خانه لوازم ترئین منزل پرده نقش پرده در دکوراسیون داخلی نقاط مختلف منزل و اصولی که باید بدانید

نقش پرده در دکوراسیون داخلی نقاط مختلف منزل و اصولی که باید بدانید

نقش پرده در دکوراسیون

نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل را نمی توان نادیده گرفت از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ پرده برای قسمت های مختلف منزل خود توجه و حساسیت لازم را به خرج دهید.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل

با انتخاب مدل پرده ای مناسب برای قسمت های مختلف منزل شما می توانید تغییرات زیادی را در دکوراسیون داخلی ایجاد نمایید همچنین اگر تمایل دارید طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل تان بدون عیب و جذاب تر به نظر برسد بهتر است در هنگام انتخاب پرده سالن پذیرایی و پرده اتاق خواب و … دقت لازم را داشته باشید. در ادامه به بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل خواهیم پرداخت.

تاثیر پرده در دکوراسیون داخلی منزل

پرده در طراحی داخلی سالن پذیرایی دارای چه نقشی است؟

پرده ها در انواع طرح های سلطنتی و مدرن و کلاسیک موجود می باشند که بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل تان مدل پرده را انتخاب نمایید همچنین پرده ها در انواع طرح و رنگ های مختلف موجود می باشند که رنگ و طرح پرده باید به گونه ای انتخاب شود که با رنگ و طرح سایر وسایل موجود در منزل همخوانی و مطابقت داشته باشد.

انواع ساعت دیواری

اگر شما تمایل دارید دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق خواب بی نظیر به نظر برسد می توانید طرح و رنگ پرده را با طرح و رنگ مبلمان و کاغذ دیواری و روتختی و فرش ست نمایید همچنین در صورت تمایل برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت در قسمت های مختلف منزل خود می توانید رنگ پرده را به صورت متضاد با سایر رنگ های به کار رفته انتخاب نمایید.

مدل پرده سلطنتی نقش پرده در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مدل پرده سالن پذیرایی

مدل پرده شیک مدل پرده کلاسیک

مبل و میز

سالن پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای به شمار می رود به همین دلیل انتخابی پرده ای مناسب برای این بخش از منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. مدل پرده سالن پذیرایی اغلب از بین طرح های لوکس و لاکچری انتخاب می شود همچنین افرادی نیز هستند که تمایل دارند پرده این قسمت از منزل خود را از بین طرح های ساده انتخاب نمایند که برای دوخت پرده های ساده از پارچه های حریر و توری استفاده می شود.

بیشتر پرده های سالن پذیرایی ترکیبی از والان و پرده اصلی و پرده آستری می باشند و رنگ پرده این بخش از منزل اغلب از بین رنگ های سفید و شیری و کرم و بژ و قهوه ای انتخاب می شود همچنین در صورت تمایل می توانید رنگ پرده پذیرایی را از بین رنگ های شاد و خاص انتخاب نمایید.

مدل پرده طرح دار تاثیر پرده در طراحی داخلی منزل مدل پرده مدرن پرده ساده

تاثیر پرده در طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق خواب یکی دیگر از بخش های منزل است که افراد بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کنند از این رو بهتر است در هنگام انتخاب مدل پرده اتاق خواب نیز از ظرافت خاصی پیروی شود. در صورت تمایل شما می توانید طرح و رنگ پرده اتاق خواب را با توجه به فصول سال انتخاب نمایید که پرده های حریر و نازک برای فصول گرم سال انتخابی مناسب هستند و پرده های مخمل و پرده هایی که در دوخت آن ها از پارچه های ضخیم و رنگ های گرم استفاده شده است برای فصول سرد سال مناسب می باشند.

پرده های اتاق خواب در انواع مدل های ساده و طرح دار و گلدار موجود می باشند و اگر وسایلی که در فضای اتاق خواب قرار داده شده اند به صورت طرح دار می باشند بهتر است پرده اتاق خواب از بین طرح های ساده انتخاب شود. پرده های گلدار و طرح دار نیز برای اتاق خواب هایی که دارای دکوراسیونی یکنواخت و کسل کننده هستند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

مدل پرده اتاق خواب پرده زیبا برای فضای اتاق خواب نقش پرده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

مدل پرده ای که برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان انتخاب می شود بهتر است دارای رنگ و طرحی جالب و خاص باشد همچنین پرده ها با رنگ های شاد نظیر زرد و قرمز و بنفش و سبز و … برای اتاق کودک و نوجوان می توانند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار روند.

جنس پرده برای اتاق کودکان بهتر است نخی و قابل شستشو باشد زیرا پارچه های نخی ضد حساسیت زا هستند و علاوه بر این شما می توانید پرده های نخی را به راحتی بشویید.

بررسی تاثیر پرده روی دکوراسیون اتاق خواب مدل پرده اتاق کودک

تاثیر پرده در طراحی داخلی آشپزخانه و سرویس بهداشتی

آشپزخانه یکی دیگر از بخش هایی است که نیازمند پرده ای مناسب می باشد و شما می توانید پرده آشپزخانه را از بین رنگ های گرم نظیر نارنجی و زرد و قرمز انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که از انتخاب پرده ها با رنگ های سرد و خنثی برای فضای آشپزخانه باید اجتناب کنید زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا فضای آشپزخانه کسل کننده و بی روح به نظر برسد. پرده های زبرا و رولی ، پرده هایی از جنس بامبو و کنف برای آشپزخانه انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

پرده طرح دار برای آشپزخانه پرده شیک برای آشپزخانه

اگر دیوارهای آشپزخانه شما سفید و ساده هستند بهتر است مدل پرده آشپزخانه را به صورت طرح دار یا گلدار انتخاب نمایید همچنین پرده های ساده می توانند برای فضای آشپزخانه ها با کفپوش و دیوارپوش طرح دار انتخابی مناسب و ایده آل به شمار روند.

توجه داشته باشید که جنس پرده آشپزخانه بهتر است نرم و نازک و توری باشد تا امکان تابش نور طبیعی در فضای آشپزخانه وجود داشته باشد.

مدل پرده آشپزخانه مدل پرده آشپزخانه

یکی دیگر از مکان هایی که نیاز به نصب پرده دارد سرویس بهداشتی و حمام می باشد و با توجه به اینکه امروزه به طراحی دکوراسیون این قسمت های منزل اهمیت زیادی داده می شود از این رو بهتر است شما طرح و رنگ پرده سرویس بهداشتی را با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

جنس پرده حمام و سرویس بهداشتی بهتر است از بین جنس هایی انتخاب شود که دارای مقاومت زیادی هستند. پرده ها با جنس شید و تور برای استفاده در فضای حمام و سرویس بهداشتی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

نقش پرده در دکوراسیون منزل پرده طرح دار برای آشپزخانه نقش پرده در دکوراسیون سرویس بهداشتی

در این مطلب نقش پرده در دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل را مطالعه کردید که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید مدل پرده شیک و مناسبی را برای سالن پذیرایی و اتاق خواب و اتاق کودک و آشپزخانه و سرویس بهداشتی انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *