خانه دکوراسیون اتاق خواب شال تخت خواب و کاربرد آن در دکوراسیون اتاق خواب

شال تخت خواب و کاربرد آن در دکوراسیون اتاق خواب

شال تخت خواب

شال تخت خواب از انواع وسایل جانبی و غیر ضروری سرویس خواب می باشد که تاثیر زیادی روی زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد و شما می توانید به کمک آن آیتم های رنگی متفاوتی را در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید.

مدل شال تخت خواب زیبا و شیک

شال تخت به شما این امکان را می دهد تا دکوراسیونی متفاوت و در عین حال مدرن را در فضای اتاق خود تجربه کنید. شال های مخصوص تخت در انواع رنگ های تیره و روشن و مدل های ساده و طرح دار موجود هستند که شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی از بین آن ها طرحی مناسب را انتخاب نمایید.

شال تخت

انواع شال تختخواب

برای دوخت شال تخت از انواع جنس های مختلف ساتن و مخمل و … استفاده می شود همچنین برخی از شال های تخت به کمک کاموا بافته می شوند که این طرح ها نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. یکی از ویژگی های شال تخت این است که شما می توانید متناسب با سرویس خواب و روتختی که در فضای اتاق خواب قرار داده اید پارچه آن را انتخاب نمایید.

انواع ساعت دیواری

مدل شال تخت

۱٫ شال تخت مخملی

پارچه های مخمل زیبایی و جذابیت خاصی دارند و اگر روتختی شما ساده است بهتر است برای تزیین تخت از شال مخملی استفاده کنید همچنین می توانید رنگ و طرح کوسن و بالشت ها را با رنگ و طرح و جنس شال تخت ست نمایید. اگر شما تمایل دارید فضایی لوکس و لاکچری را در اتاق بوجود آورید این طرح شال می تواند برایتان انتخابی مناسب و ایده آب باشد.

مبل و میز

شال مخملی مخصوص تخت

۲٫ شال تخت بافتنی

این مدل شال تخت بهترین انتخاب برای فصول سرد سال به شمار می رود و اگر شما در بافتنی مهارت دارید می توانید خودتان دست به کار شوید و شال تخت با طرح و رنگی مناسب را ببافید. برای بافت شال مخصوص تخت از کامواهای ضخیم استفاده می شود. اگر شما تمایل دارید فضای اتاق اسپرت به نظر برسد بهتر است از شال بافتنی برای تزیین تخت استفاده کنید. از این طرح شال اغلب برای اتاق ها با دکوراسیون اسپرت و امروزی استفاده می شود.

شال تخت خواب بافتنی

۳٫ شال تخت ساتن 

این مدل شال تخت برای تخت های سلطنتی و کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود. توجه داشته باشید که برای جذابیت بیشتر دکوراسیون اتاق می توانید کوسن و پاف های کنار تخت را با شال ساتن ست نمایید.

شال تخت ساتن

۴٫ استفاده از پتو به عنوان شال تخت

یکی از انواع ایده های جالب برای جذابیت بیشتر فضای اتاق استفاده از شال تخت شبیه به پتو می باشد و اگر شما پتوی شیک و زیبایی دارید می توانید از آن برای تزیین تخت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است پتوی انتخابی شما با فضا هارمونی رنگی مناسبی داشته باشد همچنین می توانید روبروی تخت پاف های پاتختی همرنگ با پتو را قرار دهید تا جذابیت طراحی داخلی اتاق بیشتر شود. برای تا کردن پتو می توانید با توجه به ابعاد پتو ، آن را به صورت کامل یا به شکل مستطیل تا نمایید و در صورت بزرگ بودن پتو می توانید فقط لبه های آن را تا نمایید و پتو را روی تخت به شکل مستطیل پهن کنید.

شال تخت شبیه به پتو

۵٫ شال تختخواب رنگین کمانی

با کمک این مدل شال تخت می توانید جذابیت خاصی را به دکوراسیون داخلی اتاق ببخشید. توجه داشته باشید که بهتر است شال تخت رنگین کمانی را از بین مدل هایی انتخاب نمایید که در طراحی آن از ترکیب رنگ های زیبا و خاص استفاده شده است.

شال تخت رنگین کمانی

۶٫ شال تخت حریر

پارچه حریر از انواع پارچه های مناسب برای دوخت شال دوخت است که معمولا شال های تختی که دارای این جنس می باشند در قسمت پایین دارای کمی چین هستند تا به صورت مناسب تری روی تخت قرار بگیرند.

شال تخت حریر

۷٫ شال تخت با پارچه های رنگی تکی دوزی شده

اگر شما به پارچه های سنتی علاقه مند هستند می توانید شال تخت را از بین طرح های ترمه و قلمکاری و بته جقه و … انتخاب نمایید که این مدل ها برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

شال تخت رنگی

مدل های شال تخت

انتخاب رنگی مناسب برای شال تخت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما طرح و رنگ شال تخت را با طرح و رنگ کوسن ها ست نمایید که در این صورت هارمونی مناسبی در فضای اتاق ایجاد می شود همچنین می توانید در صورت تمایل طرح و رنگ پرده اتاق را با شال تخت هماهنگ کنید.

بهتر است برای جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی خود را از محدوده یک رنگ و طرح خارج نمایید و ترکیب رنگی بیشتری را به فضای اتاق خواب منزل تان بیاورید. می توانید در صورت تمایل از رنگ های مکمل یا متضاد برای ست کردن شال تخت با کوسن یا روتختی استفاده نمایید که این روش می تواند جلوه ای خاص را به فضای دکوراسیون داخلی ببخشد.

اگر سرویس خواب شما سفید رنگ است و روتختی که روی آن پهن کرده اید دارای رنگی خنثی می باشد در انتخاب طرح و رنگ شال تخت محدودیت زیادی نخواهید داشت.

 شال تخت ساده مدل شال تخت خواب شیک شال تخت خواب زیبا شال شیک برای تخت خواب شال تخت زیبا شال تخت زیبا مدل شال مخصوص تخت خواب شال زیبا برای تخت طرح شال تخت خواب شال طرح دار و زیبا برای تخت خواب شال تخت خواب شیک و زیبا طرح شال تخت شال تخت زیبا شال تخت ساده

از شال تخت با هر تم رنگی می توانید در فضای اتاق استفاده کنید ولی همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که رنگ پایه مورد استفاده شما باید رنگی خنثی باشد زیرا اگر استفاده از رنگ ها بر اساس قانون خاصی صورت نگیرد فضای اتاق نامنظم و به هم ریخته به نظر می رسد.

نوع چیدمان و پهن کردن شال روی تخت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید مدل پهن کردن شال روی تخت را با توجه به دکوراسیون داخلی انتخاب نمایید. اگر فضای اتاق شما رسمی و کلاسیک است باشد شال را به صورت صاف در قسمت لبه پایینی تخت پهن نمایید و اگر تمایل دارید تختخواب تان به زیبایی تزیین شود می توانید شال را به صورت کج و در وسط تخت پهن کنید.

شال های تخت در اندازه های کوتاه و بلند موجود هستند و اگر شما تمایل دارید به کمک شال لبه های تخت را پر نمایید شال های کوتاه می توانند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل به شمار روند و اگر تمایل دارید شال از لبه های تخت آویزان باشد و تا روی زمین نیز امتداد داشته باشد می توانید از شال بلند استفاده کنید.

شال طرح دار مخصوص تخت خواب مدل شال طرح دار برای تخت خواب مدل شال تخت شال تخت رنگ روشن طرح شال تخت شیک شال تخت ساده شال تخت آبی ساده شال طرح دار برای تخت خواب شال تخت طرح دار و دو رنگ شال تخت طرح دار و زیبا شال تخت خواب شیک مدل شال مخصوص تخت

در این مطلب با انواع مدل های شال تخت در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از مشاهده این طرح ها نهایت لذت را برده باشید و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها شالی مناسب را برای تزیین زیباتر تخت انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *