خانه مبلمان برای براق کردن مبلمان از چه تکنیک هایی استفاده کنیم؟

برای براق کردن مبلمان از چه تکنیک هایی استفاده کنیم؟

براق کردن مبلمان

اگر شما تمایل دارید مبلمان منزل تان بدرخشند می توانید علاوه بر تمیز کردن و ضد عفونی کردن مبل ها از روغن زیتون و موم زنبور عسل و … برای براق کردن مبلمان استفاده نمایید.

براق کردن مبلمان با روش هایی ساده

برای درخشش مبلمان از محصولات شیمیایی استفاده می شود که این محصولات گران قیمت هستند و دارای تاثیرات منفی روی محیط زیست می باشند از این رو بهتر است شما از روش های طبیعی استفاده نمایید که دارای هزینه پایین تر هستند همچنین اغلب آن ها نیز در دسترس شما می باشند.

براق کردن مبلمان

براق کردن مبل منزل با چند روش کاربردی

ساخت براق کننده های طبیعی برای مبلمان کار دشواری نیست و شما می توانید به کمک مواد طبیعی که در دسترس دارید آن ها را بسازید. در مطالب قبلی روش هایی برای شستشوی کاغذ دیواری و استفاده از فضاهای پرت و بزرگ نشان دادن اتاق را مطالعه کردید در ادامه روش هایی برای براق کردن مبلمان را پیش رو خواهید داشت.

انواع ساعت دیواری

براق کردن مبلمان

۱٫ محصول سرکه سفید و روغن جوجوبا 

سرکه سفید دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده می باشد که می تواند سطوح چوبی را به خوبی ضد عفونی و تمیز نماید. روغن جوجوبا نیز چوب را مرطوب و خیس می کند و به چوب درخشش خاصی را می بخشد.

مواد لازم برای ساخت براق کننده 

مبل و میز
  • روغن جوجوبا : یک قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید : ۱/۴ فنجان

نحوه ساخت و استفاده 

سرکه سفید و روغن جوجوبا را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس ترکیب این مواد را روی مبلمان اسپری نمایید و به کمک پارچه ای نرم سطح چوب را تمیز کنید.

براق کردن مبل

۲٫ محصول روغن زیتون و موم زنبور عسل 

موم زنبور عسل دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و روغن زیتون نیز باعث تمیز کنندگی بیشتر می شود از این رو شما می توانید با ترکیب آن ها یک تمیز کننده خانگی بسازید که برای درخشش مبلمان نیز مناسب است و در کثیفی مبل ها نفوذ می کند و به راحتی آن ها را از بین می برد.

مواد لازم 

  • موم زنبود عسل : نصف فنجان
  • روغن زیتون : یک فنجان
  • اسطوخودوس : یک قاشق چایخوری

نحوه ساخت و استفاده 

ابتدا موم زنبود عسل را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف در برابر حرارت قرار دهید و بعد از اینکه موم زنبور عسل ذوب شد روغن زیتون را به آن بیفزایید و اسطوخودوس را نیز به مخلوط مواد بیفزایید سپس مواد را به کمک قاشق چوبی با یکدیگر ترکیب نمایید و در دمای محیط قرار دهید و ترکیب مواد را درون شیشه بریزید.

محصول طبیعی بدست آمده را درون مایکروویو قرار دهید تا نرم شود سپس محصول را به مبلمان چوبی بمالید و به کمک دستمال نرم و کمی مرطوب مبلمان را تمیز کنید.

برق انداختن مبلمان

۳٫ محصوصل عصاره وانیل و روغن زیتون 

این محصول طبیعی گرد و غبار را از روی چوب مبلمان پاک می کند و ضد عفونی کننده طبیعی می باشد و شما می توانید به راحتی و به کمک این محصول ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرید همچنین دارای رایحه خوبی می باشد و فضای خانه را عطرآگین می کند.

مواد لازم 

  • روغن زیتون : ۱ فنجان
  • عصاره وانیل : ۴ قطره
  • پرتقال با پوست : یک عدد

نحوه ساخت و استفاده 

روغن زیتون را درون شیشه ای پر نمایید سپس عصاره وانیلی را به آن ها بیفزایید. آب پرتقال را بگیرید و آن را به مخلوط مواد بیفزایید.

پوست پرتقال را برش دهید و به مخلوط مواد بیفزایید سپس درب شیشه را ببندید و بعد از دو یا سه روز آن را مصرف کنید.

محلول تمیز کننده را روی مبل قرار دهید و آن را به کمک پارچه ای نرم روی سطح مالش بدهید.

برق انداختن مبلمان

۴٫ محصول روغن نارگیل و آبلیمو 

مخلوط کردن این دو محصول طبیعی با یکدیگر باعث می شود تا مبلمان ضد عفونی شوند و مبلمان مانند روز اول بدرخشند.

مواد لازم 

  • روغن نارگیل : ۱/۲ فنجان
  • آبلیمو : به مقدار لازم

نحوه ساخت محصول و استفاده از آن 

آبلیمو و روغن زیتون را درون شیشه ای مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس محصول را روی چوب بمالید و آن را به کمک پارچه ای نرم مالش بدهید سپس آن را پاک نمایید. به کمک این پاک کننده طبیعی می توانید مبلمان را نو و براق کنید.

برق انداختن مبل با روش های ساده

۵٫ محصول طبیعی روغن بزرک و عصاره صمغ

برای تهیه این محصول روغن بزرک و عصاره صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید سپس آن را با یکدیگر ترکیب نمایید و به کمک دستمالی نرم مخلوط این روغن ها را به چوب مبلمان بمالید تا روغن به بافت چوب نفوذ کند توجه داشته باشید که مبلمان به کمک روغن های طبیعی درخشندگی بی نظیری پیدا می کنند.

سر جارو برقی که مخصوص تمیز کردن مبلمان است را وصل نمایید و چوب های رنگ شده را به کمک آن تمیز نمایید همچنین می توانید به جای جارو برقی به کمک دستمالی خشک سطح چوب را تمیز نمایید.

برق انداختن مبل

۶٫ روش اصولی برای براق کردن مبل

ابتدا به کمک اسفنجی مرطوب لکه ها و اثر انگشت ها را از روی چوب تمیز کنید سپس اسفنج را فشار بدهید تا آب اضافه آن خارج شود زیرا اگر چوب خیس شود باد می کند یا لکه دار می گردد.

روی برخی از نقاط مبلمان لکه هایی سمج وجود دارند که باعث می شوند مبلمان از جلوه بیفتند و پاک کردن آن ها نیز کار دشواری است و اگر شما نیز درگیر این لکه ها روی سطح مبلمان منزل تان شده اید می توانید از پولیش طبیعی که در ادامه این مطلب ذکر می شود برای براق و تمیز کردن مبلمان استفاده نمایید.

مواد لازم 

  • روغن زیتون یا موم مایع یا روغن جوجوبا : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • سرکه سفید : ۱/۴ فنجان
  • آب لیمو ترش : ۱/۲ قاشق چایخوری

نحوه ساخت و استفاده از این محصول طبیعی 

ابتدا روغن زیتون یا موم مایع را با سرکه و آب لیمو ترش مخلوط نمایید سپس ترکیب این مواد را به کمک پارچه کتانی روی سطح چوب بمالید. توجه داشته باشید که این ترکیب را می توانید به مدت دو هفته نگهداری کنید و به کمک آن لکه های چربی و لکه های مایعات و … را تمیز کنید.

برق انداختن مبل

در این مطلب با نحوه براق کردن مبلمان با روش های طبیعی و آسان آشنا شدید که امیدواریم به کمک آن ها بتوانید مبلمان منزل تان را به راحتی تمیز کنید و جذابیت را به دکوراسیون منزل و مدل مبل ها بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *