خانه تخت و کمد اصول چیدمان کمد و نکاتی که باید رعایت کنید

اصول چیدمان کمد و نکاتی که باید رعایت کنید

اصول چیدمان کمد

مرتب کردن کمد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما برای چیدمان لباس و کیف و کفش و سایر لوازم شخصی تان در فضای کمد از ترفندهایی مناسب و کاربردی استفاده نمایید تا فضای کمد منظم تر به نظر برسد. در ادامه اصول چیدمان کمد را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند. 

اصول چیدمان کمد با روش های کاربردی

کمد یکی از ضروری ترین وسایل در هر خانه ای به شمار می رود و اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان مرتب تر به نظر برسد و از شلوغ شدن اتاق خواب و اتاق کار و … جلوگیری شود بهتر است در هنگام چیدمان وسایل در کمد حساسیت لازم را به خرج دهید.

ترفندهایی برای چیدمان کمد

ترفندهایی برای چیدمان کمد

۱٫ مرتب کردن کمد لباس یا کمد دیواری را با خارج کردن وسایل تان شروع کنید و همه لوازم را تک تک مورد بررسی قرار دهید و دسته بندی کنید تا آن دسته از لوازمی که دیگر مورد نیاز شما نیستند را بتوانید به راحتی جدا نمایید.

انواع ساعت دیواری

۲٫ لوازم مورد نیاز خود را دسته بندی کنید و هر کدام از آن ها در مکانی مناسب از کمد قرار دهید.

۳٫ توجه داشته باشید که می توانید لوازم غیر ضروری را در جعبه ای قرار دهید و آن ها را در زیر تخت بگذارید و اگر امکان نگهداری لوازم تان را در خارج از کمد ندارید بهتر است آن ها را در پایین ترین طبقه نگهداری کنید.

روش هایی برای چیدن کمد

مبل و میز

۴٫ لباس ها از انواع وسایلی هستند که فضای زیادی را در کمد اشغال می کنند و بهتر است شما برای چیدمان لباس ها در کمد آن ها را بر اساس نوع تفکیک کنید. لباس های روزمره تان نظیر لباس زیر و لباس خواب و تیشرت و شلوار را در مکانی مناسب از کمد قرار دهید و فضایی از کمد را هم برای چیدن لباس های رسمی و لباس های زمستانی در نظر بگیرید.

۵٫ اگر کمد شما دارای کشو است می توانید لباس ها را در فضای کشوها بر اساس نوع آن ها به صورت مرتب بچینید همچنین برخی از لباس ها نظیر لباس های مجلسی و لباس هایی که زود چروک می شوند را باید آویزان کنید.

۶٫ برای جدا کردن لباس ها در کشوی کمد بهتر است از ساک های پارچه ای یا صندوقچه ها استفاده کنید تا کشو را به صورت فیزیکی تقسیم بندی نمایید با این کار لباس ها مرتب تر چیده می شوند و هر زمانی که به آن ها نیاز داشته باشید می توانید بدون بهم ریختن کل کشو هر قسمت را به صورت جداگانه مرتب نمایید.

اصولی برای چیدن کمد

۷٫ اگر تمایل دارید در فضای کمد صرفه جویی کنید و چیدمان کمد مرتب تر باشد می توانید از جدا کننده ها استفاده نمایید.

۸٫ لباس ها را فقط مرتب نکنید بلکه در فضای کمد به آن ها چیدمانی کاربردی بدهید.

۹٫ برای چیدن جوراب ها در فضای کمد آن ها را گلوله کنید تا بتوانید به راحتی جوراب مورد نیاز خود را پیدا کنید همچنین می توانید جوراب ها را در لیوان نوشیدنی قرار دهید و هر جوراب را در یک لیوان قرار دهید تا فضای زیادی اشغال نشود.

روش هایی برای چیدمان بهتر کمد

۱۰٫ چیدن کفش ها در فضای کمد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا کفش ها جزء وسایل با ارزش به شمار می روند. توجه داشته باشید که نباید کفش ها را در کف کمد قرار دهید زیرا زمانی که کمد نامرتب است لباس ها روی کفش ها می ریزند و پیدا کردن آن ها کار دشواری می شود بنابراین بهتر است در کمد قفسه ای جدا را نصب کنید و کفش هایتان را روی قفسه بچینید.

۱۱٫ برای چیدن لباس ها در فضای کشوی کمد آن ها را رول کنید تا فضایی کمتر را اشغال نمایند.

چیدمانی اصولی برای فضای کمد

در این مطلب اصولی برای چیدمان کمد را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با به کار بردن این ترفندها بتوانید فضای کمد را مرتب تر بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *