با ورود سیستم کنفرانس و تجهیزات حرفه‌ای صوت و تصویری به بازار، انقلابی باور نکردنی در مدیریت سالن جلسات و رویدادهای رسمی اتفاق افتاد.

وقتی تعداد شرکت کنندگان در جلسه زیاد می شود کنترل جلسه نیز سخت شده و اینجاست که یک سیستم کنفرانس کارآمد به شدت مورد نیاز شما خواهد بود و دیر یا زود باید به فکر تجهیز سالن کنفرانس مجموعه‌تان باشید.

یک اتاق کنفرانس خوب و با تجهیزات کنفرانس با کیفیت، رسمیت کاملی را به جلسه اعطا می کند و به همه می فهماند که در یک فرآیند جدی و حرفه‌ای قرار گرفته اند.

انواع ساعت دیواری

در ادامه تجهیزات مورد نیاز سالن کنفرانس و سالن همایش را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

یونیت مرکزی سیستم کنفرانس

یونیت سیستم کنفرانس دستگاهی است که برای مدیریت میکروفون های کنفرانس و تغذیه میکروفون ها استفاده می‌شود. این دستگاه ها با توجه به شرکت سازنده و مدل آن می تواند قابلیت‌های زیادی از جمله ضبط صدا، فیلمبرداری از جلسه، قابلیت رای گیری(با توجه به نوع میکروفون کنفرانس) و … داشته باشد.

مبل و میز

میکروفن کنفرانس

میکروفون کنفرانس سیگنال صدای سخنران را به دستگاه مرکزی سیستم کنفرانس منتقل می‌کند تا با صدای ورودی سایر میکروفون ها ترکیب و سپس برای پخش، اولویت بندی شوند.

همانطور که میدانید کیفیت صدای خروجی ارتباط کاملا مستقیمی با کنسول میکروفون دارد؛ بنابراین اهمیت ورودی صدا کاملا مشخص بوده و واضح است که نقطه شروع رسیدن به این هدف، میکروفون مناسب است.

اصلی ترین نوع میکروفون که در سالن های کنفرانس استفاده می شود، میکروفن های رومیزی گردن غازی یا Goose Neck هستنند.

صوت جانبی سالن کنفرانس

اتاق های کنفرانس و جلسات با توجه به متراژی که دارند به یک سیستم صوت جانبی برای افزایش کیفیت پخش صدای سخنرانان و همچنین پخش موسیقی پس زمینه نیاز دارند. این سیستم شامل بلندگوهای سقفی، ستونی و دیواری، آمپلی فایر و میکسر صدا، میکروفون بی‌سیم و سایر تجهیزات مورد نیاز شما می تواند باشد.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

تجهیزات تصویری سالن کنفرانس

ویدئو پروژکتور و پرده نمایش

پروژکتور دستگاهی است که برای نمایش تصاویر انفورماتیک روی یک پرده و یا دیوار سفید استفاده می‌شود. با رشد سریع تکنولوژی در انتشار اطلاعات و ارتباطاط در این ۱۰سال اخیر شرکت، مدارس، دانشگاه و دیگر ارگان برای سادگی در آموزش از این سیستم استفاده می‌کنند. این دستگاه کاربرد وسیعی در سالن های جلسات دارد.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

دوربین اتاق کنفرانس

این دوربین ها برای فیلم برداری از جلسات استفاده می‌‌شود. با روشن شدن کنسول میکروفون هر یک از شرکت‌کنندگان، دوربین به سمت فردی که صحبت می‌کند می‌چرخد و از وی فیلمبرداری می‌کند. برای اضافه کردن قابلیت فیلمبرداری، علاوه بر دوربین به سیستم کنفرانسی نیاز است که قابلیت اتوترک (Auto Track) را پشتیبانی کند.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

مانیتور اتاق کنفرانس

مانیتور کنفرانس دارای ظاهری نوت بوکی بوده و با قابلیت تا شدن، هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند.

سطح کوتاه قرارگرفتن آن روی میز از تداخل بدنه دستگاه و صورت سخنران جلوگیری کرده و بهترین کیفیت را از جهت بهره وری و همچنین عدم مزاحمت برای سیستم فیلمبرداری اتاق کنفرانس دارد.

هزینه تجهیز سالن کنفرانس

برآورد قیمت تجهیزات کنفرانس به عوامل مختلفی از جمله متراژ سالن، تعداد کنسول کنفرانس، داشتن قابلیت رای گیری، سطح کیفی تجهیزات، فیلمبرداری از سالن و … بستگی دارد. برای تخمین دقیق‌تر قیمت تجهیز سالن کنفرانس باید با مشاورین حرفه‌ای مشورت کنید.

سالن همایش و آمفی تئاتر

بسیاری از سازمان ها و اداره‌‌ها در کنار سالن کنفرانس، اقدام به ساخت سالن همایش و آمفی تئاتر در مجموعه شان می‌کنند.

سالن همایش برای برگزاری مراسم‌های بزرگ و جلساتی است که شرکت‌کنندگان زیادی داشته و قرار است درمورد موضوع خاصی صحبت شود.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

تجهیز سیستم صوت سالن همایش

صدا یکی از مهمترین فاکتورهای تجهیز سالن‎ همایش است. صدای با کیفیت جاذبه ای است که می تواند توجه شرکت کنندگان را به طور حیرت آوری به همایش جذب کند.

صدا بر جسم، احساس، ذهن و رفتار ما تأثیر می‎گذارد. سیخ شدن موها بر روی تنمان بعد از شنیدن آهنگ مورد علاقه‎مان، همان احساسی است که فضا به فرد منتقل می‎کند. همه ما می‎توانیم صدای خوب را درک کنیم، بخش زیادی از آنچه سالن خوب تجهیز شده باید ارائه کند است. شرکت کنندگان برای این در یک سالن هماش حضور یافته اند که بتونند گوش دهند و از سخنرانی ها و یا نطقی که جریان دارد مطالبی را یاد بگیرند.

تجهیز سیستم تصویر سالن همایش

تجیهز سیستم تصویر سالن همایش نیز مانند سیستم صوت از ارکان مهم سالن های همایش است. تعادل دقیق موقعیت های مشاهده، خطوط دید، موقعیت ویدئو پروژکتور، وضوح تصویر، محتوای روی صفحه نیاز به مهندسی و مشخصات فنی دقیق دارد. ارائه یک کیفیت تصویر فوق العاده معیار اصلی طراحی است.

یکی دیگر از کاربردهای این سیستم، تصویربرداری و فیلم برداری از سالن همایش است.

همان گونه که می دانید تصویر بهتر از کلمات صحبت می کند پس با مشاهده حالت های سخنران در زمان سخنرانی مطالب و احساس سخنران در زمان بیان مطالب بهتر درک می شود.

تجهیز سالن کنفرانس و همایش

نورپردازی سالن همایش

نورپردازی نقشی حیاتی نه تنها در طی یک رویداد بلکه در زمینه فیلمبرداری و عکاسی است. شما باید از کنسول برای کنترل روشنایی کل اتاق استفاده کنید. به همین ترتیب برای یک سخنرانی فقط به یک نمای افقی بسنده نکنید.

هدف اصلی نورپردازی سالن همایش ایجاد محیطی با نور یکسان و متعادل و به حداقل رساندن فضاهای است که در سایه وجود دارد.

از تجهیزات نورپردازی سالن همایش می‌توان به پروژکتور تک لنز، لیزر، آنتی شید و مووینگ‌ هد اشاره کرد.

خرید تجهیزات سالن کنفرانس و همایش

مسلما به عنوان یک مدیر و یک گرداننده جلسات حرفه ای نیاز به یک سیستم مدیریت جلسات را حس کرده‌اید و به اهمیت این مسئله پی برده‌اید. برای این کار می‌توانید از خدمات شرکت پاژآوا با سابقه درخشان فعالیت در سفارت ژاپن، شهرداری مناطق تهران، سازه گستر سایپا، بیمارستان لبافی نژاد و … را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *