خانه معماری داخلی سقف یوبوت چیست ؟

سقف یوبوت چیست ؟

سقف یوبوت چیست ؟

سقف یوبوت هم یکی از سقف های دال.بتنی می باشد که از روش های موجود در اجرای سقف ساخته می شود و مزیت هایی در این رابطه دارد. سقف یوبوت چیست ؟ به سقفی گفته می شود که از بلوک های یوبوت تهیه شده و بسیار مزیت در خانه سازی دارد. این سقف دال. بتنی گونه ای از سقف می باشد که علاوه بر وزن زیادش زحمت و هزینه زیادی هم دارد و سرعت انجام کارش هم کم است. به همین خاطر کمتر استفاده می شود ولی بعضی از مهندسین اعتقاد زیادی به طراحی خود از این نوع سقف استفاده می کنند همچنین در ساختمان هایی که قرار است اماکن مهمی شوند مورد استفاده قرار می گیرد. مانند: ساختمان های مراکز و نیروگاه های صنعتی بزرگ که از سیستم دال بتنی استفاده می شوند.

آشنایی با سقف یوبوت

سقف یوبوت چیست ؟

سقف یوبوت هم یک روشی برای اجرای بهتر سقف دال بتنی می باشد که به گونه ای معایب کمتری دارد که اجزای تشکیل دهنده این سقف ها بتن و آرماتور می باشد. زمانی که مهندسین و پیمانکاران می خواهند برای ساختمان یک سقف بسازند گزینه های زیادی را مورد بررسی قرار می دهند که هر کدام به کاربرد یک ساختمان مشخصی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده آن را انتخاب می نمایند. یکی از سقف هایی که در خانه ای نیمه تمام قابل مشاهده می باشد سقف تیرچه بلوک است که اجزای تشکیل دهنده آن تیرچه، بلوک پرکننده، بتن، آرماتور حرراتی و آرماتور تقویتی برش اوتکا هستند که از اجزای بسیار سفت و سختی تشکیل شده اند.

انواع ساعت دیواری

مزایای سقف یوبوت چیست

مزیت های سقف یوبوت

با استفاده از سقف یوبوت هزینه در مصرف بتن نیز کاهش می یابد.

با استفاده از سقف یوبوت نیازی به تخت و تیر در اجرای آن نخواهد داشت که سقف هنگام زلزله بسیار ایمن می شود و فرو نمی ریزد.

مبل و میز

با استفاده از سقف یوبوت عایق بسیار خوبی برای صدا و لرزش سقه و سازه خوب بوده و در آتش سوزی بسیار مقاومت می کند.

با استفاده از سقف یوبوت چیست سرعت افزایش یافته جایگزین اجرای سرعت سقف های دال بتنی که کم بود می شود.

با استفاده از بلوک پلاستیکی یوبوت از پلاستیک موجود در بازیافت تهیه می شود که این مسئله در کاهش هزینه تولید مفید می باشد.

با استفاده از سقف یوبوت چون کشور ما صادر کننده به کشور های همایه می باشد خرید و استفاده آن تولید ملی محسوب می شود.

با استفاده از سقف یوبوت وزن موجود در سقف کاهش می یابد و همین امر موجب آزادی عمل و ابتکار بیشتر در طراحی ابعاد ساختمان خواهد شد که تنوع زیادی را می توان روی کنسول ها و ستون ایجاد کرد.

انواع سقف یوبوت چیست

معایب سقف یوبوت چیست ؟

هر کالایی یکسری مزایا و معایب دارد که سقف های یوبوت هم با این همه مزیت باز هم دارای ایراداتی از قبیل؛

  1. در برابر استفاده از سقف های یوبوت برای ابعاد کوچک چندان باصرفه نخواهد بود ولی برای استفاده از سقف های خیلی بزرگ چون در تهیه آن ها بتن و میلگرد هم استفاده می شود هزینه کمتری خواهد داشت که با صرفه تر خواهد شد.
  2. برای نگهداری از سقف های یوبوت کمی سخت و مشکل است چون استحکام زیادی ندارد و به راحتی شکلش تغییر می کند یا ممکن است بشکند در صورت ناوارد بودن کارگر ممکن است نگهداری آن سخت و همینطور آسیب ببیند.
  3. در صورتی که بتن در اطراف بلوک ها می ریزید اگر به همه نقاط قالب نرسد آن قسمت خالی و پوک می شود و همین قضیه استحکام سقف را کاهش می دهد.
  4. در زمان تهیه این سقف ها باید حداکثر تا مدت زمان ۴ ماه استفاده گردند اگر زمان زیادی بمانند موجب شکسته شدن و خرد شدن آن می گردد.
  5. اگر این بلوکه ها ترک بردارند یا شکسته شوند و بتن به داخل‌ شان برود وزن سقف زیاد می‌شود که این اصلا وضعیت خوبی نیست.

اجرای سقف یوبوت چیست

خرسندیم که ما را در سایت زیبایی خانه تحت مقاله ای به عنوان سقف یوبوت چیست همراهی کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *