خانه مبلمان راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

مبلمان راحتی از انواع طرح های پرطرفدار و محبوب به شمار می روند به همین دلیل در انواع مدل های متنوع ساخته می شوند. در ادامه راهنمای خرید مبل راحتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

راهنمای خرید مبل راحتی با انواع طرح و رنگ های متنوع

مبلمان امروزه جزء مهم ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند و در انواع مدل های مختلف نظیر مبلمان راحتی و مبلمان استیل و مبلمان نیمه استیل موجود می باشند و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود از بین آن ها مبلمان با طرح و رنگی مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای خرید مبل راحتی

برای خرید مبلمان راحتی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

۱٫توجه به فوم مبل راحتی

انواع ساعت دیواری

توجه به جنس فوم مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای ساخت مبلمان راحتی از فوم سرد و فوم گرم استفاده می شود که فوم سرد بعد از ایجاد فشار به سرعت به حالت طبیعی اش برمی گردد ولی فوم گرم بعد از ایجاد فشار با کمی تاخیر به حالت اولیه خود برمی گردد همچنین فوم سرد از کیفیت بیشتری برخوردار می باشد ولی فوم گرم حداکثر سه ماه دوام می آورد و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده این مدل فرم اصلی خودش را از دست می دهد.

۲٫ شستشوی مبلمان در منزل

توجه داشته باشید که مبلمان باید قابلیت شستشو در منزل را داشته باشند. برای مبلمان با روکش کتان می توانید از شامپوی مخصوص مبل استفاده نمایید همچنین مبلمان چرمی را می توانید به کمک بخار و بدون استفاده از مواد شوینده تمیز نمایید و مبل های نانوسرتکس نیز در برابر نفوذ مایعات مقاوم می باشند و شما می توانید آن ها را به راحتی و به کمک دستمال مرطوب تمیز کنید. توجه داشته باشید که دوخت مبلمان باید به صورتی باشد که در هنگام شستشو از هم باز نشود.

مبل و میز

راهنمای خرید مبل راحتی

۳٫ توجه به کیفیت چوب به کار رفته در طراحی مبلمان

اگر در ساختار مبل انتخابی تان از چوب استفاده شده بهتر است توجه داشته باشید که جنس چوب مرغوب و محکم و در عین حال سبک باشد. همچنین پایه های مبلمان باید با یکدیگر هم تراز باشند و پایه ها نباید رو به سمت جلو بیایند زیرا در هنگام رفت و آمد به انگشتان پا صدمه وارد می شود.

۴٫ انتخاب رنگی مناسب برای مبلمان

انتخاب رنگی مناسب برای مبلمان منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر رنگ مبلمان بدرستی انتخاب شود تغییرات مثبتی در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی ایجاد می شود. رنگ مبلمان را می توانید از بین رنگ های روشن و تیره انتخاب نمایید همچنین می توانید رنگ مبلمان را با رنگ پرده و رنگ کاغذ دیواری و … ست نمایید.

اگر رنگ مبلمان را تیره انتخاب کرده اید بهتر است برای تزیین آن ها از کوسن ها با رنگ روشن نظیر سفید و کرم و … استفاده نمایید همچنین می توانید برای تزیین مبلمان با رنگ خنثی و روشن از کوسن های رنگی و زیبا استفاده کنید.

اگر تمایل دارید رنگ مبلمان به راحتی با رنگ سایر وسایل موجود در منزل تان ست شود بهتر است رنگ مبلمان را از بین رنگ های خنثی نظیر طوسی و قهوه ای و … انتخاب نمایید.

نکاتی برای انتخاب مبلمان

۵٫ انتخاب طرحی مناسب برای مبلمان

مبلمان راحتی در انواع مدل های ساده و طرح دار موجود می باشند و اگر شما تمایل دارید از مبلمان ساده در فضای منزل تان استفاده نمایید بهتر است برای تزیین مبلمان از کوسن های زرق و برق دار استفاده نمایید همچنین اگر پارچه مبلمان طرح دار هستند بهتر است سایر وسایل موجود در منزل نظیر پرده و کوسن و … را از بین طرح های ساده تر انتخاب نمایید.

۶٫ توجه به ارتفاع مبلمان راحتی

توجه به ارتفاع و اندازه مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و ارتفاع مبل باید به صورتی باشد که شما بتوانید به راحتی روی مبلمان بشینید و در هنگام نشست و برخواست به کمر و پاهایتان آسیبی وارد نشود. اگر پاهای شما از زمین فاصله دارد یا روی زمین کشیده می شود ارتفاع مبل انتخابی تان مناسب نمی باشد و بهتر است مبلمان راحتی را انتخاب نمایید که از نظر فیزیکی مناسب هستند.

راهنمای انتخاب مبل راحتی

۷٫ توجه به دسته و پایه مبلمان

پایه و دسته مبل باید به گونه ای انتخاب شود که دارای استانداردی مشخص باشد و پایه ها باید آنقدر سفت و محکم باشند که بعد از استفاده طولانی مدت از مبلمان دچار آسیب و شکستگی نشوند. دسته های مبلمان را می توانید از بین دسته های چوبی و دسته های راحت انتخاب نمایید که در صورت انتخاب دسته های چوبی بهتر است از کیفیت جنس چوب به کار رفته در ساخت مبلمان مطمئن شوید.

۸٫ توجه به ابعاد مبلمان

ابعاد مبلمان را بهتر است به گونه ای انتخاب نمایید که با ابعاد سالن پذیرایی با نشیمن مطابقت داشته باشد. اگر فضای منزل شما کوچک می باشد بهتر است از مبلمان با طراحی ظریف استفاده نمایید همچنین می توانید برای پذیرایی و نشیمن های بزرگ از مبلمان های شیک و بزرگ تر استفاده کنید.

نکاتی برای خرید مبلمان راحتی

۹٫ توجه به جنس پارچه مبلمان

توجه به جنس پارچه مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و با توجه به اینکه بیشتر قسمت های مبلمان راحتی توسط پارچه پوشیده می شود از این رو بهتر است شما مبلمانی را انتخاب کنید که در طراحی آن ها از پارچه با کیفیت استفاده شده باشد زیرا پارچه های بدون کیفیت خیلی زود کهنه می شوند از این رو شما مجبور می شوید که خیلی زود پارچه مبلمان را تعویض کنید یا مبلمانی نو را برای منزل خود خریداری کنید.

برای طراحی مبلمان راحتی از پارچه هایی نظیر شانل و مخمل نانومیکرو و چرم و … استفاده می شود که انتخاب جنس پارچه مبلمان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد همچنین پارچه های مخمل و براق بهترین پارچه برای طراحی مبل راحتی می باشند. توجه داشته باشید که پارچه مبلمان باید یکدست باشد و فشردگی آن نیز به کمک لمس کردن قابل احساس باشد.

نکاتی برای انتخاب مدل مبل راحتی

در این مطلب راهنمای خرید مبل راحتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده مبلمان با طرح و رنگی مناسب را برای منزل خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *