خانه لوازم ترئین منزل کاغذ دیواری آموزش شستشوی کاغذ دیواری با چند روش مختلف و رازهایی که با بدانید

آموزش شستشوی کاغذ دیواری با چند روش مختلف و رازهایی که با بدانید

طرح ها و رنگ های مختلف کاغذ دیواری می توانند نمای زیبایی را به فضای منزل شما ببخشند و با توجه به اینکه کاغذهای دیواری بعد از مدتی آلودگی ها و گرد و غبار را به خود جذب می کنند از این بهتر است شما طرح های قابل شستشوی آن ها را انتخاب نمایید.

آموزش شستشوی کاغذ دیواری با روش های مختلف

برای تمیز کردن کاغذهای دیواری روش های مختلفی وجود دارد که بهتر است شما از بین آن ها روشی مناسب را انتخاب نمایید تا به دیوارپوش منزل تان آسیبی وارد نشود. در مطالب قبلی راهنمای خرید بهترین کاغذ دیواری را مشاهده کردید در ادامه نحوه شستن کاغذ های دیواری را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

نحوه شستن کاغذ دیواری

روش هایی برای شستن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها در دو جنس مختلف قابل شستشو و غیر قابل شست و شو موجود می باشند که شستن کاغذهای دیواری قابل شست و شو کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی این جنس از کاغذهای دیواری را بشویید.

انواع ساعت دیواری

سه روش برای شستن کاغذ دیواری

روش اول ( شستن کاغذ دیواری با مایع ظرفشویی )

برای شستن کاغذ دیواری ابتدا دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را درون یک سطل آب گرم بریزید و پارچه ای تمیز و نرم را به محلول آب آغشته نمایید.

شستن کاغذ دیواری با مایع ظرفشویی

مبل و میز

به کمک پارچه قسمتی از کاغذ دیواری را که در دید شما نیست تمیز نمایید تا از آسیب نرسیدن به دیوار پوش منزل تان مطمئن شوید سپس شروع به شستشوی کاغذ دیواری نمایید.

شستن کاغذ دیواری

توجه داشته باشید که این کار را نباید با فشار زیادی انجام دهید همچنین استفاده بیش از حد از صابون باعث کثیف تر شدن دیوار پوش می شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

روش دوم ( شستن کاغذ دیواری با شوینده های مختلف )

درون ظرفی مناسب مقداری آب گرم را با مواد شوینده ترکیب نمایید که نوع مواد شوینده می تواند با توجه به آلودگی و کثیفی دیوار پوش متفاوت باشد. مواد شوینده قابل استفاده برای کاغذ دیواری پودر لباسشویی و صابون و مایع ظرفشویی می باشند.

شستن کاغذ دیواری با سه روش

پارچه یا اسفنجی را درون محلول خیس نمایید. توجه داشته باشید که از اسکاچ و پارچه زبر نباید برای شستن کاغذ دیواری استفاده نمایید زیرا به بافت آن آسیب وارد می شود.

شستشوی کاغذ دیواری با سه روش متفاوت

آب پارچه را به صورت کامل بگیرید تا در هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری آب به پشت آن نفوذ نکند و باعث سست شدن چسب دیوار پوش نشود.

 آموزش تمیز کردن کاغذهای دیواری

سپس به کمک پارچه گرد و غبار موجود روی دیوار پوش را تمیز نمایید و به کمک حوله ای تمیز آب باقی مانده روی دیوار را بگیرید تا از رطوبت و آسیب به دیوار پوش جلوگیری شود.

روش هایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

توجه داشته باشید که جهت کشیدن پارچه روی دیوار پوش باید از سمت پایین به بالا باشد همچنین نباید قسمت درزهای کاغذهای دیواری را بیش از حد بکشید زیرا احتمال نفوذ کردن آب به زیر دیوار پوش بیشتر است و این کار باعث می شود که لبه های دیوار پوش پاره یا بیش از حد کشیده شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های مختلف

روش سوم ( شستن کاغذ دیواری با بخارشو )

بخارشو هیچ بویی از خود متصاعد نمی کند و شما می توانید با قدرت ناشی از بخار سطح دیوار پوش را به راحتی نمایید. همچنین برای شستن کاغذ دیواری با بخارشوی باید در فضایی غیر مرطوب کار کنید در غیر این صورت این وسیله کارآیی لازم را نخواهد داشت.

تمیز کردن کاغذ دیواری با بخارشوی

نکات طلایی برای شستشوی بهتر کاغذهای دیواری

۱٫ برای شستن دیوار پوش ها هرگز از سیم ظرفشویی و سفیده کننده های قوی استفاده نکنید زیرا این مواد باعث آسیب رساندن به بافت کاغذ دیواری می شوند.

۲٫ اگر روی کاغذ دیواری لکه هایی ایجاد شده است آن ها را در اولین فرصت از بین ببرید زیرا تمیز کردن لکه های قدیمی از روی دیوار پوش ها دشوار است.

۳٫ اگر در هنگام شستن کاغذهای دیواری آب به زیر آن ها نفوذ کند باعث می شود تا دیوار پوش به راحتی از روی دیوار جدا شود.

روش های ساده برای شستن کاغذ دیواری

۴٫ برای تمیز کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری می توانید از گچ خیاطی و یک مسواک استفاده نمایید.

۵٫ برای تمیز کردن آثار مداد رنگی از روی کاغذ دیواری می توانید از مقداری خمیر دندان و یک پارچه تمیز استفاده کنید.

۶٫ اگر کاغذ دیواری از جنس غیر قابل شستشو است بهتر است برای تمیز کردن گرد و غبار از روی آن از پارچه ای تمیز و خشک استفاده نمایید.

شستن کاغذ دیواری با روش های ساده

در این مطلب با روش هایی برای شستشوی کاغذ دیواری آشنا شدید که امیدواریم به کمک این روش ها بتوانید دیوار پوش منزل تان را به راحتی تمیز نمایید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع طرح های کاغذ دیواری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *