خانه دکوراسیون کامل خانه نقش آینه در دکوراسیون خانه های مسکونی و کاربرد صحیح آن در نقاط مختلف منزل

نقش آینه در دکوراسیون خانه های مسکونی و کاربرد صحیح آن در نقاط مختلف منزل

نقش آینه در دکوراسیون

آینه ها از انواع اشیاء درخشان و جذاب هستند که باعث تکمیل زیبایی در طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل می شوند همچنین آینه ها با توجه به ویژگی فیزیکی که دارند می توانند روی اندازه فضاها دارای تاثیر مثبتی باشند از این رو بهتر است شما تا حد امکان در بخش های مختلف منزل تان از آینه استفاده نمایید. در ادامه نقش آینه در دکوراسیون داخلی منزل را مورد بررسی قرار می دهیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

نقش آینه در دکوراسیون قسمت های مختلف منزل

اگر شما تمایل دارید به فضایی که در اختیارتان دارید بعد بدهید و بعضی از رنگ ها را در فضای مورد نظر تان به صورت درخشان تر در فضا منعکس نمایید و متراژ قسمت های مختلف منزل خود را بزرگ تر نشان دهید بهتر است از آینه در طراحی داخلی منزل استفاده نمایید.

تاثیر آینه در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر آینه در طراحی داخلی منزل

تاثیر آینه ها روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل را نمی توان نادیده گرفت از این رو بهتر است شما در هنگام طراحی داخلی منزل خود استفاده از آینه را فراموش نکنید. برخی از مزیت های استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل عبارتند از :

انواع ساعت دیواری

نقش آینه در دکوراسیون منزل

۱٫ عمق دادن به فضای مورد نظر

امروزه اغلب افراد در خانه های کوچک و تاریک آپارتمانی زندگی می کنند از این رو بهتر است از عنصری در طراحی داخلی منزل استفاده شود که فضا بزرگ و روشن تر به نظر برسد.

مبل و میز

اگر شما تمایل دارید فضای داخلی منزل تان دلباز تر به نظر برسد می توانید از آینه کاری در ستون و سقف استفاده نمایید همچنین استفاده از آینه باعث می شود که به فضای داخلی اتاق ها عمق بخشیده شود.

تاثیر آینه در طراحی داخلی منزل

۲٫ پوشاندن عیب های موجود در محیط

یکی از مهم ترین نقش های آینه در دکوراسیون منزل این است که می تواند برخی از ایرادها را به خوبی پوشش دهد.

۳٫ آینه حس های متعددی را در فضای منزل پراکنده می سازد.

آینه ها به فضای داخلی منزل حس و حالی متنوع می بخشند.

تاثیر آینه در طراحی داخلی منزل

از آینه در چه قسمت هایی از منزل می توان استفاده کرد ؟

۱٫ اتاق پذیرایی

در قسمت های مختلف دکوراسیون سالن پذیرایی می توان از آینه استفاده کرد. توجه داشته باشید که شما می توانید برای جذابیت بیشتر طراحی داخلی پذیرایی منزل تان از ترکیب آینه و میز کنسول استفاده نمایید همچنین می توانید در بین دو پنجره سالن پذیرایی میز کنسول را به همراه آینه قرار دهید یا آینه با اشکال هندسی را روی دیوار نصب نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از آینه در بین دو پنجره باعث می شود تا نور به خوبی در فضا منعکس شود و علاوه بر این فضای پذیرایی بزرگ و دلباز تر به نظر برسد.

از آینه می توانید در پشت میز غذا خوری استفاده نمایید که در این صورت فضای غذاخوری باشکوه و زیبا تر به نظر می رسد همچنین می توانید آینه را در بالای شومینه قرار دهید یا نصب کنید و این بخش از منزل را به نقطه کانونی تبدیل نمایید.

مدل آینه سالن پذیرایی

شلف یا طاقچه از انواع وسایل تزیینی هستند که در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید با گذاشتن یک آینه روی شلف دیواری یا طاقچه دکوراسیونی ظریف و زیبا را ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که برای شلف یا طاقچه باید از آینه ها با سایز متوسط یا کوچک استفاده نمایید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در فضای اتاق پذیرایی منزل تان از کتابخانه استفاده می کنید بهتر است با قرار دادن یک آینه با شکل هندسی زیبا در طبقه وسطی کتابخانه به فضا عمق و زیبایی خاصی را ببخشید.

قرار دادن دو قاب هم شکل در اطراف آینه تقارن زیبایی را به فضا می بخشد همچنین شما می توانید در اطراف آینه از قاب های متعددی استفاده نمایید و دیوارهای منزل تان را به تابلویی زیبا و دیدنی تبدیل نمایید.

نقش آینه در دکوراسیون پذیرایی

۲٫ آشپزخانه

از آینه در آشپزخانه نیز می توانید استفاده نمایید. یکی از کاربردهای آینه در آشپزخانه استفاده از آن در بین دو کابینت بالایی و پایینی می باشد و شما می توانید با کمک این ایده آشپزخانه منزل تان را بزرگ تر و پر نورتر کنید. توجه داشته باشید که از آینه هایی باید استفاده نمایید که متناسب با رنگ کاشی های آشپزخانه باشند.

اگر آشپزخانه منزل شما دارای کابینت در ردیف بالا نیست می توانید از آینه های قاب شده در این قسمت استفاده نمایید همچنین از آینه روی دیوار پشت سینک نیز استفاده می شود.

در برخی از طرح های کابینت آینه هایی در بدنه آن ها کار می شود که این آینه ها جلوه زیبایی را به فضا می بخشند همچنین شما می توانید در صورت تمایل درب کابینت ها را آینه ای کنید. در قسمت جزیره آشپزخانه نیز بهتر است از آینه کاری استفاده نمایید.

تاثیر آینه در آشپزخانه

۳٫ اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است می توانید روی درب کمد دیواری یا کمد لباس از آینه استفاده نمایید تا فضای اتاق خواب شما بزرگ و دلباز تر به نظر برسد.

نقش آینه در طراحی داخلی اتاق خواب

اگر در بخشی از دیوار اتاق خواب شما فضایی کوچک قرار دارد می توانید در این قسمت از آینه های باریک برای روشن تر کردن فضا استفاده نمایید.

تاثیر آینه در اتاق خواب

۴٫ راهرو 

با استفاده از آینه در فضای راه پله یا راهرو می توانید فضا را بزرگ و شیک و نورانی تر کنید. اگر تمایل دارید فضای راهروی ورودی و راهروی بین اتاق هایتان دلباز تر به نظر برسد بهتر است از آینه قدی استفاده نمایید.

تاثیر آینه در دکوراسیون راهرو

۵٫ سرویس بهداشتی

استفاده از آینه در حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید در این بخش از منزل از کمدهای آینه ای استفاده نمایید همچنین می توانید روی سطح کاشی ها را آینه کاری کنید.

تاثیر آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی

انواع مدل های آینه

آینه ها در انواع مدل های مختلف موجود می باشند که پر کاربردترین آن ها عبارتند از :

  • آینه پتینه یا کهنه کاری شده

آینه های پتینه که به آینه کهنه کاری شده نیز معروف می باشند دارای طرح و رنگی قدیمی هستند و روی برخی از آن ها شمایل قدیمی مانند زنگار به چشم می خورد. برای طراحی و ساخت این آینه نیاز به دقت و زمان زیادی می باشد و این آینه ها با دکوراسیون داخلی کلاسیک و سلطنتی می توانند هماهنگ و جذاب باشند.

آینه پتینه کاری شده

  • آینه ونیزی

این آینه ها به آینه های دست ساز معروف می باشند که اصالت ساخت آن ها به ونیز ایتالیا برمی گردد همچنین این آینه ها محکم و زیبا هستند و در ابعاد مختلفی ساخته می شود و برای دکوراسیون سالن پذیرایی کاربرد زیادی دارند.

این آینه ها دارای کیفیت خوبی هستند و در ساخت آن ها از گرد طلا استفاده می شود. آینه های ونیزی همچنین دارای برش ها و ریزه کاری های زیادی در ناحیه قاب می باشند و اگر شما به دنبال آینه های لاکچری هستید بهتر است از این طرح ها در دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.

آینه ونیزی

  • آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو از انواع عناصر جدید می باشند که به طراحی و دکوراسیون داخلی منزل افزوده می شوند و از این آینه ها برای تزیین استفاده می شود و در اشکال هندسی مختلف موجود می باشند.

آینه های دکوراتیو به صورت مجموعه ای روی دیوار اتاق پذیرایی یا قسمت های مختلف منزل مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه دکوراتیو

  • آینه های رزینی 

رزین از انواع موادی است که به صورت طبیعی و مصنوعی در صنایع و هنرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از رزین های مصنوعی و پلی استری برای ساخت قاب آینه استفاده می شود همچنین به کمک رزین می توانید قاب های مختلفی را برای آینه ها طراحی کرد.

آینه رزینی

  • آینه سنتی

آینه های سنتی و ایرانی زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و برای افراد با سلیقه که ارزش کار دست را به خوبی درک می کنند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند. آینه های سنتی با قاب منبت کاری شده و قاب مسی و قابی که از تکه های کاشی درست شده است می توانند برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک انتخابی مناسب باشند.

آینه سنتی

 

در این مطلب با نقش آینه در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید از آینه در قسمت های مناسبی از منزل استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *