خانه معماری داخلی بررسی انواع رنگ دیوار مدرن و ایده آل برای خانه های ایرانی

بررسی انواع رنگ دیوار مدرن و ایده آل برای خانه های ایرانی

رنگ دیوار

رنگ آمیزی دیوار یکی از ساده ترین روش ها برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل است بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیوار قسمت های مختلف منزل خود حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و ایده آل را در فضای منزل تان ایجاد کنید. 

برای انتخاب رنگ دیوارهای منزل بهتر است اصولی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین رنگ را برای دیوارهای منزل خود انتخاب کنید. در مطالب قبلی آموزش نقاشی ساختمان و انواع رنگ ساختمانی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول انتخاب رنگ دیوار و انواع رنگ های جدید و مدرن برای رنگ آمیزی دیوارهای منزل آشنا سازیم.

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها

راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای قسمت های مختلف منزل

رنگ دیوار اگر بدرستی انتخاب شود شما می توانید شاهد ایجاد دکوراسیونی شیک و ایده آل در قسمت های مختلف منزل خود باشید بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ مناسب برای دیوار منزل اصول و نکاتی را رعایت کنید.

انواع ساعت دیواری

رنگ مناسب برای قسمت های منزل

اصول انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

۱٫ برای انتخاب رنگ دیوار ابتدا باید رنگ لوازم منزل خود را در نظر بگیرید سپس با توجه به رنگ وسایل منزل رنگی مناسب را برای دیوارها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ترکیب رنگی متنوع می تواند فضایی نیرو بخش و پویاتر را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند.

انتخاب رنگ زیبا و شیک برای دیوارهای منزل
۲٫ اگر تمایل دارید برای هر اتاق منزل تان از رنگ مجزایی استفاده کنید بهتر است فضای بین اتاق ها نظیر ورودی و راهرو و راه پله ها را با رنگ خاکستری ملایم رنگ آمیزی کنید تا رنگ آمیزی دیوارهای منزل شما جذاب تر به نظر برسد.

مبل و میز

رنگ مناسب دیوار
۳٫ اگر تمایل دارید رنگ دیوار همه قسمت های منزل تان هماهنگ باشد بهتر است رنگی را انتخاب کنید و آن را در حجم های متفاوت در اتاق های مختلف منزل به کار ببرید.

نکاتی برای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار
۴٫ اگر تمایل دارید اتاق ها بزرگ و روشن تر به نظر برسند بهتر است از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید.

اصول انتخاب بهترین رنگ برای دیوارها
۵٫ اگر برای رنگ کردن دیوارها از رنگ های بسیار درخشان و یا تیره استفاده کرده اید بهتر است آستری و بتونه کاری را هم از همان رنگ روی دیوار بزنید.

اصول انتخاب رنگ دیوار
۶٫ می توانید با کمک رنگ آمیزی دیوار و سقف و کف اتاق با رنگ های خنثی نقص های معماری را برطرف کنید.

رنگ خنثی اتاق نشیمن
۷٫ برای بلندتر به نظر رسیدن دیوارها رنگ آمیزی دیوارها را تا سقف به صورت یکنواخت ادامه دهید. اگر سقف منزل شما دارای لبه ای برجسته و حاشیه تزئینی است می توانید این لبه ها و حاشیه ها را به رنگ دیوار منزل خود درآورید. توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث بلندتر به نظر رسیدن سقف منزل می شوند.

رنگ روشن اتاق پذیرایی
۸٫ برای کوتاه تر به نظر رسیدن دیوارها می توانید دیوارها را تا ۲۰ یا ۳۰ سانتی متر مانده به سقف رنگ آمیزی کنید و باقی مانده دیوارها را به کمک نوارهای تزیینی بپوشانید و یا باقی مانده دیوار را به رنگ سقف رنگ آمیزی کنید. با تیره کردن سقف نیز دیوارها کوتاه تر به نظر می رسند.

اصول انتخاب رنگ دیوار

بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار منزل

تهیه رنگی مناسب با توجه به جنس و نوع مواد تشکیل دهنده آن ممکن است فرآیندی پیچیده و گیج کننده به نظر برسد که در این صورت شما باید با کسب اطلاعات دقیق و کافی اقدام به انتخاب جنس رنگ دیوار منزل خود کنید.

رنگ پرایمر

رنگ پرایمر

روی دیوارهایی که تازه گچ کاری شده اند از رنگ پرایمر به صورت محلول در آب استفاده می شود که این کار باعث می شود گچ روی دیوار مجددا خیس شود و رنگی که روی سطح دیوار زده شده است به خورد گچ برود و در نتیجه قدرت جذب لایه گچی کاهش پیدا می کند و رنگ هایی که بعدا به عنوان لایه روی سطح دیوار مورد استفاده قرار می گیرند سطح دیوار را به صورت بهتر می پوشانند.

انواع رنگ ساختمانی برای رنگ آمیزی دیوارها

رنگ زیر لایه

از رنگ زیر لایه برای سطح هایی که قبلا رنگ آمیزی شده است استفاده می شود. رنگ های زیر لایه محافظ مناسبی برای پوشش دادن دیوارها هستند و بعد از رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های زیر لایه رنگ های زیرین به خوبی پوشش داده می شوند و به این ترتیب بعد از اعمال کردن رنگ اصلی روی سطح دیوار هیچ اثری از رنگ هایی که در قسمت زیرین هستند باقی نمی ماند.
برای رنگ های پوششی روشن بهتر است از زیرلایه های روشن تر استفاده کنید و اگر تمایل دارید از رنگ های تیره روی سطح دیوار استفاده نمایید بهتر است زیر لایه را هم تیره به کار ببرید. برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی منزل بهتر است از ترکیب رنگ های پرایمر و زیر لایه استفاده کنید.

رنگ زیر لایه

رنگ براق

رنگ های براق و درخشان رنگ هایی هستند که دارای پایه روغنی می باشند و این رنگ ها امروزه با پایه آب نیز تولید می شوند که در این صورت ماندگاری کمتری دارند. بهتر است قبل از استفاده از رنگ های براق روی دیوارها لایه سازی انجام دهید.

رنگ براق

رنگ محلول

از رنگ های محلول برای رنگ آمیزی سقف و دیوارها استفاده می شود و به این رنگ ها آکریلیک و وینیل هم افزوده می شود تا ماندگاری آن ها بیشتر شود و بتوانند سطح دیوارها را به خوبی بپوشانند.

رنگ محلول

رنگ گچی و رسی

رنگ های گچی و رسی از انواع رنگ های ساختمانی هستند که هیچ نوع پایه روغنی ندارند و در تولید آن ها نیز از آکلریلیک استفاده نمی شود. این نوع رنگ ها دارای تم رنگی خاکی هستند و روی سطح دیوارها سطحی مات و بدون درخشندگی ایجاد می کنند. این نوع رنگ نسبت به سایر رنگ ها گران تر است و شما می توانید از این نوع رنگ برای رنگ آمیزی اتاق کودکان استفاده نمایید.

رنگ دیوار

در این مطلب با اصول انتخاب رنگ دیوار و بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار منزل آشنا شدید که امیدواریم با بهره گیری از این موارد بتوانید مناسب ترین رنگ را برای رنگ آمیزی دیوارهای منزل خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *