خانه دکوراسیون فضای باز بالکن اصول طراحی بالکن و ایده هایی که بالکن شما را جذاب تر می کنند

اصول طراحی بالکن و ایده هایی که بالکن شما را جذاب تر می کنند

آشنایی با اصول طراحی بالکن

بالکن در واقع به فضای نیمه باز و یا به عبارتی اکسیزن منازل و آپارتمان اطلاق می شود که راه حل مناسبی برای به حداقل رساندن مشکل های ناشی از هوای کثیف، نورگیری پایین، متراز کم به شمار می رود. یا به بیانی ساده تر بالکن به فضای باز از یک و یا دو و یا سه سمت گفته می شود که نقش مهمی در دریافت نور مستقیم جهت بخش های گوناگون منزل از جمله پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب و زیبایی نمای بیرونی ساختمان را تامین می کند. در این مطلب شما را با اصول طراحی بالکن آشنا خواهیم نمود.

روش و تکنیک های طراحی بالکن

اگر بخواهیم بهترین مترادف را برای بالکن پیدا کنیم؛ می توانیم به بالکن اشاره نماییم که البته از نظر معماری شبیه آن در گذشته بوده است. و اما بالکن در حال حاضر و معماری جدید امروزی به یکی از نیازهای مهم در بنا تبدیل شده که هنگام ساخت و خرید توجه ویزه ای به آن می گردد. و اما خود پروژه ی طراحی و ساخت بالکن نیازمند یکسری اصول و ضوابط می باشد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم نمود.

انواع ساعت دیواری

آشنایی با ضوابط طراحی بالکن

آشنایی با انواع ایده های زیبای طراحی بالکن

آشنایی با اصول طراحی بالکن

مبل و میز

اصول طراحی بالکن

  • نهایتا تا فاصله ۷/۵ متر گرفتن جذب نور مستقیم را باید مدنظر قرار داد.
  • دستکم برای بالکن عمقی به اندازه ۳ متر در نظر بگیرید.
  • باید بالکن از نظر عرضی در کمترین حالت ۸۰ سانتی متر و در بیشترین حالت ۱۲۰ سانتی متر باشد.
  • بالکن دارای سقف نیست. و اگر سقف داشته باشد؛ به آن ایوان گفته می شود.
  • ساخت بالکن فرو رفته در حیاط منزل و یا کنسول، باید درون فضای سطح اشغال واقع شود.
  • در صورت طراحی بالکن به طرف داخل واحد و نبودن کنسول، عمق بالکن آزاد می باشد.

آشنایی با ایده هاای منحصر به فرد طراحی بالکن

اصل های اساسی و کاربردی طراحی بالکن

قطعا برای ساخت و طراحی هر سازه و بنایی نیاز به رعایت یکسری اصول است که بالکن و تراس از آن مستثنی نمی باشند. تراس و بالکن امروزه از اجزای لاینفک ساختمان ها محسوب می شوند که در صورت داشتن انتخاب مناسب برای طراحی آنها می توانید علاوه بر ایجاد و افزودن به کاربردی بودن آن به زیبایی ساختمان نیز بیفزایید.

آشنایی کاربردی طراحی بالکن

استفاده از مبلمان مناسب

همان طور که گفته شد بالکن اکسیژن رسان ساختمان به شمار می رود که می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. مثلا می توانید با قرار دادن مبل هایی راحت و کیفیت دار مناسب فضای خارجی از گپ زدن و دورهمی های خانوادگی به همراه لذت بردن از هوای دلچسب خود را منتنعم نمایید.

آشنایی با انواع نمونه های شیک طراحی بالکن

استفاده از فضای سبز و کفپوش مناسب

ساخت فضای سبز یکی از ایده های پرطرفداری است که ااغلب از از آن در طراحی بالکن ها استقبال می شود. قطعا به دنبال استفاده از این ایده طراحی، لازم می باشد تا کفپوشی مناسب را از نظر مقاوم بودن در مقابل شرایط آب و هوایی و رطوبت را انتخاب و به کار ببرید. کفپوش های گوناگونی مانند سرامیک و کاشی، سنگ، چمن مصنوعی، کفپوش چوبی و …. بهره ببرید.

اصول طراحی کاربردی زیبا و شیک بالکن

استفاده از نرده محاظ مناسب

از اصل های مهم در طراحی بالکن استفاده از نرده و محافظ می باشد, نرده باید استاندارد بوده و از بروز اتفاقاتی نظیر پرتاب شدن، سر خوردن جلوگیری کند. همچنین بهتر است زیبا و شیک باشد. انواع مدل های نرده فلزی، شیشه ای و چوبی از نرده های محبوب و پرفروش محسوب می شوند.

اصل های کاربردی طراحی بالکن

استفاده از سایبان مناسب

سایبان از جمله مبل های کاربردی فضای خارجی است که در گزنیش و تهیه آن جهت بالکن لازم است اندازه های فضا را مدنظر قرار دهید.

آشنایی با اصول طراحی بالکن

استفاده از گیاهان و گل ها

از مهمترین المان ها در طراحی نه تنها بالکن، که به طور کلی بهره بردن از گیاهان و گلها می باشد که متناسب با ابعاد بالکن و سلیقه ی خود می توانید از جعبه های گل دارای گیاهان مرتفع جهت به وجود آوردن حصار، گلدان های کوچک با گل های متلون، تعدادی گیاهان رونده جهت ایجاد دیوار سبز بر روی دیواره بالکن، درختچه های گوناگون مورد استفاده قرار دهید.

روش های کاربردی طراحی بالکن

چنانچه در اتاق خود پنجره ای دارید که به روی بالکن باز می گردد، جهت جلوگیری از تابش نور خورشید و به وجود آوردن سایه در اتاق خود می توانید از درختچه های مرتفع و سبز در مقابل بالکن بهره ببرید. درختچه های موجود علاوه بر جلوگیری از تابش نور مستقیم، مانع نفوذ هوای سرد در فصل زمستان می شود. در صورتی که بالکن خانه شما فضای لازم را دارا است؛ با استفاده از مبلمان و میز ناهارخوری در بالکن طراحی آن را جذاب و شیک تر می نمایید.

از اقدامات دیگر که به ایجاد فضای سبز و جذاب تر شدن فضای بالکن شما کمک می نماید، بهره بردن از دیوار سبز مناسب می باشد. دیوار سبز همچنین افزودن فضای سبز به محیط بالکن، فضایی را بر روی سطح زمین اشغال ننموده و فضای بیشتری را جهت قرار گرفتن مبل ها و سایر لوازم را در اختیار شما قرار می دهد.

آشنایی با ایده های منحصر به فرد طراحی بالکن

استفاده از نورپردازی مناسب

با استفاده از نورپردازی مناسب در بالکن، این نقطه به یک مکان ایده آل و خاطره انگیز برای شب نشینی می شود، فانوس های زیبا، چراغ های روشنایی مینیمال، ریسه های نور امکاناتی هستندشما را در داشتن یک نورپردازی هرچه بهتر یاری کنند. همچنین اگر قصد به وجود آوردن فضایی گرم و صمیمی را دارید؛ می توانید از کفپوش های چوبی، نرده های و یا دیواره های چوبی بهره ببرید.

ترموود از دیگر مصالح دارای مقاومت در مقابل گرما و رطبت می باشد که می توانید از آن در طراحی بالکن استفاده کنید. با بکارگیری فانوس های تزیینی، منزل کوچک حیوان خانگی، کاشی های متلون، قفسه کوچک کتاب می توانید بالکن خود را دیزاین و زیبا نمایید.

آشنایی با اصول طراحی بالکن

طراحی بالکن با استفاده از روش های متنوع

اصول کاربردی طراحی بالکن

آشنایی با ایده های طراحی بالکن

آشنایی شیک اصول طراحی بالکن

آشنایی با ضوابط طراحی بالکن

آشنایی با روش های طراحی بالکن

آشنایی با ضوابط طراحی بالکن

آشنایی با اصول طراحی بالکن  آشنایی با ایده های جذاب طراحی بالکن   آشنایی با روش های شیک و کاربردی طراحی بالکن

آشنایی با ایده های زیبای طراحی بالکن

آشنایی با اصول طراحی بالکن کاربردی شیک

آشنایی با انواع طراحی بالکن

آشنایی با روش های طراحی بالکن

آشنایی با ایده های زیبا و شیک اصول طراحی بالکن

طراحی بالکن با استفاده از روش های شیک و خاص

آشنایی با روش های شیک طراحی بالکن

آشنایی با اصول طراحی بالکن

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، از شما بسیار قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد. همچنین رد صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با طراحی زیر شیروانی، گلکاری در بالکن بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *