خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز طرح باغ کوچک برای ایجاد محوطه سبز زیبا در فضای کم

طرح باغ کوچک برای ایجاد محوطه سبز زیبا در فضای کم

طرح باغ کوچک

باغ های کوچک نسبت به باغ های بزرگ دارای مزایای زیادی هستند و از جمله مزیت آن ها نگهداری آسان گل و گیاهان و … می باشد همچنین فضای باغ کوچک به شما امکان به اجراء در آوردن برخی از تخیلات تان را می دهد و می توانید نورپردازی و محوطه سازی و تزیین باغ را به راحتی انجام دهید. در ادامه با انواع طرح باغ کوچک آشنا خواهید شد که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را ببرید.

طرح باغ کوچک و زیبا

برای طراحی فضای باغ کوچک بهتر است ترفندهایی را رعایت کنید تا بتوانید فضایی آرامش بخش و در حین کاربردی را در باغ ایجاد نمایید و علاوه بر این در زمان استراحت یا انجام فعالیت های باغبانی و … احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید.

ایده هایی برای طرح باغ کوچک

طراحی باغ کوچک با ایده های کاربردی و خلاقانه

گل و گیاهان از انواع عناصر مهم و ضروری در فضای باغ به شمار می روند از این رو برای پرورش گیاهان باید فضای مناسبی را در اختیار داشته باشید.

انواع ساعت دیواری

برای صرفه جویی در فضای باغ می توانید از باکس یا شلف های دیواری برای نگهداری گلدان های رنگی و زیبا استفاده نمایید و از این طریق فضای باغ را تزیین کنید همچنین دیوار سبز امروزه در طراحی محوطه سازی باغ مورد توجه قرار گرفته است و اگر فضای باغ شما کوچک است می توانید با کاشت گیاهان مخصوص روی دیوار سبز جذابیت فضای باغ را تکمیل کنید.

در صورت تمایل می توانید در فضای باغ یک یا چند باغچه کوچک ایجاد کنید و در باغچه ها چمن و گل های رنگی زیبایی را بکارید همچنین می توانید در قسمتی از باغ آبنمای شیک و زیبایی را قرار دهید.

برای اینکه فضای باغ بزرگ تر به نظر برسد می توانید دیوارها را به کمک رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … رنگ آمیزی کنید همچنین برای ایجاد فضای نشیمن می توانید از مبلمان رنگ روشن که دارای طراحی ظریفی هستند استفاده نمایید. اگر محوطه باغ شما فضایی برای قرار دادن یک دست مبلمان را ندارد می توانید با ساخت دیواره ای کوتاه از لبه آن برای نشستن استفاده نمایید و در فضای داخلی دیواره گیاهان و گل های زیبایی را بکارید همچنین بهتر است در قسمت نشیمن دیواره از کوسن های رنگی که با رنگ گل ها مطابقت و همخوانی دارند استفاده نمایید.

مبل و میز

طرح باغ کوچک طراحی باغ کوچک دیزاین باغ کوچک با روش های ساده  طراحی باغ کوچک و شیک محوطه سازی باغ کوچک طراحی باغ زیبا و کوچک طراحی زیبا باغ نورپردازی باغ کوچک   طراحی باغ دیزاین باغ شیک و زیبا

در صورت تمایل می توانید قسمتی از محوطه باغ را به صرف غذا اختصاص دهید که در این صورت بهتر است در این قسمت یک میز کوچک با چند صندلی و یک چتر آفتابی قرار دهید و روی میز را به کمک رومیزی رنگی و یک گلدان گل کوچک تزیین نمایید.

طراحی راهرو باغ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید در این قسمت از سنگفرش های خاص استفاده نمایید همچنین می توانید فضای راهروی ورودی را به کمک مجسمه هایی زیبا یا گلدان های رنگی تزیین نمایید.

نورپردازی یکی از مهم ترین نکاتی که است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا نورپردازی مناسب تاثیر زیادی روی زیبایی باغ کوچک دارد و در صورتی که این کار بدرستی انجام بگیرد فضای باغ بزرگ تر به نظر می رسد. برای نورپردازی باغ می توانید از چراغ های باغی و چراغ های مخصوص محوطه سازی استفاده نمایید.

انتخاب درب ورودی با طرحی مناسب برای باغ را فراموش نکنید همچنین برای تزیین درب ورودی باغ بهتر است از گیاهان رونده استفاده نمایید.

دیزاین باغ کوچک طرح زیبا باغ کوچک طرح زیبا و کاربردی باغ کوچک طراحی راهروی باغ تزیین باغ با گلدان های زیبا طرح باغ شیک و زیبا طراحی نورپردازی باغ کوچک محوطه سازی باغ تزیین باغ با آبنما طراحی باغ شیک و کوچک

در این مطلب تصاویری از طرح باغ کوچک را پیش رو داشتید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید دیزاین خلاقانه و جالبی را در فضای باغ های کوچک ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *