وقتی صحبت از خانه باکلاس می شود، بسیاری از افراد گمان می کنند که باید خانه بزرگی در بهترین نقطه شهر داشته باشند، در صورتی که چنین موضوعی درست نیست. هر خانه ای با هر ابعادی می تواند خانه باکلاسی باشد و این بستگی به رعایت اصول خاصی دارد. برای آنکه بدانیم چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم باید ساختار داخلی خانه را مورد بازسازی قرار داده و با وسایلی مانند کمد، پارتیشن، کابینت و مبلمان ظاهر خانه را شیک و باکلاس کنیم. اگر شما هم می خواهید خانه ای باکلاس داشته باشید؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

۱- بازسازی منزل

همه خانه ها پس از  گذشت چندین سال از زمان ساخت، نیاز به بازسازی دارند و این بازسازی اگر به شکل اصولی و برنامه ریزی شده انجام شود، خانه را شیک و زیبا می کند. بخش های داخلی خانه مانند آشپزخانه، پذیرایی، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب، کف و سقف می توانند مورد بازسازی قرار بگیرند و شکل ظاهری خانه را به طور کلی تغییر دهند.

برای داشتن یک خانه با کلاس نیازی به بازسازی همه قسمت ها نیست بلکه می توان با بازسازی یک یا دو قسمت از خانه، آن را به خانه ای لاکچری تبدیل نمود. گچ کاری های سقف، اجرای سقف کاذب، تغییر رنگ و پوشش دیوارها، تغییر پوشش کف، رنگ آمیزی جزئیات دکوراسیون و تعویض کابینت ها از جمله کارهایی است که تغییرات شگرفی در ظاهر خانه ایجاد می کند.

بازسازی منزل علاوه بر تاثیراتی که در زیبایی خانه دارد، سبب استحکام بیشتر آن می گردد زیرا در حین بازسازی اجزای فرسوده تعمیر یا تعویض می شوند و این سبب عمر بیشتر خانه می شود. اگر می خواهید از طریق بازسازی به زیباسازی خانه خود بپردازید بهتر است اولویت را به بخش هایی که بیشتر جلب توجه می کنند بدهید.

۲- انتخاب کابینت مناسب

یکی از رموز داشتن خانه شیک، آشپزخانه زیبایی است که در میان خانه می درخشد. در آشپزخانه، کابینت بیشترین تاثیر را در زیبایی محیط دارد و در بدو ورود افراد به آشپزخانه، جلب توجه می کند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با کابینت چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم زیرا این عنصر می تواند دکوراسیون خانه را به طور کلی تغییر دهد.  افرادی که آشپزخانه بزرگی دارند می توانند از انواع کابینت در رنگ، طرح و سبک های مختلف استفاده نمایند.

 کسانی که آشپزخانه کوچکی دارند باید رنگ های روشن و سبک های مدرن و نئوکلاسیک را برای کابینت خود انتخاب نمایند. کابینت باید با سایر عناصر موجود در آشپزخانه هماهنگی لازم را داشته باشد تا دکوراسیون را زیباتر کند. علاوه بر آشپزخانه می توان از کابینت دستشویی و حمام نیز برای داشتن خانه ای شیک و لوکس بهره برد.

این کابینت ها، لوازم و وسایل آرایشی و بهداشتی زیادی را در خود جای می دهند و باعث زیباتر شدن محیط سرویس بهداشتی و حمام می شوند. کابینت های این بخش از خانه باید با کاشی و سرامیک ها همخوانی داشته باشند زیرا یک دکوراسیون زیبا، ترکیبی از اجزایی است که به خوبی با هم هماهنگ هستند.

چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم؟ | معرفی 5 روش کاربردی

۳- انتخاب کمد مناسب

کمدها نقش پررنگی در شیک شدن خانه دارند زیرا علاوه بر اینکه وسایل بسیاری را در خود جای می دهند می توانند در دیزاین خانه تاثیر مهمی داشته باشند. در پاسخ به این سوال که چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم باید گفت که کمدها به دو صورت کمد لباس معمولی و کمد دیواری ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به فضای خانه خود از این کمدها استفاده کنید. کمدهای دیواری برای آپارتمان ها و خانه های کوچک، گزینه مناسبی هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمی کنند و وسایل زیادی را در خود جای می دهند.

قبل از خرید کمد باید بدانید که کمدهای یک خانه باید حتما در اندازه و ابعاد مناسب ساخته شوند زیرا ممکن است ارتفاع یک کمد از محل قرارگیری آن بیشتر باشد و مشکلاتی را به وجود آورد.  بهترین کمد برای دیزاین خانه کمدی است که طرح و رنگ آن با سبک خانه و دکوراسیون همخوانی داشته و از نظر ابعاد، کشوها و طبقات، بهینه و مناسب باشد.

۴- انتخاب مبلمان مناسب

در اکثر خانه های باکلاس مبلمان عنصر جدا نشدنی در دکوراسیون است. مبلمان باید به گونه ای انتخاب شود که با فضای خانه و سبک آن هماهنگ باشد و ابعاد آن به نحوی انتخاب شود که بهترین دسترسی را برای ساکنین فراهم کند. چیدمان مبلمان نیز اهمیت بسیاری دارد زیرا زمانی که مبل ها به خوبی چیده نشده باشند، رفت و آمد افراد را سخت می کنند و محیط خانه به هم ریخته و کوچک تر از چیزی که هست، به نظر می رسد.

در انتخاب مبلمان سبک خانه و دکوراسیون اهمیت زیادی دارد زیرا مبلمان کلاسیک که ظاهری سلطنتی دارند باید در خانه هایی با همین سبک مورد استفاده قرار گیرند و مبلمان مدرن و ساده نیز در خانه های مدرن بیشترین کاربرد را دارند. مبلمان اگر با رنگ و طرح مناسبی انتخاب شوند، نور خانه را افزایش می دهند که این باعث لاکچری شدن خانه می شود.

چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم؟ | معرفی 5 روش کاربردی

۵- استفاده از پارتیشن

در قسمت های قبلی بررسی کردیم که چگونه خانه ای باکلاس داشته باشیم و اکنون به سراغ پارتیشن می رویم. پارتیشن ها در خانه های یکپارچه بیشترین استفاده را دارند زیرا با تقسیم بندی فضا، باعث بهینه سازی خانه می شوند تا از هر بخش آن نهایت استفاده را داشته باشید‌.

خرید پارتیشن برای خانه های کوچک باعث جداسازی قسمت های مختلف خانه شده و نسبت به ساخت دیوار بسیار به صرفه تر می باشد. پارتیشن ها به شما کمک می کنند تا فضای پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار، کتابخانه و سایر بخش ها را از هم جدا کنید و این باعث نظم در دکوراسیون خانه شما می شود. برای انتخاب پارتیشن باید به طرح، رنگ، ابعاد و جنس آن دقت کنید و از پارتیشن هایی استفاده کنید که دکوراسیون خانه شما را تکمیل نماید و خانه را شیک و باکلاس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *