خانه دکوراسیون آشپزخانه مزایا و معایب کابینت ممبران، قبل از انتخاب کابینت ممبران این مقاله را بخوانید

مزایا و معایب کابینت ممبران، قبل از انتخاب کابینت ممبران این مقاله را بخوانید

معایب کابینت ممبران

کابینت های آشپزخانه در انواع طرح های متنوع کلاسیک و مدرن موجود می باشند که کابینت معبران از انواع مدل های شیک و کاربردی به شمار می رود و این مدل کابینت دارای مزایا و معایب هایی است که در ادامه این مطلب به بررسی انواع مزایا و معایب کابینت ممبران خواهیم پرداخت که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

بررسی مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت یکی از مهم ترین عناصر در هر آشپزخانه ای می باشد از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ کابینت های آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید و علاوه بر این قبل از انتخاب طرح کابینت مورد نظر خود از مزایا و معایب آن مطلع شوید تا بتوانید انتخابی درست و کاربردی داشته باشید.

 معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران چیست ؟

کابینت ممبران از انواع طرح هایی است که در آشپزخانه ها با دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی و مدرن می توان از آن استفاده کرد و علاوه بر این جزء طرح های پرطرفدار کابینت می باشد و می تواند تغییرات مثبتی را در طراحی داخلی آشپزخانه ایجاد کند. در ساخت این طرح کابینت آشپزخانه از روکش ممبران استفاده می شود که این روکش روی روکش ام دی اف کشیده می شود و به کمک وسایل خاص و چسب نیز روکش وکیوم می گردد. روکش ممبران گران قیمت می باشد به همین دلیل برای سطح خارجی کابینت ها از آن استفاده می شود و برای سطح داخلی کابینت نیز از روکس پی وی سی سفید استفاده می شود.

انواع ساعت دیواری

عیب های کابینت ممبران

مزایای استفاده از کابینت ممبران

۱٫قیمت مناسب

این طرح کابینت آشپزخانه از نظر ظاهری و کیفیت دارای مزایای بیشماری است همچنین این کابینت ها از قیمت نسبتا ارزانی برخوردار می باشند و در مقایسه با کابینت های چوبی نیز دارای قیمت پایین تری می باشند.

مبل و میز

۲٫ مدل های متنوع کلاسیک و مدرن

از این طرح کابینت ها می توان در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک به راحتی استفاده کرد. زیبایی این کابینت ها نیز به کمک حک کردن نقش و نگارها بیشتر می شود و دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز زیباتر به نظر می رسد.

۳٫ رنگ های متنوع کابینت ممبران

این طرح کابینت ها از تنوع رنگی زیادی برخوردار می باشند و بهتر است شما رنگ این طرح کابینت ها را با توجه به سایر رنگ های موجود در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نمایید.

مدل کابینت ممبران

۴٫ ایجاد حس خوب در فضای آشپزخانه

این طرح کابینت ها دارای مدل های تقبلی نیستند از این رو حس خوب چوب را برای فضای آشپزخانه به ارمغان می آورند و اگر شما تمایل دارید فضای آشپزخانه منزل تان دلنشین و آرامش بخش به نظر برسد بهتر است این طرح کابینت ها را برای نصب در فضای آشپزخانه انتخاب نمایید.

۵٫ نداشتن درز

روکش پی وی سی به صورت یکپارچه روی ام دی اف کابینت کشیده می شود از این رو هیچگونه درز و حفره ای روی کابینت ها باقی نمی ماند و همین امر باعث افزایش زیبایی و دوام کابینت های ممبران شده است.

۶٫ عدم نفوذ آب به فضای داخلی کابینت

کابینت های ممبران در برابر رطوبت و آب از مقاومت زیادی برخوردار می باشند همچنین این طرح کابینت ها را می توانید به راحتی به کمک آب تمیز نمایید و این مدل کابینت بر خلاف کابینت های چوبی برای برگرداندن جلوه نیازی به رنگ زدن یا استفاده از رنگ روغن ندارد.

مزایا کابینت ممبران

۷٫ قابلیت انعطاف روکش ممبران

روکش ممبران از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد از این رو می توان به راحتی اشکالاتی که روی سطح های عمیق تر و ظریف وجود دارد را به کمک این روکش از بین برد.

۸٫ تمیز کردن راحت کابینت ها

کابینت های ممبران را می توانید برخلاف کابینت های چوبی به کمک دستمالی مرطوب به راحتی تمیز نمایید.

مدل کابینت ممبران

بررسی عیب های کابینت ممبران

این طرح کابینت ها در کنار مزایایی بیشماری نظیر لوکس و شیک بودن از معایبی نیز برخوردار می باشند. در ادامه به بررسی معایب کابینت ممبران خواهیم پرداخت.

بررسی عیب های کابینت ممبران

۱٫ نداشتن زیبایی در اجرای کارها و تزیینات ظریف

روکش ممبران کابینت روی روکش ام دی اف کشیده می شود از این رو اگر شما تمایل دارید کابینت ها تزیین ظریفی داشته باشند و از ظرافت خاصی برخوردار باشند بهتر است بدانید که از میزان زیبایی و ظرافت کابینت ها در هنگام کشیدن روکش کاسته می شود که راه حل این مشکل ساده می باشد و بهتر است شما از انتخاب طرح های ظریف خودداری نمایید.

۲٫ تنوع کیفیت گاهی باعث بروز مشکل می شود.

کابینت ممبران توسط شرکت های زیادی ساخته می شود از این رو دارای مدل هایی متنوع می باشد و ممکن است در ساخت برخی از طرح ها از چسب یا روکش پی وی سی باکیفیت استفاده نشود و در مرحله وکیوم نیز دقت و ظرافت لازم به خرج داده نشود.

۳٫ حرارت و نور

روکش پی وی سی در برابر نور آفتاب و حرارت تغییر رنگ می دهد یا چسب مورد استفاده برای چسباندن روکش ممکن است به مرور زمان ضعیف شود از این رو توجه به کیفیت چسب مورد استفاده برای چسباندن روکش از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما از قرار دادن این طرح کابینت ها در معرض نور مستقیم خورشید و حرارت خودداری نمایید.

بررسی عیب های کابینت ممبران

۴٫ اجسام تیز باعث صدمه زدن به کابینت می شوند.

روکش ممبران در برابر جسم های تیز حساس می باشد و به راحتی صدمه می بیند و اگر این طرح کابینت صدمه ببیند برای بازسازی و تعمیر آن باید هزینه زیادی صرف شود از این رو بهتر است از کابینت های ممبران به درستی استفاده کنید.

۵٫ نداشتن امکان تعمیر کابینت با همان طرح و رنگ

کابینت های ممبران دارای تنوع زیادی هستند و برای افزایش تنوع در طرح این کابینت ها ، مدل ها به صورت مدام در حال تغییر می باشند و ممکن است طرح های قبلی تولید نشوند یا کمتر تولید شوند بنابراین امکان بازسازی و تعمیر کابینت ها با همان طرح و رنگ اولیه خیلی کم است.

معایب کابینت ممبران چیست ؟

در این مطلب با انواع مزایا و معابیت کابینت ممبران آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید با ویژگی های این طرح کابینت آشپزخانه به راحتی آشنا شوید و در خصوص انتخاب مدل دلخواه تان به راحتی تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *