یکی از محبوب ترین لوازم خانگی مایکروویو می باشد که وظیفه آن سرعت در پخت و پز غذا می باشد. ماکروویو ها روز به روز پیشرفته تر می شوند و کارایی بالاتری پیدا می کنند. بعضی از مشکلات ماکروفر از عدم دقت در استفاده ما شکل میگیرد و اگر طرز درست استفاده کردن از دستگاه را بدانیم کم تر نیازمند تعمیر مایکروویو می شویم.

شرکت آریابهکار متخصص در تعمیر لوازم خانگی توصیه می کند به دلیل اینکه ماکروویو با برق ولتاژ بالا سر و کار دارد و این برق حتی وقتی دستگاه خاموش است نیز در خازن های دستگاه دخیره می شود، بدون تجربه قبلی دست به عیب یابی آن نزنید و فقط نکات استفاده از دستگاه را رعایت کنید.

تعمیر مایکروویو در منزل

تعمیر مایکروویو سامسونگ که گرم نمی شود

توصیه می شود زمانی که داخل دستگاه خالی است، ماکروویو سامسونگ خود را روشن نکنید، زیرا امواج تولید شده توسط مگنترون جذب ماده غذایی نمی شود و به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد می کند. مهم ترین عامل در گرم نشدن مواد غذایی در داخل مایکروویو سامسونگ خرابی مگنترون می باشد و تعویض آن باید بوسیله تکنسین های متخصص در زمینه تعمیر مایکروویو سامسونگ انجام شود.

چگونه ماکروفر را تعمیر کنیم؟

تعمیر مایکروویو ال جی که جرقه می زند

جرقه زدن داخل ماکروفر ال جی معمولا به دلیل رعایت نکردن نکاتی ساده در استفاده از دستگاه رخ می دهد و در بیش تر مواقع نیازی به تعمیر مایکروویو ال جی نمی باشد. توصیه می شود ظروف فلزی مانند قاشق و چنگال و یا ظروف غذا با پوشش فویلی را در داخل دستگاه قرار ندهید. ممکن است تکه از سیم ظرفشویی بعد از تمیز کردن داخل مایکروویو درون آن باقی مانده باشد و موجب جرقه زدن آن شود. از دلایل دیگر می توان از بین رفته رنگ داخل کابین و یا روکش پایه فلزی داخل دستگاه اشاره کرد.

روش تعمیر مایکروویو

روشن نشدن چراغ داخل مایکروویو

زمانی که درب ماکروفر باز می شود لامپ کوچکی در درون آن روشن می شود. زمانی که داخل لامپ ریخته باشد، دیگر روشن نخواهد شد. اگر لامپ سالم بود بهتر است سیم کشی و سوکت لامپ را چک کنید. اگر اشکال از سوکت و سیم کشی هم نبود به احتمال زیاد برد اصلی دستگاه دچار مشکل شده است و قادر به فراهم کردن ولتاژ لازم برای روشنایی لامپ نمی باشد.

یافتن مشکل مایکروویو

نچرخیدن بشقاب درون مایکروویو

در زیر بشقاب ماکروویو موتوری قرار داده شده است که وظیفه چرخاندن بشقاب را بر عهده دارد. در صورتی که این موتور معیوب شده باشد دیگر توان چرخاندن بشقاب را نخواهد داشت و نیاز به تعویض موتور چرخان می باشد. از دلایل دیگر که در تعمیر ماکروفر در نظر گرفته می شود خراب شدن کلید های لمسی یا کنترل پنل دستگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *