خانه لوازم منزل اصول و نکات انتخاب لوستر برای نقاط مختلف منزل

اصول و نکات انتخاب لوستر برای نقاط مختلف منزل

در هنگام انتخاب لوستری مناسب باید قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که لوستر را برای چه فضا و هدفی قرار است خریداری نمایید. برخی از افراد برای تامین نور و روشنایی منزل خود اقدام به خرید لوستر می کنند و برخی افراد دیگر نیز از لوستر به عنوان اکسسوری و وسیله دکوراتیو استفاده می کنند. در ادامه نکات انتخاب لوستر را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

نکات انتخاب لوستر برای قسمت های مختلف منزل

تهیه لوستری مناسب جزء انتخاب های سخت وسایل منزل می باشد زیرا اغلب افراد در آن هیچ تخصصی ندارند و ممکن است در هنگام انتخاب لوستر دچار مشکل شوند از این رو بهتر است قبل از هر چیز با ترفندهایی برای خرید یک لوستر مناسب آشنا شوید.

نکات انتخاب لوستر مناسب

برای خرید یک لوستر مناسب به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

لوسترها در انواع مدل های متنوع نظیر لوستر سقفی و لوستر کریستالی و لوستر برنزی و … موجود می باشند که انتخاب هر یک از آن ها به سلیقه شخصی و میزان بودجه ای که شما برای خرید لوستر در نظر گرفته اید بستگی دارد همچنین در هنگام انتخاب لوستر باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب کاربردی و مناسب داشته باشید که این نکات عبارتند از :

انواع ساعت دیواری

انتخاب لوستر برای پذیرایی

۱٫توجه به ارتفاع سقف منزل

قبل از انتخاب لوستری مناسب ابتدا به ارتفاع سقف توجه داشته باشید. اگر سقف دارای ارتفاعی بلند می باشد بهتر است لوسترهای چند شاخه و بلند یا لوسترهای ریسه ای و بلند را انتخاب نمایید. ولی اگر سقف کوتاه می باشد بهتر است لوسترهای سقفی را انتخاب نمایید.

مبل و میز

۲٫ توجه به استاندارد بودن لوستر

لوستری که انتخاب می کنید بهتر است ساده و استاندارد باشد همچنین توجه داشته باشید حباب هایی که در طراحی لوستر به کار برده شده اند بهتر است طرحی ساده داشته باشند تا اگر برای آن ها مشکلی پیش آمد بتوانید به راحتی حباب مورد نظر خود را تهیه نمایید. لوستری را انتخاب نمایید که دارای پیچیدگی زیادی نباشد تا بتوانید به راحتی آن را تمیز نمایید.

۳٫ توجه به جنس و رنگ لوستر

برای ساخت لوستر از متریال های مختلف نظیر فلز تزیین شده و کریستال و سنگ و … استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوستر را باید از بین طرح هایی انتخاب نمایید که با رنگ غالب فضا به مصالح به کار رفته در طراحی داخلی مطابقت داشته باشد همچنین بهتر است طرح و رنگ لوستر را به گونه ای انتخاب نمایید که با سایر چراغ های موجود در منزل همخوانی داشته باشد.

انتخاب لوستر برای پذیرایی

۴٫ انتخاب لوستر با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل

بهتر است طرح لوستر را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید. برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی از لوسترهای گران قیمت و فاخر استفاده می شود و لوسترهای مدرن و امروزی برای دکوراسیون های مدرن و مینیمال انتخابی مناسب به شمار می روند.

۵٫ توجه به سایز لوستر

اندازه متراژ مکانی که قرار است لوستر را در آنجا نصب نمایید در انتخاب سایز لوستر اهمیت زیادی دارد. اگر برای فضاهای بزرگ لوستری کوچک را انتخاب نمایید لوستر در فضا گرم می شود و اگر برای فضاهای کوچک لوستری با اندازه بزرگ را انتخاب نماید تناسب در طراحی دکوراسیون داخلی از بین می رود.

یکی از ساده ترین روش ها برای تعیین سایز لوستر این است که طول و عرض اتاق را بر حسب فوت با یکدیگر جمع نمایید ( برای تبدیل متر به فوت باید متر را در عدد ۳٫۳ ضرب نمایید). توجه داشته باشید که عدد بدست آماده قطر لوستر شما بر اساس اینچ می باشد.

  • اگر اتاق شما کوچک تر از ۳*۳ متر می باشد عرض لوستر را باید بین ۴۳ تا ۵۰ سانت انتخاب نمایید.
  • اگر اتاق شما حدود ۴*۴ متر است عرض لوستر باید بین ۶۰ تا ۷۰ سانت در نظر گرفته شود.
  • اگر اتاق شما حدود ۴٫۵*۴٫۵ می باشد عرض لوستر باید بین ۶۵ تا ۸۵ سانت در نظر گرفته شود.

لوستر برای پذیرایی

۶٫ توجه به رنگ لامپ های لوستر

انتخاب رنگی مناسب برای لوستر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما لامپ های لوستر را از بین لامپ های آفتابی و مهتابی انتخاب نمایید تا در کنار یکدیگر نورپردازی ایده آل و کاربردی را ایجاد نمایند.

۷٫ نکات انتخاب لوستر پذیرایی

برای انتخاب لوستر پذیرایی به طراحی دکوراسیون و رنگ های به کار برده شده در فضا توجه داشته باشید و لوستری را انتخاب نمایید که با نصب آن تغییرات مثبتی در طراحی داخلی سالن پذیرایی ایجاد شود.

اگر سقف پذیرایی بلند است بهتر است لوستری های بزرگ و بلند و شاخه دار را انتخاب کنید و اگر سقف پذیرایی کوتاه می باشد بهتر است از لوسترهای سقفی استفاده نمایید.

لوستر برای سالن پذیرایی

۸٫ نکاتی برای انتخاب لوستر اتاق خواب

در فضای اتاق خواب بهتر است از لوسترهایی که نور پخش می کنند استفاده نکنید زیرا این نوع لوسترها نور زیاد و مستقیمی را روی تخت خواب پخش می کنند. لوسترهایی که نور را به سمت بالا هدایت می کنند برای فضای اتاق خواب انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

توجه به جنس وسایل اتاق خواب برای انتخاب لوستری مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر وسایل اتاق خواب شما چوبی می باشد بهتر است لوستر چوبی را برای نصب انتخاب نمایید.

لوستر اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما چند منظوره می باشد و از فضای آن به عنوان اتاق مطالعه نیز استفاده می کنید بهتر است لوستری را انتخاب نمایید که حالت آویز دارد تا نوری کافی برای فضای اتاق خواب فراهم شود همچنین می توانید یک نور مکمل و ملایم نیز در فضای اتاق خواب داشته باشید تا در زمان هایی که تمایل ندارید لوستر را روشن نگه دارید از آن استفاده نمایید.

نکاتی برای انتخاب لوستر اتاق خواب

۹٫ نکاتی برای انتخاب لوستر آشپزخانه

لوستر اغلب در قسمت بالایی میز ناهارخوری نصب می شود و شما می توانید به توجه به سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سلیقه شخصی تان لوستری مناسب را انتخاب نمایید و نورپردازی مناسبی را در فضای آشپزخانه ایجاد کنید. بهتر است برای ایجاد نورپردازی بهتر لوستری را انتخاب نمایید که سر حباب های آن به سمت پایین می باشد.

نکاتی برای انتخاب لوستر آشپزخانه

در این مطلب با نکات انتخاب لوستر مناسب برای بخش های مختلف منزل آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید لوستری شیک و کاربردی را برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه و راهرو ورودی و … انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *