خانه دکوراسیون اتاق کودک اتاق کودک پسر بازسازی اتاق کودک با ۱۱ ایده خلاقانه و کاربردی

بازسازی اتاق کودک با ۱۱ ایده خلاقانه و کاربردی

بازسازی اتاق کودک

برای بازسازی اتاق کودک ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید به کمک ایده های ارزان و کاربردی تغییرات مثبتی را در فضای اتاق فرزند خود ایجاد نمایید و از این طریق به دکوراسیون داخلی اتاق کودک جذابیت خیره کننده ای را ببخشید.

بازسازی اتاق کودک با روش های کاربردی

کودکان بیشتر وقت خود را در فضای اتاق شان سپری می کنند از این رو بهتر است شما برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکان دختر و اتاق کودکان پسر حساسیت لازم را به خرج دهید. در ادامه ایده هایی برای بازسازی اتاق کودکان را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این ایده ها با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند.

بازسازی اتاق کودکان

بازسازی اتاق کودکان را چگونه انجام دهیم ؟

۱٫نو کردن روبالشتی ها

انواع ساعت دیواری

اگر روبالشتی ها کهنه شده اند می توانید روبالشتی های شیک و جدیدی را تهیه کنید و آن ها را روی بالشت ها بکشید همچنین می توانید روبالشتی را روی سطحی تمیز و صاف پهن نمایید و به کمک قلم مو مقداری ماده سفید کننده روی روبالشتی بریزید تا قطره هایی شبیه باران روی پارچه شکل بگیرید و طرح خال خالی ایجاد شود سپس روبالشتی را به صورت کامل خشک نمایید و آن را روی بالش بکشید.

۲٫ استفاده از آینه در فضای اتاق کودک

در صورت تمایل می توانید آینه های قدیمی را به کمک اشیاء تزیینی به زیبایی تزیین نمایید همچنین می توانید برچسب های فانتزی را روی سطح آینه بچسبانید.

مبل و میز

طراحی داخلی اتاق کودک

۳٫ نصب کاغذ دیواری روی دیوار

برای نوسازی کمد و دراور قدیمی می توانید دستگیره های آن را جدا نمایید و سطح کمد را به کمک کاغذ دیواری بپوشانید همچنین می توانید دستگیره ها را به کمک اسپری رنگ بزنید و بعد از خشک شدن آن ها دوباره دستگیره ها را روی کمد یا دراور نصب نمایید. برای پوشاندن دیوارها نیز می توانید از کاغذ دیواری با طرح فانتزی استفاده نمایید.

۴٫ استفاده از آباژور در فضای اتاق کودک

در صورت تمایل می توانید به کمک پارچه و نخ کاموا و گلوله های پشمی و مخملی و … آباژوری شیک و زیبا را بسازید همچنین می توانید برای تزیین اتاق خواب از آباژورهای فانتزی و شیک استفاده نمایید.

بازسازی اتاق کودکان دختر

۵٫ استفاده بهینه از اسباب بازی کوچک

اسباب بازی های پرطرفدار نظیر توپ های ریز و اتومبیل های پلاستیکی و حیوانات پلاستیکی و … را می توانید درون پایه های شیشه ای و شفاف بریزید و دکوری بامزه را برای اتاق خواب کودک ایجاد نمایید.

۶٫ استفاده از عروسک های بلااستفاده

در صورت تمایل می توانید قسمت داخلی عروسک هایی که به درد فرزندتان نمی خورد را به کمک شن یا برنج خشک پر نمایید سپس درز عروسک را بدوزید تا از بیرون ریختن شن و برنج جلوگیری شود.

بازسازی اتاق کودکان با روش هایی کاربردی

۷٫ رنگ آمیزی دیوارها

برای رنگ آمیزی اتاق کودکان بهتر است از رنگ های شاد استفاده نمایید همچنین برای رنگ کردن دیوارها بهتر است به جنسیت فرزند خود توجه کنید سپس رنگی مناسب را انتخاب نمایید.

۸٫ نورپردازی

طراحی نورپردازی یکی از موضوعات مهم در بازسازی اتاق کودکان به شمار می رود و نورپردازی اتاق کودک باید به گونه ای طراحی شود که ملایم و غیر مستقیم باشد همچنین برای نورپردازی اتاق کودک می توانید از نورهای پخش کننده و بازتابی استفاده نمایید اگر کودک شما در فضایی از اتاقش به انجام فعالیت های روزمره می پردازد بهتر است برای آن قسمت نیز از نورپردازی جداگانه ای استفاده نمایید. استفاده از نور مخفی در اتاق کودک نیز از جذابیت خاصی برخوردار می باشد و شما می توانید نور مخفی را در اطراف تخت خواب و تابلوهای دیواری و … ایجاد نمایید.

نورپردازی اتاق خواب کودک

۹٫ برچسب های دیواری

استفاده از برچسب های دیواری با طرح های فانتزی و خاص در فضای اتاق کودک یکی از انواع ایده های مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید این نوع برچسب ها را به صورت موقتی روی دیوار نصب نمایید و در صورت تکراری شدن ، آن ها را از روی دیوار بردارید.

۱۰٫ ساخت کلکسیون جذاب و فانتزی

اغلب کودکان تمایل زیادی به جمع آوری کلکسیون از عکس ها و کارت پستال ها و برچسب های فانتزی دارند از این رو شما می توانید انواع عکس ها و کارت پستال های فانتزی را روی تخته بچسبانید همچنین می توانید آن ها را به روی ریسمانی آویزان نمایید و ریسمان را در امتداد دیوار بچسبانید.

بازسازی زیبا برای اتاق کودک

۱۱٫ تعویض پرده و روتختی

یکی از ساده ترین روش ها برای بازسازی اتاق کودکان تعویض پرده و روتختی می باشد و شما می توانید طرح و رنگ پرده و روتختی اتاق کودک را با یکدیگر ست نمایید و جذابیت داخلی اتاق را تکمیل نمایید.

روش هایی ساده برای بازسازی اتاق کودکان

در این مطلب توجه شما را به انواع روش ها برای بازسازی اتاق کودکان جلب کردیم که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید فضای بی نظیر و متفاوتی را در اتاق فرزند خود ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *