مبلمان اداری از جمله اصلی ترین ارکان وسایل به منظور تغییر فضای اداری و نیز محیط های کار می باشد که هم باعث می شود یک دکوراسیون اداری شیک و زیبا را ایجاد کنید و هم اینکه فضایی خوب و مثبت برای روحیه پرسنل آن شرکت و یا اداره ایجاد نماید.حالا که با اهمیت مبلمان اداری آشنا شدید بنابراین نیاز است قبل از اقدام به انتخاب و خریداری در مورد اطلاعات جمع آوری کرده و نکات مربوطه را بشناسید. در این مطلب شما عزیزان آرگایی را با ایده هایی زیبا و کاربردی از مبلمان اداری ۲۰۲۴ و پاره ای از توضیحات آشنا می کنیم.
مدل هایی شیک و در عین حال مدرن و کاربردی از مبلمان اداری ۲۰۲۴ +توضیحات و نکات
بنابراین با توجه به مزایای چشمگیری که مبلمان در یک دکوراسیون اعم از خانگی و اداری و کاری دارند باید به انتخاب و چیدمان آنها دقت ویزه ای گردد. قطعا شما به محض ورود به یک اداره و یا محیط کاری پیش از برخورد با پرسنل و شناخت نسبت به چگونگی کار توجه تان را دیزاین آنجا و البته مبلمان آن جلب می نماید، متناسب به اینکه از چیدمان زیبا و مناسب و یا نامناسب بهره برده اید می توانید این جلب توجه به نفع شما باشد و یا نه!
تنوع مبلمان های اداری
مبلمان اداری از نظر مدل و طرح و حتی اندازه و رنگ انواع گوناگونی را شامل می گردد که متناسب با سلیقه و روحیه پرسنل و همچنین مراجعه کنندگان انتخاب گردیده و مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این گوناگونی ها می توان به مدل مبل اداری کلاسیک، مدل مبل اداری مدرن، مدل مبل اداری سنتی، مدل مبل اداری مدولار اشاره داشت. البته این تنوع بر اساس سبک مبلمان بوده و از نظر مدل شامل گوناگونی بسیاری هستند که از مهمترین آنها که نسبت به سایر مدل ها محبوب تر و راحت تر هستند می توان به مدل مبل استیل، مدل مبل چسترفیلد، مدل مبل چند تیکه، مدل مبل تاکسیدو اشاره داشت.
وقتی یک مبل اداری کاربردی و زیبا انتخاب می کنید قطعا نیاز به یک میز اداری مناسب و زیبا که با مبلمان شما همخوانی داشته باشد هم دارید؛ مدل میز تاشو و مدل میز اجرایی از بهترین و کاربردی ترین میزهای اداری محسوب می شوند که به خاطر کوچک بودن سایز و ابعاد و همچنین جابجایی ساده تر اغلب جهت استفاده در اداره ها و سازمان ها و … زیادتر به کار برده می شوند. و اما میز اجرایی از مناسب ترین و محبوب ترین میزها می باشد که در بیشتر اداره ها و سازمان ها به کار برده می گردد. میز اجرایی یک میز مدیریتی و اداری بسیار بزرگ نیز می باشد که قابلیت قرار گرفتن تمامی وسایل بر روی خود را دارد. البته این مدل میز برای دفتر و فضاهای بزرگ مناسب است.
برای دیزاین دفتر کار به چه موارد و نکاتی توجه کنیم؟
چنانچه دیزاین دفتر کارتان را بر پایه اصول و استانداردها پیش ببرید، قطعا نتیجه بهتری را به دست خواهید آورد. در گذشته دکوراسیون دفتر کار و همچنین دکوراسیون اداری برای محیط کار چندان مورد توجه نبود، اما در حال حاضر به عنوان یکی از فاکتورهای اولیه و مهم به شمار می رود. مواردی مانند متراژ دفتر، نوع کارایی دفتر در اینکه چه دکوراسیونی و چه تجهیزاتی (مبل و میز اداری)، اکسسوری ها، نورپردازی مناسب تاثیر مستقیم دارند.
و اما با انتخاب یک مبل اداری مناسب علاوه بر کمک به داشتن یک دکوراسیون شیک و کاربردی، می توانید پس از انتخاب و به کار بردن یک مبل اداری مناسب و ایجاد دکوراسیونی مناسب و روحیه بخش شاهد بهبود یافتن روحیه پرنسل و ایجاد روحیه و انرژی در آنها و در نهایت بازدهی کاری بهتر گردید. همچنین خود شما و پرسنل در صورت وجود مبلمان اداری مناسب از راحتی بیشتری برخوردار بوده و با استاندارد بودن مبل و میز سلامتی خود را به خطر نیندازید و کمتر خستگی را احساس کنید در نتیجه از انجام کار لذت بیشتری را می برید.
مبلمان ارگونومیک دسته های قابل تنظیم دارند که در کم کردن آسیب های جسمی احتمالی در گردن و کمر و غیره موثر می باشد. مبلمانی که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند هم موجب ایجاد راحتی زیادتر پرسنل می گردند. و در نهایت با انتخابی خوب و مناسب از خریداری هرساله جلوگیری کرده و مجبور نیستید هر ساله هزینه ای را به این موضوع اختصاص دهید.
غیر از این ها برای مبلمان اداری لازم است جایگاهی درست و مناسب را جهت گذاشتن میز و مبلمان اداری در نظر بگیرید، نباید در مکانی جای بگیرد که نور چراغ ها و همچنین نور آفتاب چشم پرسنل را آزار بدهد، دوم اینکه دقت کنید با انتخاب نامناسب مبلمان اداری باعث کوچک دیده شدن محیط نگردید. مبلمان اداری که متشکل از میز، صندلی، پارتیشن و کتابخانه می باشد و جهت نگهداشتن پرونده و کاغذ اداره ها، نشستن و نیز تقسیم بندی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین موارد اصولی و استاندارد را برای آن به کار ببرید تا فضایی زیباتر داشته و هم نتیجه بهتری را ار کارکرد پرنسل به دست بیاورید.
مشخصه های میز اداری استاندارد
از جمله اصلی ترین قسمت های دیزاین دفتر کار مبل و میز اداری می باشد. ممکن است بسیاری از انتخاب و خریداری ها تنها بر حسب ویژگی های ظاهری آنها یعنی زیبا و شیک بودن (طرح، رنگ، مدل و …) باشد اما در صورت رعایت نکردن اصول انتخابی و توجه نکردن به استانداردها و اینکه یک مبل و میز استاندارد و مناسب انتخاب نمایید می تواند شما را در آینده دچار مشکل نماید. در واقع اگر مبل و میز اداری ارگونومیک نباشد می توانید دچار آسیب در ناحیه گردن، کمر و حتی دست و زانو شود. بنابراین به همه این موارد باید یکسان و در کنار یکدیگر توجه شود. به طور حلاصه می توان گفت ۳ اصل «ارگونومی»، «طراحی» «راحتی» در انتخاب باید دخیل باشد.
مبلمان اداری ۲۰۲۴ با رنگ سال
هر ساله یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می شود که از آن رنگ در دکوراسیون داخلی، دنیای آرایشی، دنیای مد و … بهره گرفته می شود. در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز رنگ هلویی به عنوان رنگ سال انتخاب و معرفی گردید که شاهد حضور پررنگ آن در تمامی این عرصه ها از جمله دکوراسیون هستیم. بنابراین اگر می خواهید یک دیزاین شیک و ترند داشته باشید می توانید از مبلمان اداری ۲۰۲۴ با رنگ هلویی مستفیض کنید فضای کاری را.
سخن پایانی
وسایل و تجهیزات اداری شامل ۳ دسته «مبلمان اداری»ف «وسایل تکنولوژی»، «لوازم اداری» می گردد. وسایل تکنولوژی همان وسایل کوچکی همچون رایانه، فکس، پرینتر و … می باشند که در امور روزانه به کار برده می شود. وسایل اداری نیز شامل کاغذ، خودکار و منکنه هستند و اما مبلمان اداری از اصلی ترین و مهمترین اجزای یک فضای کاری است که متشکل از لوازمی همچون میزها، صندلی و مبل، کمد، کشو، فایلینگ، پارتیشن اداری و بایگانی می باشد. برای آشنایی با دکوراسیون اداری کوچک، دکوراسیون اداری کلاسیک و دکوراسیون هوم آفیس می توانید به لینک های مربوطه مراجعه کنید.