خانه معماری داخلی فضاسازی در دکوراسیون با ایده های کاربردی

فضاسازی در دکوراسیون با ایده های کاربردی

ایده هایی کاربردی و شیک از فضاسازی در دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن باید توجه داشت, فدا نکردن یک اصل برای اجرای اصل دیگر می باشد. یعنی اصلا قابل قبول نیست که به خاطر زیبایی روی راحتی و کاربردی بودن چشم ببندیم و همین طور برعکس. داشتن فضای کافی برای انجام فعالیت های روزمره در بخش های مختلف منزل و یا حتی محیط کار و … یک اصل مهم و قابل توجه می باشد که در مکان های کوچک بیشتر اهمیت می یابد. فضاسازی یکی از راه حل های کاربردی محسوب می شود که در این مطلب ایده های شیک و مورد استفاده ای از فضاسازی در دکوراسیون را به نمایش خواهیم کشید.

ایده هایی زیبا از فضاسازی در دکوراسیون

ایده های زیبای فضاسازی در دکوراسیون

فضاسازی را اگر بخواهیم به زبان ساده خودمانی تعریف کنیم می شود ساخت و ایجاد فضا، که البته همین تعریف ساده می تواند به طور کلی گویا باشد. در محیط های کوچک به دلیل کم بودن فضا، چگونگی چیدمان بیشتر حائز اهمیت می باشد که در صورت داشتن یک چیدمان و طراحی مناسب، می توانید فضای بیشتر و بزرگ تری را برای خود به وجود آورده و به تصویر بکشید, به بیانی فضاسازی نمایید.

ایده هایی زیبا و شیک از فضاسازی در طراحی و دیزاین

انواع ساعت دیواری

ایده هایی کاربردی از فضاسازی در دکوراسیون

روش های بکارگیری صحیح و بهینه از فضا

بهره گیری به شکل بهینه و صحیح از فضا در دیزاین منزل ایده ای مناسب است که برای منازل و محیط های کوچک مناسب می باشد. در ادامه شما عزیزان آرگایی را با ایده هایی جذاب و ایده آل برای فضاسازی در دکوراسیون آشنا خواهیم ساخت.

 

مبل و میز

 

-با استفاده از رنگ های یکسان

اگر منزل شما کوچک است، برای بزرگتر نشان دادن محیط می توانید از رنگهای هماهنگ و یکسان در تمامی بنا استفاده کنید. به این صورت کهتمامی اتاق ها را با استفاده از تخته های کف و کفپوش هایی یکسان بپوشانید. رنگ های گرم و قوی مانند نارنجی نزدیک به قرمز، خود قرمز موجب می شوند که دیوارها به یکدیگر نزدیک تر دیده شده و در نتیجه کوچکتر دیده شدن فضا گردند که بهتر است استفاده نکنید.

فضاسازی در دکوراسیون

ایده هایی جالب از فضاسازی در دکوراسیون برای خانه های کوچک

فضاسازی در دکوراسیون

-با استفاده از شلف

شلف ها دارای تنوع زیادی در طرح، رنگ، اندازه و … موجود هستند که جای دادن کتب مختلف، گلدان های گل، اکسسوری های گوناگون و زیبا و …. نظم و زیبایی خاصی به محیط بخشیده وموجب بیشتر شدن فضای منزل می شوند. شلف های طبیعی چیدمان یافته با استفاده از گل های خشکیده و گیاهان علاوه بر اینکه به منزل شما شادابی و زیبایی می دهد؛ موجب بزرگتر دیده شدن فضا گردد که البته نباید در آن افراط شود.

نوع دیگری از شلف ها برای فضاسازی وجود دارند که به نام شلف های مخفی شناخته شده و البته دارای قیمتی مناسب می باشند. از نظر کارایی و استفاده بهینه از فضای موجود این شلف ها بسیار ایده آل می باشند که می توانید به سادگی آن ها را به دیوار پیچ نمایید.

فضاسازی در طراحی و چیدمان منزل

 

-استفاده از فضای زیر تختخواب

با بکارگیری باکس هایی در زیر تختخواب می توانید لوازمی را که کاربرد نداشته و یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را در این قسمت جای داده و از ریخت و پاش اضافه و اشغال فضای اضافه جلوگیری کنید. استفاده از تخت خواب توکار و کمجا ایده ای کاربردی برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب می باشد.

فضاسازی در دکوراسیون به روش های مختلف

 

استفاده بهینه از فضای اطراف میز غذاخوری

برای اینکه به آسان تر شدن پذیرایی، و میزبان مهمانان بیشتر بودن نیاز است تا فضای کمتری را به میز خود اختصاص بدهید، یعنی بهتر است از میز کوچکتری استفاده کنید. فضای ایده آل گرد میز غذاخوری بهتر است مابین ۶۰ – ۱۲۰ باشد، طرفی که برای جرکت و رفت و آمد به آشپزخانه و یا اتاق ناهارخوری در نظر گرفته می شود، لازم است ۱۵۰ سانت فاصله داشته باشد.

ایده هایی منحصر به فرد از فضاسازی در طراحی داخلی و چیدمان

فضاسازی در آشپزخانه

برای دسترسی به فضاسازی در تمامی نقاط آشپزخانه، لازم است دسترسی راحت تری برای جزیره فراهم شود؛ به طوری که در عین حال از گاز, یخچال و ظرفشویی فاصله نداشته باشد. همچنین بهتر است فاصله جزیره آشپزخانه با سطح های دیگر پیشخوان نیز خیلی کم باشد. در این حالت ممکن است با هر حرکتی به مکانی برخورد نموده و در نتیجه به سختی در آشپزخانه رفت و آمد نموده و کار انجام دهید. اندازه مناسب برای میان پیشخوانهای اصلی و آشپزخانه بهتر است مابین ۹۱ -۱۰۶ سانتیمتر باشد که البته در صورت پخت و پزهای ۲ نفره ۱۲۰ سانتی مناسب تر است.

فضاسازی در دکوراسیون

در صورتی که کابینت ها دارای درهایی بزرگ و کشوهایی عمق دار می باشند؛ و یا اینکه وسایلی بزرگ همچون یخچال مقابل جزیره آشپزخانه قرار دارند، لازم است فاصله میان جزیره تا کابینت ها مناسب باشد تا کشو و درب ها به آسانی باز و بسته گردند.ممکن است نیاز باشد تا جزیره آشپزخانه از یک طرف به اندازه زیادتری دارای فاصله باشد. ایده ی جالب و کاربردی تر اینکه می توانید به جای بهره بردن از جزیره از چرخ دستی ترولی (متحرک) در آشپزخانه استفاده کنید.

ایده های زیبا از فضاسازی در دکوراسیون

ایده هایی زیبا و منحصر به فرد از فضاسازی در دیزاین

نمونه هایی شیک از فضاسازی در طراحی داخلی

استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون داخلی

نمونه هایی شیک از فضاسازی در دکوراسیون

ایده هایی شیک از فضاسازی در چیدمان

نمونه هایی شیک و خاص از فضاسازی در دیزاین

فضاسازی در طراحی داخلی برای خوش سلیقه ها

ایده هایی زیبا و کاربردی از فضاسازی در دکوراسیون

راهکارهایی ساده و کاربردی برای استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون

ایده هایی شیک و متفاوت از فضاسازی در دکوراسیون

استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون

ایده هایی زیبا و جذاب از فضاسازی در دیزاین

فضاسازی در دکوراسیون

فضاسازی در طراحی داخلی به روش های گنواگون

فضاسازی در طراحی داخلی اتاق خواب، آشپزخانه و ...

ایده هایی زیبا از فضاسازی در دکوراسیون

فضاسازی در دیزاین پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب

فضاسازی در طراحی داخلی و چیدمان به روش های مختلف

فضاسازی در دکوراسیون   فضاسازی در دکوراسیون برای بخش های مختلف منزل

استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون

فضاسازی در طراحی داخلی به شکلی زیبا

ایده هایی کاربردی و زیبا از فضاسازی در دکوراسیون

فضاسازی در طراحی داخلی برای خوش سلیقه ها

نمونه هایی ایده آل از فضاسازی در دکوراسیون

ایده هایی شیک از فضاسازی در دیزاین منزل  فضاسازی در دکوراسیون داخلی به روش های گوناگون

برای فضاسازی در دکوراسیون نیاز نیست تغییری بزرگ و یا کلی ایجاد نمایید؛ گاهی با تغییرهایی کوچک و جزئی به این هدف برسید.مثلا همین انتخاب میز غذاخوری کوچکتر؛ و یا رعایت فاصله ۱۲۱ سانتیمتری برای پشت میز تحریر در اماکن اداری و فاصله ۹۰ سانتیمتری در منزل، یا حتی استفاده از کمد دیواری به عنوان میز تحریر که روش هایی برای فضاسازی و استفاده بهینه از فضا محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *