیگران به اشتراک می گذارید.

در حقیقت، در وبسایت طرح آزما شما امکانات ویژه ای برای رجوع به ایده ها و سلایق خود بصورت شهودی در اختیار دارید. کافیست تصورات خود را با انجام یک چیدمان مجازی در محیطی واقعی به اجرا بگذارید.

طراحی آنلاین دکوراسیون داخلی 360

طرح آزما، قالبهای تصویری از اتاقهای مختلف یک خانه را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید به این قالبهای تصویری، طرحها، رنگها و لوازم موجود در وبسایت را اضافه کنید و آنرا بنا بر میل و سلیقه خود بچینید.

طرح آزما یک وبسایت ۳۶۰ درجه یا به اصطلاح عموم، سه بعدی است. یعنی شما وقتی یک اتاق را برای انجام دکوراسیون انتخاب می کنید قادرید آن اتاق را از زاویه های مختلف ببینید و در آن حرکت کنید. انگار که واقعاً در آن فضا حضور دارید. در این محیط روی هر کدام از اقلام دکوراسیون، مثلاً دیوار، فرش، مبل، پرده، کابینت، … که کلیک کنید در همان لحظه می توانید طرح یا رنگ مورد نظر را انتخاب نموده و آن بخش را به دلخواه خود تغییر دهید.

طرح آزما طراحی آنلاین دکوراسیون 360

محصولات و لوازم خانگی موجود در وبسایت طرح آزما هم بسیار متنوع هستند و البته محصولات برندهای معتبر را می توانید در آن پیدا کنید. پس از انتخاب محصولات، می توانید ببینید که از کجا و چگونه می توان آن را تهیه کرد و به شماره تلفن، نشانی و آدرس وبسایت تأمین کنندگان دستیابی خواهید داشت.

طرح آزما طراحی دکوراسیون 360

اما نکته مهم دیگر؛ شما می توانید در طرح آزما، پس از انجام چیدمان مجازی خود، طرح خود را با تمام اجزای طراحی شده و درج توضیحات دلخواهتان، با دیگران هم به اشتراک بگذارید و از آنها نظر خواهی کنید. اگر طرح خود را ثبت کنید و با افرادی که می خواهید توسط ایمیل یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آنها می توانند از طرح شما بازدید کنند و به آن امتیاز بدهند. بدین وسیله ابزار خیلی مناسبی برای نظرسنجی از دیگران در مورد طرحهای دکوراسیون خود در اختیار خواهید داشت.

واقعیت مجازی در خدمت طراحی داخلی

یکی از فناوریهای نوینی که اخیراً پا به عرصه گذاشته و بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفته است، تکنولوژی واقعیت مجازیست که از آن به عنوان VR یا Virtual Reality یاد می شود. این تکنولوژی با بهره گیری از عینکهای ساده و نسبتاً ارزان، محیطی را به مخاطب نشان می دهد که بیننده می تواند در آن به گشت و گذار پرداخته و از زوایای مختلف به آن نگاه کند. کاربرد واقعیت مجازی در دنیای مدرن، در حوزه های مختلفی تعمیم یافته و به غیر از بازیهای رایانه ای، به استفاده در محیطهای صنعتی، کارخانجات، گردشگری و حوزه های گوناگون تجارت تسری یافته است.

طراحی آنلاین دکوراسیون داخلی 360

طراحی داخلی و دکوراسیون نیز جزء حوزه هایی است که این فناوری در آن می تواند نقش مهمی ایفا نماید. به عنوان مثال، فرض کنید که شما نیاز به طراحی دکوراسیون خانه یا محیط کار خود دارید. کاری که باید انجام دهید استخدام یک طراح و معمار داخلی و استفاده از مشاوره، خدمات و تجربیات اوست. اما چگونه می توانید مطمئن باشید که طرح نهایی با سلایق شما تناسب کافی داشته باشد؟

اینجاست که ویژگیهای منحصربفرد واقعیت مجازی به کمک شما می آید. کافیست به محیطی مجازی دسترسی داشته باشید که در آن عناصر مختلف خانه خود را به سلیقه خود و یا حتی با مشورت دکوراتورهای خبره بچینید و با استفاده از عینک واقعیت مجازی، پیش از انتخاب نهایی، در محیطی که طراحی کرده اید حضور داشته باشید. بدین وسیله می توانید پیش از اجرا و صرف هزینه، تغییرات مختلفی را در طراحی محیط خود ایجاد نموده و سپس طرح نهایی را که از همه نظر رضایت شما را جلب می کند، اجرا نمایید.

طراحی داخلی 360

اما در این میان لازم است که این فرایند طراحی مجازی بسیار سریع انجام شود و نیازی به Render کردن و صرف زمان طولانی و دانش فنی ویژه برای ساخت آن نباشد. در حقیقت، بهترین گزینه برای این کار از نظر سرعت و قابلیت دسترسی فراگیر، اینترنت است. وبسایتی که بتواند در لحظه، طرح مورد نظر شما را در محیط ایجاد و پیاده سازی کند و امکان رؤیت آن در حالت واقعیت مجازی را به شما ارائه نماید.

طراحی آنلاین دکوراسیون 360

در وبسایت طرح آزما، قالبهای مختلفی از اتاقهای قابل طراحی مانند اتاق نشیمن (http://www.tarhazma.com/livingroom360اتاق خواب (http://www.tarhazma.com/bedroom360) و آشپزخانه (http://www.tarhazma.com/kitchen360) وجود دارد که به آسانی می توان در آنها شروع به طراحی نمود، طرح نهایی را به اشتراک گذاشت و حتی آنرا از طریق واقعیت مجازی مشاهده کرد. موفقیت طرح آزما در این عرصه موجب شده تا به غیر از بازدیدکنندگان داخلی، شمار بسیاری از کاربران آن، از کشورهای پیشرو در ساخت فناوریهای روز باشند.

این امر بی شک می تواند بعنوان تحولی در حوزه طراحی و معماری داخلی تلقی گردیده و ساختار این رشته را به سمت و سوی استفاده بهینه از منابع و رشد و پیشرفت در مسیر ایده پردازی و نوآوری سوق دهد.

یک شوروم اختصاصی و مجازی

در وبسایت طرح آزما، شما می توانید محیط دلخواه خود را نیز اضافه کنید. برای این کار می بایست از محیط خود یک تصویر ۳۶۰ درجه تهیه کنید و آنرا برای طرح آزما ارسال نمایید و چنانچه انجام این کار برای شما سخت است، از طرح آزما بخواهید که برای تصویربرداری ۳۶۰ درجه از محیط مورد نظر شما اقدام نماید. با این کار، محیط ۳۶۰ درجه ای که ساخته می شود مختص شما خواهد بود و می توانید محصولات خود را در آن قرار دهید و همچنان از قابلیتهای ویژه مثل چیدمان آنلاین، به اشتراک گذاری طرحها و واقعیت مجازی بهره مند شوید.

داشتن یک شوروم اختصاصی و ۳۶۰ درجه می تواند در نمایشگاهها و همایشها و محافل حرفه ای، در هر حرفه و کسب و کاری که هستید، برای شما کاربرد داشته باشد و نظر بسیاری از مراجعه کنندگان را به محصولات شما و چگونگی چیدمان آنها با زدن عینک و بصورت واقعیت مجازی جلب نماید.

استفاده آسان، کاربرد گسترده

از آنجا که انجمنهای معتبر داخلی در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی به استفاده از خدمات طرح آزما گرایش ویژه ای پیدا نموده اند، دور از ذهن نیست که در آینده ای نزدیک، در سطحی گسترده تر از خدمات وبسایت طرح آزما استفاده شود.

کار در محیط طرح آزما، اصلاً مشکل نیست. همه راهنماییهای لازم روی وبسایت وجود دارد و کافیست کمی کنجکاو باشید تا از همه امکانات آن به آسانی استفاده کنید. برای آگاهی دقیق از شیوه کار با سیستم می توانید به ویدئوهای آموزشی طرح آزما در آپارات (http://www.aparat.com/Tarhazma) یا اینستاگرام طرح آزما (#Tarhazma) هم مراجعه کنید.

یک دیدگاه

  1. ليدا

    نوامبر 17, 2016 در 11:32 ق.ظ

    چقدر جالب

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *