خانه دکوراسیون آشپزخانه چیدمان آشپزخانه اصول چیدمان آشپزخانه ارگونومیک با ۲۷ طراحی دکوراسیون زیبا

اصول چیدمان آشپزخانه ارگونومیک با ۲۷ طراحی دکوراسیون زیبا

آشپزخانه ارگونومیک

آشپزخانه فضایی است که کدبانوها بیشتر ساعت روز خود را در آن سپری می کنند از این بهتر است در هنگام طراحی و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید تا مکانی بی نظیر و کاربردی در آشپزخانه منزل شما ایجاد شود. در ادامه ایده هایی برای طراحی داخلی آشپزخانه ارگونومیک را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند. 

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک

ارگونومی به معنای تطبیق و سازگاری محیط کار و ابراز کار با توانایی های روانی و جسمی انسان می باشد و آشپزخانه با این سبک دکوراسیون به گونه ای طراحی می شود که وسایل در مکانی مناسب قرار می گیرند و علاوه بر این فواصلی مناسب برای چیدمان وسایل در آشپزخانه در نظر گرفته می شود.

آشپزخانه ارگونومیک

ترفندهایی برای چیدمان آشپزخانه ارگونومی

۱٫ قرار دادن مانع بین وسایل 

انواع ساعت دیواری

مسیر مثلثی شکلی را بین سینک و اجاق گاز و یخچال در نظر بگیرید توجه داشته باشید که این مسیر باید بدون هیچ مانعی باشد تا بتوانید به اجزای ذکر شده به راحتی دسترسی داشته باشید.

اگر در فضای آشپزخانه از وسایلی نظیر ماشین ظرفشویی و لباسشویی و مایکروویو و … به صورت مرتب استفاده می کنید باید این قانون را در مورد آن ها نیز بدرستی به کار بگیرید و مسیر بین این وسایل باز و بدون هیچ مانعی باشد.

۲٫ ایجاد فاصله بین وسایل 

مبل و میز

اگر فاصله بین وسایل آشپزخانه کم باشد ممکن است شما احساس کلافگی کنید از این رو بهتر است بین نیمکت آشپزخانه و فضای کار بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ سانت فاصله ایجاد کنید این مقدار فاصله را می توانید تا ۱۴۰ سانت نیز افزایش دهید ولی اگر فضا بیشتر از این حد باشد باعث ایجاد فضای پرت در آشپزخانه می شود.

۳٫ چیدن ظروف در مکانی مناسب 

ظروف را در نزدیک ترین کابینتی که کنار ماشین ظرفشویی قرار دارد بچینید تا راحتی بیشتری در زمان خالی کردن ماشین ظرفشویی داشته باشید.

۴٫ تنظیم ارتفاعی مناسب برای صندلی آشپزخانه 

بر طبق استانداردهای مشخص شده صندلی آشپزخانه با ارتفاع کمتر از ۹۰ سانت باعث ایجاد درد در ستون فقرات می شود و اگر قد شما بلند می باشد بهتر است ارتفاع صندلی را به ۹۵ تا ۱۰۰ سانت برسانید و اگر قد کوتاهی دارید باید ارتفاع صندلی را به ۸۵ سانت کاهش بدهید تا در زمان انجام فعالیت های روزمره اذیت نشوید.

دکوراسیون آشپزخانه ارگونومیک آشپزخانه ارگونومی دیزاین داخلی آشپزخانه ارگونومی طراحی داخلی آشپزخانه دکوراسیون شیک و کاربردی آشپزخانه آشپزخانه زیبا و کاربردی ارگونومی دکوراسیون آشپزخانه طراحی داخلی اشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه ارگونومی آشپزخانه مدرن ارگونومی آشپزخانه سفید طراحی داخلی آشپزخانه ارگونومی دیزاین داخلی آشپزخانه طراحی داخلی آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه مدرن آشپزخانه ارگونومیک و زیبا آشپزخانه ارگونومیک

۵٫ در نظر گرفتن ارتفاعی مناسب برای دستگاه های نصب شده روی دیوار 

توجه داشته باشید وسایلی نظیر هود و … که قرار است روی دیوار نصب شوند باید دارای ارتفاعی مناسب باشند. حداقل فاصله بین اجاق گاز و هود بین ۷۰ تا ۷۵ سانت می باشد و همین نظریه برای نصب کابینت های دیواری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۶٫ طراحی نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه باید از نورپردازی مناسبی برخوردار باشد تا شما مجبور نشوید در زمان انجام کارهایتان برای بهتر دیده شدن سر خود را به سمت جلو خم نمایید و در صورتی که سایه کابینت ها و هود باعث می شود تا مسیر نور گرفته شود و دید شما کمتر گردد بهتر است از نورهای موضعی استفاده نمایید.

۷٫ فشار آب را با سینک و شیر مطابقت بدهید. 

اگر با باز شدن شیر ، آب به لباس های شما برخورد می کند و می پاشد بهتر است فشار آب را کمتر کنید یا سینک ظرفشویی را با عمق بیشتری انتخاب نمایید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

۸٫ استفاده از کفپوش مناسب 

کفپوش نرم باعث می شود تا شما در هنگام راه رفتن در فضای آشپزخانه احساس راحتی بیشتری داشته باشید و علاوه بر این به پاهایتان فشار کمتری وارد شود از این رو بهتر است برای داشتن احساس راحتی بیشتری از کفپوش مناسبی برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه شیک دیزاین داخلی آشپزخانه نورپردازی مناسب برای آشپزخانه طراحی داخلی آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه سفید طراحی نورپردازی برای آشپزخانه دیزاین داخلی آشپزخانه ارگونومی آشپزخانه ارگونومی سفید آشپزخانه ارگونومی

در این مطلب روش هایی برای طراحی داخلی آشپزخانه ارگونومیک را پیش رو داشتید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید فضایی بی نظیر و کاربردی را در آشپزخانه منزل تان ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *