خانه معماری داخلی برای افزایش نور در خانه چه اقدامی انجام دهیم؟

برای افزایش نور در خانه چه اقدامی انجام دهیم؟

افزایش نور در خانه

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زندگی در خانه ای که فاقد نور است برایتان دشوار می باشد بهتر است به کمک تکنیک های  افزایش نور در خانه ، فضای روشن و دلبازی را در قسمت مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

نحوه افزایش نور در خانه

بعد از انجام فعالیت های دشوار روزانه بی شک هر فردی تمایل دارد ساعاتی را در منزل به استراحت بپردازد از این رو طراحی دکوراسیون منزل و نورپردازی منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در ادامه اصولی برای افزایش نور در خانه را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

روش های افزایش نور در خانه

تکنیک هایی برای افزایش نور در قسمت های مختلف منزل

با انجام ترفندهایی ساده و کم هزینه می توانید نورپردازی منزل تان را به آسانی انجام دهید و علاوه بر این فضایی روشن را در سالن پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه و … ایجاد نمایید.

انواع ساعت دیواری

راهکارهایی برای افزایش نور در فضای منزل

۱٫استفاده از آینه های دکوراتیو و ساده

قرار دادن آینه دکوراتیو یا ساده می تواند به گسترش نور در فضای منزل کمک کند همچنین اگر در راهروی بین اتاق ها آینه نصب کنید نور می تواند توسط آینه به اتاق کناری انعکاس پیدا کند. آینه ها می توانند در دکوراسیون داخلی منزل معجزه کنند به شرطی که شما نحوه استفاده از آن ها را بدانید.

مبل و میز

افزایش نور در منزل با استفاده از آینه

۲٫ استفاده از درب شیشه خور

اگر به دنبال راهکاری برای افزایش نور در اتاق های تاریک هستید بهتر است درب اتاق تان را با یک درب شیشه خور عوض نمایید همچنین می توانید از کمد دیواری با درب شیشه ای در فضای منزل تان استفاده نمایید.

استفاده از درب شیشه ای در فضای منزل

۳٫ استفاده از رنگ های روشن

استفاده از رنگ های روشن باعث می شود تا فضای منزل نورانی و دلبازتر به نظر برسد همچنین اگر تمایل دارید فضای اتاق بزرگ و روشن تر به نظر برسد بهتر است برای پوشاندن دیوارها از کاغذ دیواری رنگ روشن استفاده نمایید همچنین می توانید برای رنگ آمیزی دیوارها نیز از رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … استفاده نمایید.

افزایش نور در اتاق پذیرایی افزایش نور در خانه به کمک رنگ های روشن

۴٫ مبلمان را به صورت زاویه دار بچینید.

اضافه کردن پنجره در اتاقی که پشت دیوارش فضای بازی وجود ندارد غیر ممکن است از این رو بهتر است شما مبلمان را در فضای اتاق به صورت زاویه دار و به سمت نور بچینید تا فضای اتاق کمی روشن تر به نظر برسد علاوه بر این رنگ مبلمان را اگر از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید انعکاس نور در فضای اتاق بیشتر خواهد بود.

افزایش نور در اتاق نشیمن مدرن افزایش نور در خانه با چیدمان مبلمان

۵٫ استفاده از کفپوش رنگ روشن

اگر تمایل دارید فضای اتاق تان روشن تر به نظر برسد بهتر است برای پوشاندن کف اتاق از کفپوش رنگ روشن استفاده نمایید. کفپوش ها با رنگ تیره باعث می شوند تا فضای سالن پذیرایی و اتاق خواب و … تاریک تر به نظر برسد. کفپوش های رنگ روشن و براق نیز با دکوراسیون های مدرن و امروزی مطابقت و همخوانی زیادی دارند.

نحوه افزایش نور در دکوراسیون داخلی افزایش نور در خانه با کفپوش رنگ روشن

۶٫ استفاده از فرش رنگ روشن

ممکن است شما نتوانید نور خورشید را هر روز وارد اتاق هایتان کنید ولی می توانید با پهن کردن فرش رنگ روشن فضای داخلی اتاق ها را روشن تر نمایید.

نحوه افزایش نور در فضای سالن پذیرایی افزایش نور در خانه به کمک فرش رنگ روشن

۷٫ استفاده از پرده های نازک 

اگر تمایل دارید نور خورشید در هنگام روز فضای منزل تان را روشن تر کند می توانید برای پوشاندن پنجره ها از پرده نازک استفاده نمایید.

افزایش نور طبیعی در خانه نحوه افزایش نور در فضای منازل کوچک و بزرگ

۸٫ طراحی نورپردازی به صورت حرفه ای

برای نورپردازی سالن پذیرایی فقط به استفاده از لامپ سقفی اکتفا نکنید می توانید فضای پذیرایی را به کمک لوستر و آباژور و لامپ های دیواری و … روشن کنید. برای نورپردازی اتاق خواب نیز می توانید علاوه بر استفاده از لامپ در دو طرف تخت خواب آباژور قرار بدهید تا فضا روشن تر به نظر برسد.

افزایش نور در منزل افزایش نور در منزل با طراحی نورپردازی کاربردی

۹٫ وسایل اتاق را رنگ روشن انتخاب نمایید.

وسایل رنگ روشن باعث می شوند تا فضای هر اتاقی دلباز و روشن تر به نظر برسد از این رو بهتر است شما رنگ مبلمان و سرویس خواب و … را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید.

افزایش نور در منزل با وسایل رنگ روشن

۱۰٫ طراحی نورپردازی برای سقف

نورپردازی سقف از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید با طراحی نورپردازی سقف به صورت حرفه ای نور را در چند نقطه پخش نمایید.

نورپردازی سقف پذیرایی افزایش نور در خانه با نورپردازی سقف

وارد کردن نور طبیعی به فضای یک اتاق کار آسانی نیست ولی شما می توانید با ایجاد تغییر در دکوراسیون به افزایش نور قسمت های مختلف خانه خود بپردازید و علاوه بر این مهم ترین نکته برای ایجاد نور در دکوراسیون استفاده از رنگ های روشن در فضای اتاق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *