خانه حمام و سرویس بهداشتی  اصول انتخاب روشویی در سرویس بهداشتی های امروزی

 اصول انتخاب روشویی در سرویس بهداشتی های امروزی

انواع اصول انتخاب روشویی

با توجه به تنوع روشویی حمام و سرویس بهداشتی؛ داشتن اطلاعات درباره آن ها می تواند به شما کمک کند تا برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی، انتخاب مناسبی داشته باشید. در این مطلب با اصول انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی آشنا می شوید.

آشنایی با اصول انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی

همانطور که می دانید روشویی حمام و سرویس بهداشتی تقریبا جزو مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی این مکان ها به شمار می روند. روشویی ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند. سابقا تنها از روشویی های ایستاده استفاده می شد ولی در حال حاضر نیز مورد کاربرد واقع می شوند.

البته امروزه مدل های دیگری از روشویی هم در حال تولید و عرضه به بازار هستند که فانتزی تر و مدرن تر می باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با اصول انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی آشنا نماییم تا با اطلاعات کافی برای خرید آن اقدام نمایید.

انواع ساعت دیواری

انواع روشویی حمام و سرویس بهداشتی

اکثر افراد هنگام خرید هر کالایی با مشاهده انواع مدل های آن دچار سردرگمی می شوند که این موضوع خرید را سخت تر می کند. در صورت داشتن اطلاعات کافی درباره روشویی ها می توانید انتخاب راحت تری داشته باشد.

انواع گوناگونی از روشویی های حمام و سرویس بهداشتی در بازار وجود دارد که اطلاع از نکات و اصول انتخاب آن کمک می کند از خرید خود احساس رضایت داشته باشید. روشویی ها در دو نوع کابینتی و بدون کابینت ساخته می شوند. روشویی بدون کابینت همان نوع ایستاده می باشد که به طور معمول جنس آن چینی است.

مبل و میز

این نوع روشویی در گذشته هم مورد استفاده واقع می شده است. روشویی های ایستاده در سایز و ابعاد متعددی به تولید می رسند. در صورتی که در حال حاضر از روشویی ایستاده بهره می برید و می خواهید در دکوراسیون حمام یا سرویس بهداشتی تغییری ایجاد کنید، توصیه می شود آن را با یک مدل مدرن تر جایگزین نماید. و در صورتی که فضای کافی ندارید می تواند از انواع کابینت دار استفاده کنید.

روشویی کابینت دار یا یونیت دار به دلیل کاربردی بودن بسیار پرطرفدار می باشد. این کابینت ها بهترین مکان برای جای دادن شوینده ها هستند. روشویی کابینتی در دو مدل دیواری و پایه دار تولید می شوند. در صورت کوچک بودن سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود روشویی تو دیواری را جایگزین نوع پایه دار نمایید.

با این کار می توانید دمپایی ها و سطل زباله را در فضای زیر این روشویی قرار دهید. در صورت بزرگ بودن سرویس بهداشتی و وجود فضای کافی بهتر است از نوع پایه دار استفاده کنید. این روشویی نسبت به روشویی دیواری وزن بیشتری را تحمل نموده از این رو می توان با آزادی بیشتری جنس سینک و صفحه روی یونیت را انتخاب نمود.

برای انتخاب روشویی به چه اصولی باید دقت کرد؟

برای انتخاب روشویی به اصول زیر دقت نمایید.

۱٫ جنس روشویی

به طور معمول روشویی ها از چینی نشکن ساخته می شوند. ولی می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود نوع دیگری از جنس سرامیک، شیشه، چوب یا فلز را انتخاب نمایید. برای انتخاب یک سینک مرغوب باید به نکاتی از جمله عدم ترک های مویی، مقاومت بالا در برابر شوینده ها، داشتن سطح بدون موج،  شفاف بودن لعاب و نداشتن خط و خش دقت داشته باشید.

قابل ذکر است روشویی ساخته شده از جنس پی وی سی بهترین جنس کابینت می باشند. در صورت تمایل به استفاده از کابینت چوبی حتما دقت کنید که چوب های مرغوب و جدید در ساخت آن بکار رفته باشد. با توجه به مرطوب بودن زیاد محیط حمام و سرویس بهداشتی باید از مواد ضد آب و رطوبت در این مکان ها بهره برد.

ممکن است چوب ها از نظر ظاهری خیلی لوکس و شیک باشند ولی نسبت به جنس پی وی سی مقاومت کمتری دارند. از این رو در صورتی که خواستار ظاهر شیک و لوکس می باشید، بهتر است از کابینت های چوبی استفاده نمایید. ولی اگر به دوام و ماندگاری کابینت اهمیت می دهد بهترین گزینه انتخاب روشویی پی وی سی می باشد.

می توانید جنس رویه کابینت روشویی را از بین سنگ های طبیعی مانند کوارتز، گرانیت و مرمر انتخاب نمایید. همچنین باید مواد شوینده را مطابق با سنگ طبیعی مورد استفاده انتخاب کنید زیرا بیشتر مواد شوینده به سنگ های طبیعی صدمه می زنند.

۲٫ سایز روشویی

روشویی ها در سایز های متعددی تولید می شوند. در صورتی که به هر دلیلی قادر به استفاده از روشویی های استاندارد نبوده می توانید روشویی مدنظر را در اندازه و فرم دلخواه سفارش دهید. البته باید در این مورد به استانداردهای توجه ویژه ای مبذول نماید. از جمله این که طول استاندارد بین ۴۰-۶۰ سانتی متر است. همچنین عرض یا عمق استاندارد بین ۴۰-۵۵ سانتی متر بوده و ضمنا ارتفاع استاندارد برای روشویی حدود ۸۰ سانتی متر است. که البته در صورت نیاز امکان تغییر این سایز وجود دارد.

۳٫ سبک روشویی

سبک روشویی هم یکی از مهمترین اصول در انتخاب آن می باشد. در صورت مدرن بودن دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود سینکی انتخاب شود که جنس سرامیکی یا شیشه داشته باشد. بهتر است یونیت آن هم از جنس پی وی سی و سطح آن صاف و صیقلی باشد.

برای دکوراسیون های مدرن فرم های مکعبی یک انتخاب ایده آل خواهد بود و ضمنا بهتر است در رنگ های خنثی انتخاب گردند. اگر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک است ، از یونیت هایی با رویه سنگ طبیعی استفاده نمایید. ضمنا بهتر است روشویی دارای پایه های منحنی شکل و کنده کاری بوده و رنگ های طلایی و قهوه ای و سفید به دکوراسیون یک ظاهر کلاسیک خواهد بخشید.

همچنین در انتخاب کاسه روشویی با کیفیت باید سطح آن را خوب بررسی کرده تا اطمینان یابید که بدون ترک های مویی بوده و باید اشاره کرد یک سینک مناسب و با کیفیت دارای لعاب شفاف و بدون خش و مقاومت بالا در مقابل اسیدها و شوینده ها می باشد.

۴٫ دقت به فضای حمام و سرویس بهداشتی

از اصول دیگر برای انتخاب روشویی این است که باید حتما به میزان فضای موجود در حمام و سرویس بهداشتی دقت شود. و شیوه استفاده از فضا تعیین شود. به این مفهوم که قبل از اقدام برای انتخاب روشویی حمام، چیدمان اجزای مختلف و مکان قرار گیری هر کدام در ذهن متصور شده و در صورت دقیق نبودن ممکن است بعد از نصب روشویی با مشکل روبرو شوید.

به طور کلی دقت به نیازهای خود و فضایی که در اختیار دارید یکی از اصول اساسی است که باید در خرید و انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی به آن دقت داشت. رعایت همین نکته ساده سبب صرفه جویی در هزینه برای خرید این المان خواهد شد. به طور مثال در صورت عدم نیاز به روشویی بزرگ یا این که فرقی ندارد مدل کابینت دار یا بدون کابینت باشد، لزومی ندارد هزینه اضافی پرداخت کنید. باید نیازهای خود و میزان فضای موجود را اولویت در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *