خانه دکوراسیون کامل خانه نقطه کانونی در دکوراسیون را چطور چیدمان کنیم؟

نقطه کانونی در دکوراسیون را چطور چیدمان کنیم؟

طرح هایی جذاب از نقطه کانونی در دکوراسیون

نقطه کانونی و یا همان نقطه عطف در طراحی داخلی، در حقیقت منطقه ای می باشد که بسیار زود به بیانی به محض ورود و نگاه اول شما را جذب خود می کند. جهت افزودن نقطه کانونی به دکوراسیون منزل خود لازم است در مورد مشخصه های این محیط، مزایا و و فاکتورهای ایجاد آن شناخت کافی به دست آورید که بر همین اساس در این مطلب ایده های زیبا و متفاوتی از نقطه کانونی در دکوراسیون به نمایش خواهیم کشید.

40 ایده زیبا و شیک دستیابی به نقطه کانونی در دکوراسیون

نقطه کانونی در دکوراسیون

در تعریف نقطه کانونی می توان گفت که قسمتی از منزل که در بدو ورود پیش از دیدن نقاط دیگر خانه، توجه شما را به خود جلب می کند. به عنوان مثال شومینه یک وسایل گرمایشی است که در دیزاین خانه سهم زیادی ایفا می کند که از آن می توانید برای ایجاد نقطه کانونی به وجود بیاورید.شومینه تنها ایده و فاکتور برای طراحی نقطه عطف دکوراسیون نیست.

ایده هایی زیبا از ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون

انواع ساعت دیواری

در واقع شما می توانید از نقاط مختلفی برای این منظور بهره ببرید تنها به این شرط که جلوه و زیبایی خوبی داشته باشد. شما می توانید متناسب با سلیقه و موقعیت موجود ایده های یکی از ایده های مبلمان، تلویزیون، آثار هنری، شومینه، دیوارهای شاخص دارای رنگ و طرح خاص، پنجره ها را برای این منظور انتخاب نمایید. پس از انتخاب نوبت به تغییر دکوراسیون می باشد، به طوری که طراحی منزل لازم است به شکلی تغییر یابد که تمامی چیزها به نقطه کانونی راهنمایی کند.

40 ایده زیبا و خاص از نقطه کانونی در دکوراسیون

-انتخاب شومینه

این ایده بسیار متداول است که در این صورت لازم است محیط نشیمن دنج و آرام در پیرامون شومینه به وجود بیاورید. جهت افزودن به تاثیرگذاری قطعه ای هنری شیک و زیبا بر روی طاقچه بالای آن قرار دهید.

مبل و میز

 

ایده هایی شیک و کاربردی از نقطه عطف در دکوراسیون

برای آشنایی با ایده های زیبا و کاربردی از تزیین شومینه های خاموش در فصل گرم سال بر روی لینک کلیک کنید.

سقف کاذب

با وجود بسیار محبوب نبودن، سقف های کادب، این سقف ها از لحاظ طراحی خیلی کاربردی می باشند. هنگام انتخاب توجه داشته باشید سقف کاذب جلوه ی خوبی داشته و توی دید باشد. جهت بیشتر شدن جذاب بودن وسایل روشنایی مختلف و لوسترها بهره ببرید.

ایده هایی شیک و منحصر به فرد از نقطه کانونی در دکوراسیون

ایده هایی زیبا از ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون

آثار هنری

آینه و اثرهای هنری ایده های پرکاربردی جهت به وجود آوردن نقطه کانونی به شمار می روند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اندازه وسایل دکوری یا آینه است؛ به طوری که در ابتدای وارد شدن توجه ها را به سمت خود معطوف کند، و اینکه وسیله انتخابی را بر روی دیوار و در فاصله ای از کف و سقف نصب کنید تا تماس چشمی راحت تری برقرار شود. به کارگیری لامپ «LED» نواری توانایی زیادی برای افزایش جذاب و زیبا بودن دارد.

نمونه هایی زیبا و خاص از نقطه کانونی در دکوراسیون

نمونه هایی زیبا و شیک از نقطه کانونی در دکوراسیون

 پنجره

پنجره ها رابط های خوبی برای پیوند دنیای داخل و دنیای خارج محسوب می شوند که می توانند نمای زیبا و جذاب منظره ی بیرونی منزل را در پیش چشم شما به نمایش بکشند. اگر محیط خارج خانه ی شما دارای این ویژگی استع می توانید با استفاده از یک پنجره بزرگتر، توجه بیشتری را به آن سمت کشانده و نقطه کانونی ایجاد نمایید.

ایده هایی متفاوت و زیبا از نقطه عطف در دکوراسیون

مبلمان

قطعه ای برجسته و بزرگ از مبلمان ایده ی خوبی جهت ایجاد نقطه کانونی در اتاق خواب، نشیمن و ناهارخوری محسوب می گردد جهت برجسته تر و جذاب تر کردن آن بهتر است از کوسن هایی رنگی استفاده نمایید.

ایده هایی برای ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون

دیوار تاکید

این نام به دیواری اطلاق می یابد که دیزاین آن دارای تفاوت زیادی با دیگر دیوارهای محیط است. اغلب در صورتی که هیچ کدام ایده های بالا در دسترس نبود, می توانید با استفاده از تکسچر، رنگ، کاغذ دیواری دارای طرحی پیچیده، یا … دیوار تاکید ایجاد نمایید.

ایده هایی زیبا از نقطه کانونی در طراحی داخلی

در رابطه با فضاهای آشپزخانه و حمام می توان گفت که دیوار تاکید شرایط متفاوت و منحصر به فردی را می طلبند. اغلب متریال دیوارپوش مناسب برای این بخش ها کاشی با طرح و رنگ های شاخص و پیچیده شناخته می شود. بک اسپلش های با کاشی هایی با این ویژگی می توانند نقطه کانونی خوبی باشند.

چند نکته برای دور نشدن از نقطه کانونی

همان طور که گفته شد نقطه کانونی و یا همان نقطه عطف، وظیفه جلب توجه و نگاه ها به سمت خود در لحظه ی اول و بدور ورود را دارد که باید به روش و با استفاده از ایده هایی متفاوت صورت بگیرد. اما برخی از کارها موجب دور شدن از این هدف می شود:

انتخاب بیشتر از یک نقطه کانونی

در حال حاضر اغلب طراحی هایی به صورت پلان باز خیلی مورد توجه قرار گرفته اند، به این صورت که در منازلی که اتاق نشیمن وناهارخوری یکی می باشند, تصور عموم بر این است که نیاز به ۲ نقطه کانونی می باشد. در رابطه با این موضوع باید که وجود دو نقطه کانونی فرد حاضر در اتاق را دچار سردرگمی می  کند. به طور استثنا بر بعضی محیط ها نقطه کانونی دومی نیز لازم می شود که در این حالت بهتر است نقطه عطف دومی، قسمتی از کاربرد نخست باشد.

نادیده گرفتن عناصر طراحی

دقت کنید که بهتر است نقطه کانونی خود را فراموش نکنید. تلاش نمایید تا جزیئات لازم مانند عناصر طراحی گوناگون را به نقطه عطف فضا بیفزایید تا همه ی نگاه ها به سمت آن کشیده گردد.

تعبیه نکردن نور

هر یک از نقاط کانونی نیازمند منبع و یا منابع نوری منحصر به فرد هستند، که به این وسیله به میزان زیادتری نقطه کانونی را جلوه ببخشند.

نقطه عطف در دکوراسیون زیبایی و دلبازی بیشتر   40 ایده جذاب و کاربردی از نقطه عطف در دکوراسیون

ایده هایی برای ایجاد نقطه کانونی در دیزاین منزل

ایده هایی شیک از نقطه کانونی در دیزاین

ایده هایی شیک و بینظیر از نقطه کانونی در دکوراسیون  نقطه کانونی در طراحی داخلی برای خوش سلیقه ها  ایده هایی زیبا و کاربردی از ایجاد نقطه عطف در دکوراسیون

نمونه هایی متنوع و متفاوت از نقطه کانونی در دکوراسیون

ایده هایی جذاب از نقطه عطف در دکوراسیون  ایده هایی شیک و منحصر به فرد از نقطه کانونی در طراحی داخلی

نقطه کانونی در طراحی داخلی به شکل هایی زیبا

40 ایده زیبا و شیک نقطه کانونی در دکوراسیون

ایده هایی زیبا و منحصر به فرد ازنقطه کانونی در دیزاین منزل

نقطه کانونی در طراحی داخلی برای زیبایی بیشتر

40 ایده ایجاد نقطه عطف در دکوراسیون

ایده هایی کاربردی برای نقطه کانونی در دکوراسیون

40 ایده زیبای نقطه کانونی در طراحی داخلی

نقطه کانونی در طراحی داخلی

ایده هایی زیبا و جذاب از نقطه کانونی در دکوراسیون  ایده هایی منحصر به فرد از نقطه کانونی در دیزاین

ایده هایی زیبا و تو دل برو از نقطه کانونی در دکوراسیون

40 ایده نقطه کانونی در دیزاین منزل

ایده هایی زیبا و تو دل برو از نقطه کانونی در دیزاین

ایده هایی جذاب و جدید برای دسترسی به نقطه عطف در دکوراسیون    نقطه کانونی و مزایای آن در دکوراسیون

نمونه هایی خاص و زیبا از نقطه عطف در دکوراسیون

ایده هایی جذاب برای ایجاد نقطه عطف در دکوراسیون  ایده هایی زیبا از نقطه کانونی در دکوراسیون

با همراهی شما عزیزان در مورد روش ها و ایده های ایجاد نقطه کانونی سخن گفتیم، حال در این بخش به عنوان کلام پایانی قصد داریم مختصر با مزایایا آن آشنا سازیم. نقطه کانونی در خانه این موقعیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بر بخش های دلخواه و محبوب خود در دیزاین منزل مانور بیشتری داده و با تاکید بیشتر مورد توجه قرار دهید. همچنین بخش هایی که کمتر می پسندید را کمرنگ، محو و از نظرها دور نمایید. دیگر اینکه شخصیت دلخواه خود را در منزل و دیزاین منزل به جریان می اندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *