یکی از مهم ترین بخش های خرید سیسمونی انتخاب سرویس خواب نوزاد است. هر نوزادی به یک تخت خواب زیبا و استاندارد نیاز دارد. والدین هنگام انتخاب و خرید تخت خواب نوزاد، باید علاوه بر ظاهر و زیبایی به نکات فنی آن نیز توجه کنند.  در این مقاله از بامبینو مهم‌ترین نکات فنی برای انتخاب سرویس خواب نوزاد را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم ، با ما همراه باشید.

  • سایز تخت خواب نوزاد:

آشنایی با اندازه و ابعاد استاندارد تخت خواب مهم ترین موردی است که در هنگام خرید تخت خواب مناسب و استانداد باید به آن توجه شود.همانطور که می دانید تخت خواب کودک مهمترین اجزا در سرویس خواب نوزاد می‌باشد. طول تخت خواب کودک ۱۳۰ سانت و عرض آن ۷۰ سانت است.ارتفاع تخت خواب کودک ۳۵ سانتی متر است.همچنین در نظر داشته باشید بعضی از تخت خواب های مناسب کودک قابل تبدیل به تخت خواب نوجوان می‌باشند که با نام تخت نوزاد‌‌ نوجوان در بازار شناخته می‌شوند ، طول این تخت ها ۱۸۰ سانت و عرض آنها ۸۰ سانت است.

  • حفاظ‌‌‌ها ونرده‌ها:

اولویت بعدی حفاظ یا نرده‌های تخت است. یک تخت نوزاد خوب باید یک حفاظ شبکه‌ای متحرک داشته باشد تا به شکل کامل از آسیب به کودک پیشگیری کند. فاصله‌ی نرده‌های سرویس خواب نوزاد باید بین ۵ تا ۸ سانتی‌متر باشد. ارتفاع نرده‌ها معمولا ۷۰ سانتی‌متر درنظر گرفته می‌شود. این حفاظ‌ها باید محکم باشد و همچنین از ثابت شدن کامل آن در هر بار گذاشتن فرزندتان مطمئن شوید.پس موقع خرید تخت یا زمان تحویل گرفتنش آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که کناره‌های تخت به آسانی و مطمئن تنظیم می‌شود.

  • تخت‌های نوزاد نوجوان

 این تخت ها همان‌طور که از نامش مشخص است از نوزادی تا ۱۴ سالگی قابل استفاده است. این نوع تخت می‌تواند از گهواره به تخت فول سایز نوجوان تغییر سایز دهد. تخت نوزاد نوجوان باید از جنس خوب و با دوام ساخته شود تا بتواند در تمام این سال‌ها همراهی خوب و بادوام برای فزرند شما باشد.

نکات فنی انتخاب و خرید تخت نوزاد

سرویس خواب نوزاد نوجوان بامبینو

  • رنگ تخت

باید برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های حساسیت‌زا به رنگی که در تخت استفاده شده هم توجه کرد. چرا که بیشتر بچه‌ها عادت دارند، لثه‌ها و دندان‌هایشان را روی لبه تخت بکشند و اگر مواد استفاده شده در رنگ سمی باشد، سلامت کودک به خطر می‌افتد. امروزه در بازار تخت نوزاد از تنوع مدل و رنگ بسیاری برخوردار است ، با این حال توصیه ما به شما این است که فارغ از جنسیت نوزاد سراغ رنگ‌های خنثی مانند سفید و یا رنگ چوب بروید که با هر دکوراسیونی قابل ست کردن است.

  • جنس روکش تخت

به ترتیب بهترین جنس برای خرید سرویس خواب نوزاد در وهله اول چوب و بعد از آن ام دی اف و نئوپان برای کودک می باشد. تخت‌های فلزی نیز معمولاً از جنس آلومینیوم، نیکل و برنج است که معمولاً عمر طولانی دارد اما باید مراقب باشید که باعث صدمه زدن و آسیب به کودک نشود. بهترین این روکش‌ها برای لوازم چوبی اتاق کودک، روکش ملامینه و یا رنگ‌های وارداتی ضد حساسیت می‌باشد. تمامی محصولات کودک بامبینو با روکش ملامینه و مواد ضدحساسیت پوشیده شده‌اند.

  • استحکام و کیفیت تخت

به دلیل استفاده مداوم نوزاد از تخت خواب سعی نمایید تخت های مقاوم را انتخاب نموده تا با گذشت زمان مشکلی بابت تعمیر برایش پیش نیاید. دوام و استحکام تخت یکی از ضروری ترین ویژگی های تخت نوزاد محسوب می شود و می بایست در هنگام خرید تخت، حتمأ از ثبات آن برای قراردادن نوزاد خود، مطمئن باشید. چراکه بی توجهی به این مورد، ممکن است با حوادثی برای فرزند تازه متولد شده شما، همراه باشد. به همین دلیل توصیه می شود موقع خرید، دقت ویژه ای برای اطمینان از استحکام و مقاومت بدنه تخت به خرج دهید

کودک شما به مراقبت زیادی احتیاج دارد و این شامل یک اتاق خواب ایمن و دوست داشتنی است با در نظر گرفتن ابعاد و سایر نکات ارائه شده در این مقاله، می توانید سرویس خواب مناسب برای نوزاد خود تهیه کنید ، پیشنهادت و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *