خانه دکوراسیون فضای باز نورپردازی حیاط منزل با انواع ایده های جدید و شیک

نورپردازی حیاط منزل با انواع ایده های جدید و شیک

نورپردازی حیاط منزل

در زمان های گذشته به روشنایی حیاط منزل اهمیت زیادی داده نمی شد ولی در سال های اخیر نورپردازی حیاط و پاسیو و بالکن و روف گاردن مورد توجه قرار گرفته است و شما می توانید به کمک ایده های خلاقانه به نورپردازی این بخش از خانه خود بپردازید.

طراحی نورپردازی حیاط منزل به کمک روش های کاربردی و خلاقانه

برای روشنایی حیاط می توانید به سلیقه و خواسته خودتان توجه داشته باشید و برای این کار اصول و قواعد پیچیده ای وجود ندارد زیرا استراحت شبانه یا پیاده روی در حیاط فقط برای کسب آرامش و رفع خستگی می باشد و قرار نیست شما از فضای حیاط برای فعالیت های روزانه و عادی خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای روشنایی این بخش از منزل باید این نکته را مد نظر داشته باشید که منابع روشنایی را به گونه ای انتخاب نمایید که با نصب آن ها به گیاهان و فضای سبز آسیبی وارد نشود از طرف دیگر نیز نباید از منابعی استفاده شود که دارای مصرف انرژی زیادی هستند.

طراحی نورپردازی حیاط

فضای حیاط را چگونه می توانیم نورپردازی کنیم ؟

اگر شما دکوراسیونی خاص را برای حیاط طراحی کرده اید بهتر است به نورپردازی جزئیات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید فضایی روشن را در حیاط خانه تان ایجاد نمایید. در ادامه ایده هایی برای طراحی روشنایی حیاط را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با الگوبرداری از آن ها بتوانید فضایی بی نظیر و آرامش را در حیاط منزل تان ایجاد نمایید.

انواع ساعت دیواری

طراحی روشنایی برای حیاط منزل

۱٫نورپردازی آب نماها

آب نما از انواع وسایل تزیینی زیبا و خاص می باشد و اگر در حیاط آب نمایی شیک را قرار داده اید بهتر است از روشنایی آن غافل نشوید. برای طراحی نورپردازی آب نما می توانید چراغ هایی را در آن نصب نمایید زیرا روشنایی آب نما می تواند آن را زیباتر از آنچه که هست جلوه بدهد.

طراحی نورپردازی آب نما نورپردازی شیک آب نما نورپردازی حیاط خانه با روش هایی جالب

مبل و میز

۲٫ قرار دادن آباژور در فضای نشیمن

اگر بخشی از حیاط را به فضای نشیمن اختصاص داده اید می توانید آباژوری را روی میز قرار بدهید و به کمک این آباژور نور ملایمی را در فضای حیاط منزل تان ایجاد کنید و از این طریق فضایی دنج را در گوشه ای از حیاط یا پاسیو ایجاد نمایید.

روش های جالب برای نورپردازی حیاط روشنایی حیاط با آباژور نورپردازی حیاط با آباژور

۳٫ استفاده از چراغ آویز برای نورپردازی

چراغ های آویز فقط مخصوص نورپردازی دکوراسیون داخلی نمی باشند و شما می توانید از آن ها برای فضای بیرون از منزل نیز استفاده نمایید همچنین می توانید مدل چراغ ها را از درختان آویز کنید.

نورپردازی حیاط با چراغ آویز نورپردازی حیاط منزل طراحی نورپردازی حیاط با ایده های کاربردی نورپردازی حیاط

۴٫ استفاده از شمع برای نورپردازی

اگر تمایل دارید فضایی گرم و صمیمی را در حیاط ایجاد کنید می توانید تعدادی شمع را درون جاشمعی قرار بدهید سپس شمع ها را در مکانی مناسب از حیاط بگذارید و از این طریق روشنایی متفاوتی را بخش های مختلف حیاط ایجاد نمایید.

دیزاین نورپردازی حیاط با شمع نورپردازی حیاط با روش های ارزان نورپردازی حیاط با شمع

۵٫ نورپردازی به صورت نقطه ای

به کمک لامپ های کوچک می توانید نورپردازی نقطه ای را در فضای بیرونی منزل تان ایجاد نمایید و این لامپ ها را می توانید در لبه پله ها و سکوها قرار بدهید یا آن ها را در سطح زمین نصب کنید.

نورپردازی پله ها نورپردازی نقطه ای فضای ورودی نورپردازی نقطه ای منزل نورپردازی نقطه ای حیاط

۶٫ به فضا به کمک نورپردازی بافت بدهید.

به کمک تکنیک های نورپردازی می توانید به فضا بافت بدهید که برای این کار بهتر است منبع روشنایی را در مکانی قرار بدهید که با تابش نور به گیاهان روی زمین یا سطوح سایه های بافت داری ایجاد شود.

طراحی روشنایی برای حیاط نورپردازی حیاط منزل

۷٫ تزیین پله ها با فانوس

اگر حیاط دارای پله است می توانید سطح پله ها را به کمک نور فانوس در هنگام شب روشن نمایید و تعدادی فانوس را روی پله ها قرار بدهید و مسیر را به کمک این روش ساده روشن نمایید. فانوس مراکشی نیز از انواع مدل های زیبا و خاص می باشد و شما می توانید برای روشنایی حیاط و بالکن و … از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید کنار پله ها را به صورت نقطه ای روشن کنید و تعدادی شمع را درون فانوس قرار بدهید و آن ها را روی پله ها قرار دهید.

طراحی نورپردازی حیاط به کمک ایده های کاربردی تزیین پله های حیاط با فانوس

۸٫ نورپردازی درختان

درختان از عناصر کاربردی و زیبا موجود در حیاط و طبیعت می باشند و شما می توانید لامپ هایی را به درختان حیاط منزل تان وصل کنید. برای این کار باید سیم کشی کنید سپس لامپ ها را روی بخش های مختلف درختان نصب نمایید و فضای سبز را به این طریق نورپردازی کنید.

نورپردازی درختان به کمک روش های جالب طراحی نورپردازی برای حیاط نورپردازی درختان حیاط

در صورت تمایل می توانید قسمت داخلی یک کنده درخت را خالی نمایید سپس شکافی کوچک را روی بدنه آن ایجاد نمایید و لامپ یا فانوسی را در زیر کنده قرار بدهید سپس کنده ها را در مکانی مناسب از حیاط قرار بدهید.

نورپردازی با کنده درخت طراحی نورپردازی حیاط با ایده های آسان طراحی نورپردازی برای قسمت های مختلف حیاط

۹٫ نورپردازی با گلدان های نورانی

برای زیباتر شدن فضای سبز حیاط می توانید از گلدان های نورانی استفاده نمایید و این گلدان ها را در قسمتی مناسب از فضای سبز قرار بدهید.

نورپردازی به کمک گلدان نوری دیزاین نورپردازی حیاط طراحی نورپردازی حیاط با گلدان های نوری

۱۰٫ نورپردازی مسیر ورودی

بهتر است مسیری را که سمت درب می رود همیشه روشن نگه دارید برای این کار بهتر است چراغ هایی را در مسیر ورودی قرار بدهید همچنین با نورپردازی مسیر ورودی نمای ساختمان زیباتر به نظر می رسد.

می توانید تعدادی لامپ را در کف زمین نصب نمایید و نور را در مسیر ورودی به سمت بالا هدایت نمایید همچنین و بهتر است در مسیر ورودی از نورپردازی نقطه ای و خطی استفاده کنید که در این صورت فضایی بی نظیر را ایجاد خواهید کرد.

 نورپردازی مسیر ورودی برای حیاط   نورپردازی ورودی حیاط

۱۱٫ نورپردازی خطی

می توانید به جای نصب چراغ ها به صورت نقطه ای آن ها را به شکل خطی نصب کنید و از نورپردازی خطی برای ایجاد نور در لبه ها و مسیرها استفاده نمایید.

نورپردازی ورودی به صورت خطی

۱۲٫ نورپردازی مخفی

نورپردازی مخفی از انواع سبک های مدرن می باشد و شما می توانید سطوح را به کمک منبع روشنایی به صورت مخفی نورپردازی نمایید که این نورپردازی فضایی احساسی و خاص را ایجاد می کند.

نورپردازی مخفی نورپردازی باغچه به صورت مخفی نورپردازی مخفی حیاط

۱۳٫ نورپردازی استخر

اگر در فضای بیرونی منزل شما استخر وجود دارد می توانید به نورپردازی استخر بپردازید که در این صورت روشنایی ایده آلی را ایجاد خواهید کرد.

طراحی نورپردازی برای استخر نورپردازی استخر

۱۴٫ نورپردازی ریسه ای

نورپردازی ریسه ای از انواع روش هایی است که از آن می توانید علاوه بر طراحی نورپردازی برای دکوراسیون داخلی در فضای حیاط نیز استفاده نمایید.

نورپردازی ریسه ای درختان نورپردازی ریسه ای حیاط

نکاتی برای نورپردازی حیاط

  • توجه داشته باشید که گیاهان زنده به نور حساس می باشند از این رو بهتر است از تابش مستقیم نور مصنوعی روی گیاهان خودداری نمایید زیرا این کار باعث می شود تا عمر گیاهان کوتاه شود.
  • از تجهیزاتی برای طراحی نورپردازی استفاده نمایید که قابلیت خاموش و روشن شدن را با کمترین کلید داشته باشید.
  • بخش هایی که نزدیک درب ورودی هستند باید روشن تر باشند تا شما بتوانید در هنگام شب به راحتی رفت و آمد نمایید.
  • از نورپردازی باغچه غافل نشوید و برای نورپردازی باغچه از تجهیزاتی استفاده نکنید که تولید حرارت می کنند زیرا این کار ممکن است به گیاهان و حشراتی که در باغچه زندگی می کنند آسیب جدی را برساند.

طراحی نورپردازی حیاط با روش هایی جالب نورپردازی شیک حیاط دیزاین نورپردازی مخصوص حیاط طراحی نورپردازی شیک حیاط طراحی نورپردازی با لامپ آویز   نورپردازی حیاط خانه دیزاین نورپردازی برای حیاط خانه

  • برای صرفه جویی در انرژی می توانید از حسگرهای حرارتی یا حرکتی برای ایجاد روشنایی استفاده نمایید. این حسگرها قادر هستند حضور افراد را تشخیص بدهند و روشن یا خاموش بودن سیستم روشنایی را کنترل نمایند.
  • برای روشنایی حیاط می توانید از ترکیب نور زرد و سفید استفاده کنید.
  • روشنایی حیاط در فصل زمستان را جدی بگیرید زیرا در زمستان شب ها فضای حیاط تاریک می باشد و بهتر است برای ایجاد روشنایی در فضای حیاط از چراغ های آویز و دیواری و … استفاده نمایید.

نورپردازی زیبا حیاط نورپردازی مخصوص حیاط نورپردازی حیاط در فصل زمستان نورپردازی باغچه حیاط طراحی گیاهان حیاط نورپردازی حیاط با روش هایی کاربردی و جذاب

در این مطلب روش های کاربردی برای روشنایی حیاط منزل را در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم این روش ها مورد توجه شما همراهان عزیز و گرامی قرار گرفته باشند و از مطالعه آن ها نهایت بهره را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *