خانه ایده ها و تزئینات خانگی پوشاندن ستون وسط خانه با ایده های جدید

پوشاندن ستون وسط خانه با ایده های جدید

پوشاندن ستون

ستون هایی که درست در وسط فضای داخلی منزل ساخته شده اند باعث می شوند تا دید خانه مقداری مختل شود همچنین این ستون ها جلوه زیبایی ندارند از این رو اغلب افراد با وجود چنین ستون هایی در فضای منزل خود به مشکل می خورند. در ادامه روش هایی برای تزیین و پوشاندن ستون در قسمت های مختلف منزل را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

۱۲ روش کاربردی برای پوشاندن ستون

ستون هایی که در فضای داخلی منزل وجود دارند به دو دسته ستون های اصلی و تزیینی تقسیم می شوند. ستون های اصلی که به باربر نیز معروف هستند از انواع ستون هایی می باشند که در هنگام طراحی پلان خانه توسط مهندس طراح در نظر گرفته می شوند و این ستون ها به هیچ وجه قابل حذف و جابجایی نمی باشند. ستون های تزیینی نیز به ستون دکوراتیو معروف می باشند و این ستون ها به صورت پیش ساخته موجود می باشند و شما می توانید آن ها را تهیه نمایید و در دکوراسیون داخلی منزل تان از آن ها استفاده نمایید.

پوشاندن ستون

ایده هایی برای تزیین ستون منزل

ایده های زیادی برای پوشاندن و تزیین ستون وجود دارد و اگر شما بتوانید ستون های اصلی منزل تان را به زیبایی تزیین نمایید تغییرات مثبتی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک یا بزرگ ایجاد می شود.

انواع ساعت دیواری

پوشاندن ستون با روش های کاربردی

۱٫تزیین ستون با گیاهان

ستون هایی که در وسط منزل قرار دارند می توانند بستر مناسبی برای ایجاد دیوار سبز باشند و شما می توانید به کمک این ستون ها دیوار سبز زیبایی را طراحی نمایید و طراوت و شادابی را برای دکوراسیون داخلی منزل تان به ارمغان بیاورید.

تزیین ستون به صورت دیوار سبز

مبل و میز

۲٫ تزیین ستون با کاشی

کاشی های استخری از انواع کاشی های مناسب برای تزیین ستون ها به شمار می روند. این کاشی ها دارای ابعاد ۱*۱ می باشند و شما می توانید به کمک آن ها تزیینات زیبایی را روی ستون های اصلی خانه خود ایجاد نمایید.

تزیین ستون با کاشی

۳٫ تزیین ستون با کناف

کناف نوعی از صفحات روکش دار گچی می باشد که دارای انعطاف پذیری و استحکام بالایی می باشد و شما می توانید برای تزیین ستون از کناف استفاده نمایید.

توجه داشته باشید همانطور که کناف سقف و دیوار زیبایی و جذابیت خاصی را به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشند کناف ستون نیز می تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در دیزاین داخلی منزل شود. برای تزیین ستون به کمک کناف می توانید از انواع طرح های گچ بری و سر ستون های شیک و … استفاده نمایید.

تزیین ستون با کناف

۴٫ تزیین ستون به کمک رنگ آمیزی

یکی از ساده ترین روش ها برای تزیین ستون ها استفاده از رنگ های ساختمانی می باشد. توجه داشته باشید که اگر دیوارهای منزل شما به کمک کاغذ دیواری طرح دار یا گلدار پوشانده شده اند بهتر است شما ستون هایی را که در فضای منزل تان وجود دارند به کمک رنگی زیبا رنگ آمیزی نمایید و جلوه زیبایی را به طراحی داخلی منزل تان ببخشید. همچنین می توانید رنگ ستون را از بین رنگ های موجود در کاغذ دیواری انتخاب نمایید و هارمونی زیبایی را در بین دیوار و ستون ایجاد نمایید.

توجه داشته باشید برای رنگ آمیزی ستون می توانید از انواع رنگ های روغن و اکریلیک و … استفاده نمایید.

رنگ آمیزی ستون

۵٫ تزیین ستون به کمک کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از انواع متریال هایی است که امروزه برای پوشاندن دیوار های مختلف منزل مورد استفاده قرار می گیرد. برای تزیین ستون به کمک کاغذ دیواری می توانید از انواع طرح های سه بعدی و پوستری یا ساده کاغذ دیواری استفاده نمایید.

تزیین ستون با کاغذ دیواری

۶٫ تزیین ستون با دیوارکوب ها

یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین روش ها برای تزیین ستون استفاده از دیوارکوب ها و بشقاب های دیواری سنتی می باشد و شما می توانید بشقاب هایی با رنگ دلخواه خود را تهیه نمایید سپس آن ها را روی ستون بزنید و به کمک بشقاب و دیوارکوب های رنگی ستون را تزیین نمایید. از این مدل پوشاندن ستون می توانید در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک استفاده نمایید.

پوشاندن ستون با دیوارکوب

۷٫ تزیین ستون با سنگ های طبیعی و آنتیک

یکی از بهترین روش ها برای تزیین ستون استفاده از سنگ های طبیعی و آنتیک می باشد و این سنگ ها می توانند جلوه ای خیره کننده را به طراحی داخلی منزل ببخشند و علاوه بر این باعث می شوند تا فضای داخلی منزل گرم و دلنشین تر به نظر برسد.

تزیین ستون با سنگ آنتیک

۸٫ تزیین ستون به کمک آلومینیوم

تزیین ستون با ورق های آلومینیومی یکی از انواع تکنیک های جدیدی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه طرح های به کار رفته روی ورق آلومینیوم برجسته یا فرو رفته می باشند از این رو دارای جذابیت خاص می باشند همچنین ورق های آلومینیومی نیمه مات می باشند و تا حدودی نور روی آن ها شکست دارد.

تزیین ستون با ورق آلومینیومی

۹٫ نورپردازی ستون

یکی از انواع ایده های کاربردی و جالب برای تزیین ستون ها نورپردازی آن ها می باشد و شما می توانید سطح ستون ها را به کمک نور مخفی یا نور های مستقیم نورپردازی نمایید و از این طریق باعث شوید تا ارتفاع منزل تان بلندتر به نظر برسد.

نورپردازی ستون وسط منزل

۱۰٫ تزیین ستون به کمک پوستر

اگر ستون های منزل شما نزدیک به پاسیو هستند بهتر است برای تزیین آن ها از پوستری هایی با طرح فضای سبز یا گل و … استفاده نمایید همچنین اگر در اتاق فرزند شما ستون هایی وجود دارد می توانید روی سطح ستون ها را به کمک پوستر فانتزی و زیبا بپوشانید.

پوشاندن ستون با پوستر

۱۱٫ ایجاد کتابخانه به کمک ستون های وسط منزل

فضای بین دو ستون مکانی مناسب برای ایجاد کتابخانه می باشد و شما می توانید بعد از ساخت کتابخانه در بین ستون از فضای کتابخانه برای قرار دادن لوازم دکوری و کتاب و …. استفاده نمایید.

ساخت کتابخانه بین دو ستون

۱۲٫ نصب تلویزیون روی ستون وسط خانه

اغلب افراد تصور می کنند که این ایده پیچیده است ولی انجام آن محال نمی باشد و شما می توانید به آسانی ستون وسط منزل تان را به مکانی برای نصب تلویزیون تبدیل نمایید و به جای اینکه به ستون به چشم یک عنصر مزاحم نگاه کنید می توانید آن را به نقطه کانونی تبدیل نمایید و مبلمان را هم در روبروی ستون بچینید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

تزیین زیبا ستون منزل

در این مطلب روش های کاربردی برای پوشاندن ستون های موجود در منزل را پیش رو داشتید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید ستون های بلااستفاده در منزل تان را به مکانی کاربردی تبدیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *