خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز مدل های روف گاردن مدرن و زیبا با طراحی کاربردی

مدل های روف گاردن مدرن و زیبا با طراحی کاربردی

مدل های روف گاردن با طراحی زیبا و شیک

روف گاردن تکنولوژی مدرنی است که امروزه بر پایه سقف سبز روی پشت بام ها و تراس های خانه های آپارتمانی اجراء می شود و شما می توانید با استفاده از این ایده کاربردی فضای سبز زیبایی را روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید. در ادامه ایده هایی برای طراحی شیک و زیبا باغ در بام را مشاهده خواهید کرد. 

هر نوع فضای سبزی که روی پشت بام منزل ساخته شود روف گاردن٬ باغ در بام و یا بام باغ نامیده می شود و در طراحی داخلی بام باغ از عناصری نظیر آلاچیق و آبنما و گیاهان سبز و مبلمان مخصوص فضای سبز و باغ و سایبان و محصولات کشاورزی و … استفاده می شود.

 

طراحی بام باغ

انواع ساعت دیواری

طراحی روف گاردن با ایده های جالب و کاربردی

خانه های امروزی اغلب به صورت آپارتمانی ساخته می شوند و فاقد حیاط هستند بنابراین بهتر است فضای سبز زیبایی در تراس و یا پشت بام این خانه ها طراحی شود تا ساکنین آپارتمان از این فضای سبز در زمان اوقات فراغت خود استفاده کنند.

دکوراسیون زیبا و جذاب باغ در بام

دیزاین داخلی باغ در بام

بام در باغ یا روف گاردن باغچه هایی هستند که روی پشت بام و یا تراس ساخته می شوند و شما می توانید برای طراحی این فضای سبز از ایده های طراحی باغچه حیاط  و یا طراحی باغچه ویلا استفاده کنید. قبل از طراحی باغ در بام بهتر است ابتدا مساحت مورد نظر خود را اندازه گیری کنید سپس با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید اقدام به ساخت باغ در پشت بام منزل خود نمایید. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات در ساخت بام باغ انتخاب پوشش گیاهی مناسب است شما می توانید از پوشش گیاهی که در طراحی باغچه روی زمین استفاده می شود برای طراحی باغ در بام استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از کاشت گیاه به میزان رشد ریشه٬ میزان مقاوت گیاه در برابر گرما و تابش مستقیم نور خورشید و وزش بادهای شدید توجه کنید سپس گیاهان و گل های زیبایی را برای کاشت در باغ در بام انتخاب کنید.

مبل و میز

طراحی شیک و جالب باغ در بام طراحی داخلی کاربردی و شیک بام باغ طراحی زیبا و شیک باغ در بام دکوراسیون زیبا و شیک باغ در بام دکوراسیون باغ در بام شیک طراحی شیک و زیبا باغ در بام

بهتر است از کاشت درختان کاج که در همه روز های سال سبز هستند در باغچه روی پشت بام غافل نشوید همچنین می توانید با کاشت گیاهان گلدانی نیز تنوع زیادی را در بافت باغچه روی پشت بام منزل تان ایجاد کنید.
اگر تمایل دارید باغچه ای که روی پشت بام ایجاد کرده اید طراحی داخلی زیبا و متفاوتی داشته باشید می توانید برای کف آن از سنگ ریزه های سفید و شن و یا ماسه استفاده کنید.
آلاچیق یکی دیگر از عناصر پرطرفدار و محبوب است که در طراحی بام باغ مورد استفاده قرار می گیرد همچنین شما می توانید برای زیبایی بیشتر باغ در بام و ایجاد حس آرامش در این فضا از فواره و یا چشمه های آبشار مانند استفاده کنید. چیدمان مبلمان مخصوص باغ در فضای بام باغ یکی دیگر از انواع ایده های کاربردی است که باید به آن توجه ای ویژه داشت.

طراحی داخلی باع در بام ایده هایی برای طراحی باغ در بام دیزاین داخلی باغ در بام دیزاین داخلی باغ در بام باغ در بام با طراحی شیک و کاربردی دکوراسیون داخلی بام باغ دکوراسیون زیبا و مدرن روف گاردن دیزاین داخلی بام در باغ طراحی بام باغ طراحی زیبا و شیک روف گاردن طراحی دکوراسیون بام در باغ

طراحی نورپردازی بام باغ ها

طراحی نورپردازی کاربردی در طراحی روف گاردن از اهمیت زیادی برخوردار است شما می توانید با طراحی نورپردازی مدرن و مناسب به فضای باغچه ای که روی پشت بام ایجاد کرده این عمق و حالت دهید و علاوه بر این در هنگام شب نورپردازی مناسب باعث تشخیص آسان راه ورودی و خروجی می شود. اگر شما تمایل دارید فضای احساسی و صمیمی را در باغ در بام ایجاد کنید می توانید نورپردازی کم شدت و لطیفی را در قسمت بالای دیوارها و یا پایین درخت ها طراحی کنید همچنین استفاده از مجسمه های سنگی و چوبی زیبا در کنار نورپردازی مدرن و کاربردی می تواند فضای متفاوتی را در  بام باغ ایجاد کند.

طراحی نورپردازی زیبا و مدرن برای روف گاردن درختکاری باغ در بام طراحی نورپردازی باغ در بام دکوراسیون زیبا و شیک روف گاردن طراحی داخلی زیبا و شیک باغ در بام طراحی زیبا و کاربردی باغ در بام طراحی زیبا و شیک روف گاردن باغ در بام دیزاین باغ در بام طراحی نور پردازی بام در باغ دیزاین داخلی روف گاردن

در این مطلب با انواع روش ها و ایده های کاربردی برای طراحی روف گاردن آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری از این دیزاین ها بتوانید در پشت بام منزل خود فضای سبز با طراحی بی نظیری را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *