دفتر کار، چه در منزل باشد و چه در یک شرکت بزرگ، اتاق بسیار مهمی به حساب می‌‌آید. برای خرید مبلمان اداری مناسب برای قرار دادن در دفتر کار باید نکاتی را مد نظر داشت و درباره مطالبی اطلاعاتی کسی کرد که علاوه بر زیباتر و جذاب‌تر شدن فضای دفتر کار، به افزایش تاثیرگذاری و کارکرد دفتر نیز کمک می‌کنند. این نکات عبارتند از:

  • ایجاد طراحی داخلی شیک با استفاده از مبلمان اداری مدرن
  • چگونگی خرید به صرفه مبل و میز صندلی‌های اداری
  • افزایش بهره‌وری نیروی کار و راندمان کاری با استفاده از مبلمان اداری مناسب
  • عوامل تاثیرگذار در زیبایی دفتر کار و شرکت
  • انتخاب مبل و صندلی اداری که هم ایمن و استاندارد باشد و هم کاربردی
  • چگونگی انتخاب مبلمان اداری برای دفتر کار در خانه
  • چگونگی انتخاب یک صندلی اداری استاندارد
  • مشخصات میز اداری مناسب

و ….

کسب اطلاعات لازم در خصوص موارد فوق‌الذکر می‌تواند در داشتن یک خرید عالی و مفید به شما کمک کند.

گام نخست: نیازهای خود را اولویت‌بندی کنید.

تمامی محصولات و اقلام خاصی که نیاز دارید را در نظر گرفته و با توجه به کاربرد آن‌ها برای فضای اداری خود تصمیم قطعی برای خرید آن را بگرید. پس از تصمیم‌گیری نهایی آن‌ها را بر اساس شدت نیاز خود، اولویت‌بندی کنید.

گام دوم: کارکرد و کاربرد میز و صندلی را تست کنید.

مسلما تمامی افراد دوست دارند محل کارشان خیلی شیک و زیبا باشد اما از طرفی باید کاربردی و مفید بودن مبلمان اداری را نیز در نظر گرفت. برای مثال داشتن  یک میز کار  ۱۰ فوتی از چوب گردو جذاب است اما وقتی فضای کافی برای بایگانی اسناد و مدارک در اختیار نداشته باشید و اندازه آن برای دفتر کار شما بزرگ باشد، عملا برایتان کاربردی ندارد.

گام ۳: به دنبال گزینه‌هایی برای بایگانی و نگهداری اسناد باشید.

با توجه به کاربرد دفتر کار، نیاز به جایی برای نگهداری کتاب‌ها، قبوض و اسناد مالی، مدارک و دیگر اسناد کاغذی موجود در شرکت دارید. برای مثال میز اداری که دارای کشوها و کمدهای زیادی باشد.

مرحله ۴: گزینه‌های امنیتی را نیز در نظر بگیرید.

اگر اشیا یا اسناد مهم و حساسی از جمله اطلاعات شخصی، مانند گزارشات بحساب بانکی یا کارت‌های اعتباری، در اختیار دارید و قصد نگهداری آن‌ها در دفتر محل کار را دارید، باید محل مطمنی برای نگهداری آن‌ها تدارک ببینید. لذا می‌توانید در خرید مبلمان اداری این نکات را نیز در نظر بگیرید و برای مثال میزی تهیه کنید که داری کمد قفل‌دار باشد.

خرید مبلمان اداری

چگونگی انتخاب مبل و صندلی‌های کاربردی و ایمن

اگر تصمیم به تعویض مبلمان اداری موجود در دفتر کار خود را دارید باید به چگونگی جایگزینی آن‌ها نیز فکر کنید. پیش از اینکه برای خرید مبلمان اداری جدید عجله کنید باید به نیازهای کارمندان برای انجام هر چه بهتر امور و حفظ سلامت آن‌ها توجه کنید و سپس با در نظر گرفتن تمامی این موارد برای مقایسه محصولات و خرید بهترین و باکیفیت‌ترین اقدام کنید.

مسلما تصمیم‌گیری درباره خرید مبل و صندلی و میز اداری خیلی فراتر از انتخاب رنگ بین لیمویی یا ماهاگونی است. امروزه مبل و صندلی‌ها و ملزومات اداری را باید بر اساس استانداردهای مشخص و تعریف شده در خصوص امنیت، انعطاف‌پذیری، تامین سلامت افراد و افزایش بهره‌وری و راندمان کاری انتخاب کرد.

در برخی شرکت‌ها مسئله امنیت و سلامت جسمانی کارمندان در درجه اول اولویت قرار دارد. علم طراحی فضاهای کاری به نام ارگونومیک دقیقا بر همین اصل پایه‌ریزی شده و در زمینه طراحی مبلمان و انتخاب آن‌ها کاربرد فراوانی دارد.

مبلمان ارگونومیک احتمال بروز آسیب و صدمات جسمانی برای کارمندان، نشستن در حالات بد یا داشتن حرکات ناگهانی مضر را برای کارمندان  به حداقل می‌رساند و در نتیجه اتفاقاتی نظیر درد کمر و گردن و گرفتگی و کشیدگی عضلات در کارمندان خیلی کم مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب مبلمان اداری تاثیر دارد، نحوه کارکرد کارمندان است. مبلمان باید به گونه‌ای انتخاب شود که مکمل کار و وظیفه کارمندان باشد. در حقیقت مبلمان اداری باید باعث افزایش بهره‌وری کارمندان شده و انجام وظایف و حرکت در دفتر کار را برای آن‌ها راحت‌تر کند.

 در نظر گرفتن مواردی از این قبیل هنگام خرید مبل و صندلی اداری بسیار اهمیت داشته و خرید مبلمان را به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل می‌کند.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *