خانه دکوراسیون کامل خانه دکوراسیون خانه آپارتمانی اشتباهات دکوراسیون منزل در خانه های ایرانی

اشتباهات دکوراسیون منزل در خانه های ایرانی

اشتباهات دکوراسیون منزل

برخی از افراد برای طراحی داخلی منزل شان از وسایل لوکس و زیبا استفاده می کنند ولی دیزاین داخلی منزل آن ها آنقدر که باید زیبا به نظر نمی رسد به دلیل اینکه وقتی می خواهند وسایل را بچینند به نحوه چیدمان صحیح آن ها توجه زیادی نمی کنند. در ادامه اشتباهات دکوراسیون منزل را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید.

بررسی اشتباهات دکوراسیون منزل

برای چیدمان وسایل موجود در منزل نباید به سلیقه شخصی تان توجه داشته باشید بلکه باید وسایل را به صورت استاندارد بچینید و برخی از افراد در هنگام بازسازی و تعمیر منزل خود روی تنها چیزی که تمرکز می کنند احساساتشان است نه اصول دکوراسیون به همین دلیل به آن چیزی که مورد نظرشان هست نمی رسند.

اشتباه های رایج در دکوراسیون منزل

اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل

اگر با انواع اشتباهات رایجی که هر فرد در هنگام دیزاین داخلی منزل انجام می دهد آشنا شوید می توانید بدون شک طراحی داخلی منزل تان را بدرستی و به صورت حرفه ای انجام بدهید.

انواع ساعت دیواری

دکوراسیون داخلی منزل

۱٫استفاده از قالیچه با اندازه هایی نامناسب

حذف کردن قالیچه و فرش از دکوراسیون منزل اشتباهی بزرگ می باشد و اشتباه بزرگ تر از آن استفاده از قالیچه یا فرش هایی با اندازه نامناسب است. توجه داشته باشید قالیچه ای که زیر میز نهارخوری قرار می گیرد باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا زمانی که صندلی ها به سمت عقب کشیده می شوند پایه جلویی آن ها روی قالیچه قرار بگیرد و افراد زمانی که دور میز می نشینند پای خود را روی قالچه قرار بدهند. قالیچه یا فرش نشیمن و پذیرایی نیز باید تا نزدیکی پایه های جلویی مبلمان قرار بگیرد.

مبل و میز

استفاده از فرش به شیوه مناسب در دکوراسیون منزل

۲٫ قرار دادن تلویزیون در مکانی نامناسب

بهترین مکان تلویزیون قرار دادن آن در قسمت خالی از دیوار می باشد. توجه داشته باشید که تلویزیون را نباید در مقابل پنجره یا نزدیک پنجره قرار بدهید زیرا برای بینایی شما مضر می باشد و علاوه بر این تصاویر به صورت درست و واضح دیده نمی شوند. فاصله ای که بین مبلمان و تلویزیون وجود دارد به اندازه تلویزیون بستگی دارد.

طراحی دکوراسیون منزل

۳٫ چسباندن مبلمان به دیوارها

استفاده از این قانون برای سالن پذیرایی بزرگ کاربرد دارد و در صورت امکان بهتر است مبلمان را با فاصله از دیوار بچینید تا فضای نشیمن یا پذیرایی بزرگ تر به نظر برسد. برای اینکه فضای پذیرایی یا نشیمن صمیمی تر به نظر برسد بهتر است مبلمان را به شکل گرد بچینید.

چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

۴٫ برای پذیرایی کوچک یک دست مبلمان کامل نخرید.

اغلب ما تصور می کنیم که مبلمان را باید به صورت کامل و یکدست بخریم در صورتی که این تصور نادرست می باشد و اگر فضای منزل شما کوچک می باشد بهتر است یک کاناپه بزرگ را خریداری نمایید.

در انتخاب طرح و رنگ مبلمان و توازن آن ها با یکدیگر حساسیت لازم را به خرج بدهید زیرا این توازن باعث می شود تا دکوراسیون داخلی منزل جذاب و کاربردی تر به نظر برسد.

انواع اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل

۵٫ دست کم گرفتن قدرت کوسن ها

کوسن ها جو آرامش بخشی را در سالن پذیرایی منزل ایجاد می کنند از این رو بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ کوسن ها حساسیت لازم را به خرج بدهید. برای مبلمان کوچک باید کوسن هایی کوچک را تهیه کنید و برای مبلمان بزرگ نیز باید کوسن هایی بزرگ را تهیه نمایید.

۶٫ بیش از حد ست کردن

اینکه شما تصور می کنید همه وسایل باید از بین مدل های یک رنگ و ست انتخاب شوند اشتباهی بزرگ می باشد و انجام این اشتباه برای شما خیلی زود تکراری و خسته کننده می شود.

۷٫ عدم استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در دکوراسیون

به طور قطع در دکوراسیون داخلی منزل باید حداقل ترکیب رنگ های متنوع با یکدیگر وجود داشته باشند تا شما احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

۸٫ نصب قاب عکس در مکان هایی نامناسب

اگر شما قاب و تابلوهای تزیینی را در ارتفاعی نامناسب نصب کنید تزیین دیوار منزل تان نامطلوب به نظر می رسد و تابلوها باید به صورتی روی دیوار نصب شوند که افراد بدون حرکت گردن و بالا بردن سر بتوانند تابلو را به راحتی مشاهده کنند.

بهترین ارتفاع برای نصب قاب عکس فاصله ۱۵۳ سانت از کف سالن می باشد. اگر تعداد قاب عکس ها زیاد است می توانید همه را در کنار یکدیگر نصب نمایید.

تزیین دیوار با آینه

۹٫ استفاده نکردن از آینه

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر جزء وسایلی می باشد که در فضاهای کوچک جادو می کند و تاثیر زیادی در بزرگ نمایی فضا دارد بنابراین استفاده نکردن از آینه در فضای دکوراسیون منزل اشتباهی بزرگ است همچنین بهتر است آینه را در مکانی نصب کنید که میزان نور بیشتری برای انعکاس به آن برسد تا تاثیر حضور آینه در منزل بیشتر شود.

تاثیر آینه در دکوراسیون منزل

۱۰٫ استفاده از پرده در فضای کوچک

نصب پرده را باید از بالای پنجره ها شروع کنید و علاوه بر این بلندی پرده باید به اندازه ارتفاع پنجره ها باشد ولی استفاده از این قانون برای اتاق های کوچک مناسب نیست و در اتاق هایی که دارای فضایی کوچک هستند بهترین روش آویزان کردن پرده از سقف تا روی زمین می باشد. بهترین رنگ پرده نیز رنگ های خنثی و ساده می باشد و بهتر است پرده ها بدون نقش و نگار باشند.

استفاده از پرده در دکوراسیون منزل

۱۱٫ شلوغ کردن راهرو

از فضای راهروی ورودی و راهروی بین اتاق ها باید استفاده بهینه را ببرید ولی نظم و ترتیب را هم باید رعایت کنید. می توانید برای تزیین راهرو از طاقچه دکوری یا کمد دیواری استفاده نمایید ولی در صورت نبود طاقچه و کمد دیواری نباید فضا را شلوغ کنید.

۱۲٫ رنگ را ابتدا انتخاب نکنید.

یکی از انواع اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل انتخاب رنگ در اولین مرحله می باشد بهتر است ابتدا مبلمان و اشیای گران قیمت و اصلی را تهیه کنید سپس متناسب با این وسایل رنگ منزل خود را انتخاب نمایید.

۱۳٫ دیوار را بدون تست رنگ ، رنگ آمیزی نکنید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل این می باشد که بدون آزمایش رنگ همه دیوارها را رنگ بزنید زیرا رنگی که برای اتاق از روی کاتالوگ انتخاب می شود با رنگی که روی دیوار می نشیند متفاوت است و بهتر است قبل از رنگ زدن یک سطح ابتدا رنگ انتخابی تان را روی یک دیوار یا وسیله ای کوچک تست نمایید.

طراحی دکوراسیون منزل بدون اشتباه

۱۴٫ لوسترها را خیلی بالا آویزان نکنید.

شما با نصب لوستر باید اتاق را روشن کنید نه سقف اتاق را از این رو سعی کنید لوستر را در ارتفاعی مناسب نصب کنید تا فضای اتاق به اندازه کافی روشن شود.

سعی کنید که از ترکیب انواع نورپردازی ها در اتاق استفاده نمایید و می توانید برای نورپردازی اتاق از انواع لامپ های رومیزی و ایستاده یا آویز استفاده کنید که در این صورت روشنایی متنوع و بهتر به نظر می رسد.

۱۵٫ خانه را به گلستانی سرسبز تبدیل نکنید.

همه جای خانه را با گل و گلدان پر نکنید و اگر خانه ای کوچک دارید می توانید قفسه گلدان کوچکی را تهیه کنید سپس گلدان ها را روی طبقه قفسه ها قرار بدهید.

۱۶٫ سیم ها را رها نکنید.

سیم وسایل برقی را آویزان نکنید یا سیم ها را روی زمین نریزید زیرا اتاق زشت و شلوغ به نظر می رسد. می توانید سیم ها را در داکت کنار دیوار قرار بدهید یا سیم های برق را در پشت وسایل پنهان نمایید.

پنهان کردن سیم برق

تمام مواردی که در این مطلب ذکر شد جزء اشتباه های رایجی هستند که در دکوراسیون داخلی منزل انجام داده می شوند و اگر این اشتباهات انجام شوند ممکن است اثر چیدمان وسایل را خنثی نمایند از این رو بهتر است برای دیزاین داخلی منزل خود با افرادی که در این زمینه مهارت لازم را دارند مشورت نمایید یا از تصاویر دکوراسیون های مختلف ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *