خلاقیت مهم ترین عنصر در دکوراسیون داخلی است. خانه هایی که هر روز کوچکتر می شوند و دیوارهایی که نزدیک و نزدیک تر می شوند، روح و روان را آزرده می کنند. با استفاده از دیوارپوش های مدرن و خلاقانه می توان فضا را بزرگ تر و روح نواز طراحی کرد. کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی نمونه هایی از چشم نوازترین متریال در طراحی داخلی هستند. سال های زیادی است که کاغذ دیواری بر دیوارهای خانه ها نشسته و رنگ و روی خسته دیوارها را تازه کرده است. اما این روزها نسل جدید دیوارپوش به حق حضوری پر رنگ در دکوراسیون اداری و ساختمان های مسکونی دارند. به لطف دیوارپوش های مدرن، فضای خانه به مکانی شگفت انگیز و رویایی تبدیل شده است.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

ایده اولیه این متریال از همان کاغذ دیواری های رایج الهام گرفته شده است. ابتکار و خلاقیت طراحان داخلی عمق و فضای سه بعدی را به داخل خانه ها آورده است. این کاغذ دیواری های مدرن احساس برجستگی و عمق را القا می کنند. با نگاه کردن به تصاویر فریبنده کاغذ دیواری احساس می کنید، همه عناصر جان دارند. در همان نگاه اول هم می توان عمق درون تصاویر را احساس کرد. با ورود به چنین فضایی اصلا تصور نمی کنید که قدم در مساحت محدودی گذاشته اید.

جنس کاغذ دیواری سه بعدی تفاوت زیادی با انواع کاغذ دیواری مرغوب ندارد. مهم ترین تفاوت در نحوه چاپ تصاویر روی کاغذ است. تکنولوژی چاپ با ماشین های پیشرفته در تولید کاغذ دیواری های سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی به کار گرفته شده است. شیوه چاپ ابتکاری و نحوه به کارگیری عناصر رنگی به همراه طراحی سایه روشن ها در کاغذ دیواری سه بعدی به گونه ای است که از فاصله حدود ۳ متری می توان اشیا را به صورت برجسته و دارای پستی و بلندی دید.

کاغذ دیواری سه بعدی

پوستر دیواری سه بعدی چیست؟

نسل گذشته با نصب پوسترهای زیبا اتاق کوچک خود را تزئین می کردند. امروزه با ورود نسل جدید پوسترها، دیوارها جانی دوباره گرفتند. پوسترهای دیواری سه بعدی نوعی واقعیت مجازی هستند که به چشم حقیقی می آیند. با نصب پوستر دیواری سه بعدی احساس فضا هم دگرگون می شود. به نظر می رسد با لمس پوسترهایی که بُعد دارند می توان داخل تصویر شد و در دنیای شگفت انگیز تصاویر قدم نهاد.

پوستر سه بعدی از اتاقی کوچک، دلگیر و خسته کننده، فضایی شگفت انگیز و فوق العاده جذاب می سازد که تا چشم کار می کند، ادامه دارد. دیگر دیوارهای سرد و بی جان روح و روان را آزرده نمی کنند سایه روشن های روی تصویر، بیننده را به دنیای درون خود دعوت می کنند. تقریبا همه تصاویر را می توان به صورت پوستر دیواری سه بعدی طراحی کرد. پوستر دیواری شعر نستعلیق انتخاب هوشمندانه ای برای خلق فضایی متفاوت است.

کاغذ دیواری سه بعدی

ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی

به طور کلی کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی یک تفاوت بزرگ با کاغذ دیواری معمولی و پوستر دیواری دارند. این تفاوت مربوط به طرح روی کاغذ است که کاملا سه بعدی و دارای برجستگی و عمق دیده می شود. تکنولوژی چاپ تصویر سه بعدی در سالهای اخیر موجب تحولی بزرگ در طراحی و چاپ کاغذ دیواری شده است. در محصولات قبلی تصاویر دارای طول و عرض بودند ولی در محصولات سه بعدی، حجم و بعد نیز به طرح افزوده شد. این ویژگی با استفاده از خطای دید و ایجاد سایه روشن روی کاغذ ایجاد می شود.(برجستگی ندارد)

نصب کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق خواب سه بعدی، کاغذ دیواری های سه بعدی اتاق  کودک تفاوتی با نصب پوسترهای  دیواری سه بعدی فانتزی و ورزشی ندارد. در این تصویر نمونه ای از پوستر دیواری وسایل نقلیه مناسب اتاق نوجوانان را می بینید که به نظر واقعی است. تصاویر سه بعدی یک اتاق کوچک را به فضایی تبدیل می کنند که آرزوی هر نوجوانی است.

کاغذ دیواری سه بعدی

ابعاد کاغذ دیواری سه بعدی

یکی دیگر از ویژگی های انحصاری مربوط به عرض رول های پوستر دیواری سه بعدی وکاغذ دیواری سه بعدی است. به طور معمول ابعاد کاغذ دیواری به این ترتیب است:

  • رول کاغذ دیواری با عرض۵۳ سانتیمتر و طول ۱۰ متر
  • رول کاغذ دیواری با عرض ۷۰ سانتیمتر و طول ۱۰ متر
  • رول کاغذ دیواری با عرض ۱۰۶سانتیمتر و طول ۱۵ متر

کاغذ دیواری سه بعدی

این در حالی است که عرض رول کاغذ دیواری پوستری یا پوستر دیواری سه بعدی معمولا یک متر( ۱۰۰ سانتیمتر) و ارتفاع به اندازه دیواری که قرار است روی آن نصب شود می باشد. به غیر از موارد خاص همیشه رول های یک متری برای چاپ تصاویر سه بعدی استفاده می شود. طرح روی هر رول با رول دیگر متفاوت است و کل دیوار بعد از نصب شبیه به یک تصویر کامل می شود.

در واقع تصاویر بر روی دیوار تکرار نمی شوند بلکه در مجموع یک تصویر کلی از طرح اصلی دیده می شود. پوستر دیواری پذیرایی، پوسترهای دیواری سه بعدی ورزشی، پوسترهای سه بعدی طبیعت، کاملا طبیعی و دارای عمق هستند.

با کنار هم قرار دادن رول هایی با تصاویر متفاوت یک تصویر واحد روی دیوار نقش می بندند.
پوستر دیواری طرح گل برای اتاق پذیرایی ایده ای خلاقانه است.

کاغذ دیواری سه بعدی

نصب کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی چگونه است؟

همیشه قبل از نصب انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری، ابتدا زیرسازی انجام می شود. در صورتی که دیوار نمور است اول مشکل نم و رطوبت دیوار باید برطرف شد. درزها، ترک ها و عیوب دیوار ابتدا کاملا برطرف شده و زیرسازی به طور کامل انجام می شود. سپس نصاب حرفه ای با استفاده از ابزار مناسب کاغذ ها را نصب می کند. تجربه و مهارت نصاب در این زمینه اهمیت زیادی دارد. در صورت جا به جا شدن حتی یک میلی متر، تصاویر سه بعدی جذابیت و گیرایی خود را از دست می دهند. هیچ فضای خالی و درزی نباید بین رول کاغذ دیواری سه بعدی دیده شود. این موضوع در نصب پوستر دیواری سه بعدی اهمیت بسیار بیشتری دارد. نصاب حرفه ای با استفاده از متر لیزری تایل های پوستر دیواری را در محل صحیح قرار می دهد.

به طور معمول یکی از دیوارهای اصلی و بزرگ برای نصب کاغذ دیواری پوستری انتخاب می شود. به این ترتیب امکان فضاسازی و خلق دکوراسیون ابتکاری بیشتر است. یک یا دو دیوار از پذیرایی یا اتاق خواب را برای تغییر دکوراسیون انتخاب کنید. طرح های سه بعدی مناسب پوشش کل دیوارهای یک ساختمان نیستند و فضا را شلوغ و پر استرس نشان می دهند. دکوراتیوها همیشه بزرگترین دیوار را برای فضاسازی سه بعدی انتخاب می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *