خانه دکوراسیون کامل خانه دکوراسیون خانه آپارتمانی قوانین چیدمان منزل و اصولی که باید برای زیبایی خانه تان رعایت کنید

قوانین چیدمان منزل و اصولی که باید برای زیبایی خانه تان رعایت کنید

قوانین چیدمان منزل

امروزه داشتن خانه ای زیبا دیگر یک رویا دست نیافتنی نمی باشد و شما می توانید با به کارگیری قوانین چیدمان منزل ، دکوراسیونی کاربردی و زیبا را در قسمت های مختلف خانه ویلایی یا آپارتمانی خود ایجاد نمایید. در ادامه ۱۰ قانون برای طراحی داخلی منزل را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

قوانین چیدمان منزل برای طراحی دکوراسیون بخش های مختلف

طراحان دکوراسیون داخلی برای چیدمان منزل کوچک و بزرگ قوانین مختلفی را ذکر کرده اند و اگر شما تمایل دارید دکوراسیون بخش های مختلف خانه خود را به شیوه ای اصولی طراحی نمایید بهتر است با این قانون ها آشنا باشید.

قانون های برای چیدمان منزل

۱۰ قانون طلایی برای چیدمان منزل

طراحی دکوراسیونی مناسب و کاربردی برای قسمت های مختلف منزل می تواند روی روحیه اعضای خانواده تاثیر مثبتی داشته باشد از این رو بهتر است شما برای طراحی داخلی بخش های مختلف منزل خود نظیر سالن پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه و سرویس بهداشتی و راهرو ها قانون های کاربردی را به کار بگیرید.

انواع ساعت دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

قانون اول : تعیین نقطه کانونی

هر منزلی نیاز به یک نقطه کانونی دارد که خیره کننده و جذاب و تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است شما قبل از هر چیز ابتدا تقطه کانونی مناسبی را تعیین کنید. توجه داشته باشید که نقطه کانونی می تواند وسیله ای با اندازه غیر متعارف ، تم رنگی خیره کننده ، فرش با نقش و نگاری جذاب ، اثر هنری ، شومینه یا دیواری با تزیین منحصر به فرد باشد همچینن نقطه کانونی باید توجه افراد را به سمت خود جلب نماید و علاوه بر این احساسی مثبت را در آن ها به وجود آورد بنابراین حواستان باشد در دیزاین این فضا هرگز نباید زیاده روی کنید.

تعیین نقطه کانونی در منزل

مبل و میز

قانون دوم : اشکال هندسی مختلف را با یکدیگر ترکیب نمایید.

در هر یک از قسمت های مختلف منزل همیشه المان و عناصر گوناگون با فرم و اشکال هندسی مختلف موجود می باشند که چیدمان این عناصر در کنار یکدیگر می تواند الهام بخش باشد.

ده قانون برای طراحی داخلی منزل

به عنوان مثال شما می توانید میز گرد ناهارخوری را روی فرشی گرد قرار دهید و المان های عمودی و افقی را در فضا با یکدیگر ترکیب نمایید همچنین می توانید کاشی ها با شکل هندسی متفاوت را در کنار یکدیگر قرار دهید و از این طریق هارمونی مناسب را در دکوراسیون داخلی بوجود آورید.

قوانین چیدمان منزل

قانون سوم : نصب تابلوها و دیوارکوب ها در ارتفاع مناسبی از دیوار

این قانون یکی از مهم ترین قوانین چیدمان منزل به شمار می رود که تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون دارد بنابراین بهتر است شما دیوارکوب ها و ساعت دیواری و … را در ارتفاع مناسبی از دیوار آویزان کنید.

 نصب تابلو روی دیوار

بهترین مکان برای نصب دیوارکوب ها این است که شما آن ها را متناسب با نقطه دید خود تنظیم نمایید بنابراین وقتی سرپا ایستاده اید به سمت دیوار نگاه کنید و خطی فرضی را روی دیوار رسم کنید سپس مرکز دیوار کوب یا تابلو را روی خط فرضی قرار دهید و آن را روی دیوار نصب نمایید.

ده قانون برای دیزاین داخلی منزل

قانون چهارم : ارتفاعی کاذب ایجاد نمایید.

اگر دیوارهای منزل شما به اندازه کافی بلند نمی باشند می توانید از روش هایی استفاده نمایید که دیوار بخش های مختلف منزل تان بلندتر به نظر برسد.

 قانون های برای طراحی دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری ها با خط های عمودی باعث می شوند تا دیوارها بلندتر به نظر برسند همچنین می توانید قفسه های کتاب باریک و بلند را روی دیوار نصب نمایید یا از پرده هایی بلند برای پوشاندن پنجره ها استفاده نمایید. آباژورها با پایه بلند نیز می توانند جزء المان تاثیر گذار برای بلندتر به نظر رسیدن سقف به شمار روند.

بلند کردن سقف با راهکارهای ساده

قانون پنجم : استفاده از فرش را دست کم نگیرید.

طرح و رنگ فرش تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد از این رو بهتر است شما برای پوشاندن کف اتاق های منزل تان از فرشی مناسب استفاده نمایید.

انتخاب فرشی مناسب برای منزل

قانون ششم : وسایل بلا استفاده را دور بریزید.

فضای بخش های مختلف منزل را با وسایلی پر کنید که برایتان جذاب و خاطره انگیز هستند همچنین بهتر است وسایلی را که استفاده نمی کنید یا از آن ها خوشتان نمی آید را دور بریزید و آن ها را به طول کامل از دکوراسیون داخلی منزل تان حذف نمایید.

دکوراسیون داخلی ساده

قانون هفتم : یک قدم به عقب بازگردید.

بعد از طراحی دکوراسیون داخلی بخش های مختلف منزل خود بهتر است اتاق را از فاصله ای دور مشاهده کنید تا تشخیص دهید چه چیزهایی در فضای اتاق نیازمند تغییر می باشند و چه چیزهایی را بهتر است به فضای اتاق اضافه کنید و چه چیزهایی را بهتر است فضای آن حذف نمایید.

قانون های دیزاین داخلی

قانون هشتم : دیوارها را حذف نمایید.

در طراحی دکوراسیون منزل لزومی ندارد که شما مبلمان یا تخت خوب را به دیوار بچسبانید یا آن ها را دقیقا در کنار دیوار قرار دهید و اگر در منزل تان فضایی مناسب را در اختیار دارید بهتر است مبلمان را با فاصله از دیوار بچینید و روی دیوار قفسه یا شلف دیواری نصب نمایید تا دیوار پشت مبلمان به زیبایی تزیین شود و طراحی داخلی نیز جذاب و سرحال تر به نظر برسد.

چیدمان مبلمان در منزل

قانون نهم : مقداری فضای خالی در طراحی داخلی منزل در نظر بگیرید.

در فضای منزل نقاطی را برای استراحت چشم در نظر بگیرید. برای این منظور شما می توانید قسمتی از فضای اتاق را خالی نگهدارید یا نور را در قسمت هایی کم یا زیاد نمایید.

قوانین کاربردی برای طراحی دکوراسیون منزل

قانون دهم : آینه کاری قسمت های مختلف منزل

آینه ها از انواع لوازم ضروری و در عین حال دکوراتیو به شما می روند و شما می توانید از آینه ها در قسمت های مختلف منزل خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که آینه ها می توانند نور و عمق زیادی را به فضای اتاق بیفزایند و زیبایی بصری را نیز افزایش دهند.

آینه کاری در فضای منزل

استفاده از آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل جدی را بگیرید زیرا آینه ها می توانند شکل ظاهری منزل شما را بهبود بخشند و علاوه بر این دیوار ها را به زیبایی تزیین نمایند. طرح و رنگ آینه را بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

قوانینی برای چیدمان خانه های ویلایی و آپارتمانی

در این مطلب قوانین چیدمان منزل برای طراحی دکوراسیون داخلی بخش های مختلف خانه های بزرگ و کوچک را مطالعه کردید که امیدواریم با به کارگیری این قانون های کاربردی در هنگام دیزاین داخلی منزل بتوانید خانه ای شیک و زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *