خانه دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک برای خانه هایی با فضای محدود

دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک برای خانه هایی با فضای محدود

برای دکوراسیون اتاق خواب هایی با فضای محدود و کوچک بایستی به متراژ اتاق توجه داشت و وسایل اتاق را متناسب با فضا انتخاب کرد. استفاده از تخت خواب های چند منظوره و تاشو بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک محسوب می شوند.

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک

در مطالب قبل به دکوراسیون اتاق خواب های کوچک با طراحی مدرن و اصولی، طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک با روش های زیبا و کاربردی و چیدمان اتاق خواب کوچک در خانه های مدرن و امروزی پرداختیم. در این مطلب به چیدمان اتاق خواب های خیلی کوچک با استفاده از چند تکنیک هوشمندانه خواهیم پرداخت. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک

انواع ساعت دیواری

دکوراسیون زیبای اتاق خواب خیلی کوچک

استفاده از  تخت خواب های چند منظوره و تاشو شما را از خرید مبلمان برای اتاق خوابتان نیز بی نیاز می کند. اگر اتاق خواب پنجره دارد، بهتر است تخت خواب در کنار پنجره قرار گیرد. در ادامه به نکات مهم دیگر در دیزاین اتاق خواب خیلی کوچک می پردازیم.

رنگ اتاق خواب

برای دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک فقط از تم ها با رنگ روشن و ملایم استفاده کنید. رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند. با ایده های هوشمندانه ای می توان از رنگ سفید در جای جای فضای اتاق خواب استفاده کرد. رنگ اصلی اتاق خواب را سفید و رنگ های فرعی را از میان رنگ های مورد علاقه خود انتخاب کنید.

مبل و میز

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب خیلی کوچک

دکوراسیون مدرن اتاق خواب خیلی کوچک

طراحان حرفه ای از کاغذ دیواری با طرح های پیچیده و شلوغ برای دیوارها در فضاهای کوچک استفاده نمی کنند. برای طراحی داخلی چنین اتاق خواب هایی استفاده از دیوار پوش چوبی با رگه های کم رنگ گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر مایل به استفاده از کاغذ دیواری هستید از طرح های ساده با رنگی ملایم استفاده کنید و کاغذ دیواری را هم فقط برای یکی از دیوارها در نظر بگیرید.

دکوراسیون خاص اتاق خواب خیلی کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر با فضای کوچک

نور پردازی

برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب های خیلی کوچک، بهتر است از لامپ های مخفی ترجیحا از رنگ های سفید و زرد استفاده کرد. اما لوسترها موجب شلوغ به نظر رسیدن فضای اتاق می شوند. از کرکره و یا پرده های نازک و ساده برای پنجره اتاق خواب استفاده کنید تا نور طبیعی وارد اتاق شود. این امر نیز در بزرگتر به نظر رسیدن فضا تاثیر به سزایی دارد.

نکات طراحی اتاق خواب خیلی کوچک

دکوراسیون جذاب اتاق خواب با فضای محدود

بهینه کردن فضای اتاق خواب کوچک

از فضاهای بلااستفاده در دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک استفاده کرده و آن ها را بهینه کنید. به جای استفاده از کمد، دراور و… از فضاهای نگهدارنده دیواری سرتاسری که از کف اتاق تا سقف آن می توانند باشند، بهره بگیرید. این فضاها که می توانند قفسه و یا کشو باشند، بهترین مکان برای نگهداری وسایل شخصی، تزئینی، کتاب و… می باشند. همچنین این فضاها می توانند دارای سطوحی باشند که بتوان به عنوان پاتختی از آن ها استفاده کرد.

از تخته پشتی تخت خوابتان هم می توانید به عنوان قفسه، کشو، کمد و میز کناری استفاده کنید. بدین ترتیب از تمامی فضای اتاق خوابتان به طور هوشمندانه ای بیشترین استفاده را کرده اید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب خیلی کوچک

طرح های دکوراسیون های اتاق خواب خیلی کوچک

استفاده از آینه

یکی از نکات دیگر نحوه دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک, آینه کردن یکی از دیوار های اتاق خواب است. در واقع آینه چشم را فریب داده و خطای دید ایجاد می کند. این روش برای چنین اتاق خواب هایی بسیار مناسب است زیرا فضا را دو برابر بزرگتر نشان می دهد.

در ادامه تصاویر انواع دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچک را مشاهده خواهید کرد.

دیزاین شیک اتاق خواب خیلی کوچک        دکوراسیون لوکس اتاق خواب خیلی کوچک   دکوراسیون اتاق خواب نوجوان با فضای کوچک   دکوراسیون اتاق خواب کوچک خانه های آپارتمانی

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک پسرانه

تصاویر چیدمان اتاق خواب خیلی کوچک

دکوراسیون نورپردازی اتاق خواب خیلی کوچک

بهینه کردن فضای اتاق خواب خیلی کوچک

رنگ بندی و طراحی اتاق خواب خیلی کوچک

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

وسایل در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

رنگ دیوار در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دیوارپوش در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون رنگ سفید در اتاق خواب کوچک

تصاویر دکوراسیون پرده در اتاق خواب کوچک

جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک

در پایان باید بگوییم که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید علاوه بر اندازه وسایل به هماهنگی و توازن آن ها نیز توجه کرد تا فضای چنین اتاق خواب هایی همچون اتاق خواب های بزرگ زیبا به نظر برسد. از وسایل زیبا و ساده استفاده کنید  تا فضای این اتاق خواب ها شلوغ و آشفته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *