خانه مبلمان قبل از انتخاب مبل این نکات را فراموش نکنید!

قبل از انتخاب مبل این نکات را فراموش نکنید!

آشنایی با نکات انتخاب مبل مناسب

مبلمان یکی از وسایل مهم و اصلی در هر منزلی محسوب می شود که اصلی ترین وظیفه ی آن جدای از تکامل بخشیدن دیزاین و طراحی منزل، تامین آسایش و راحتی اعضای خانه می باشد. همان طور که می دانید تنوع بالایی از مبل همچون مبل ال، مبل راحتی، مبل مدرن، مبل نئوکلاسیک، مبل سلطنتی و یا استیل، مبلمان چستر و … وجود دارند که در کنار موجود بودن گزینه های بسیار برای انتخاب، ممکن است گاهی شما را در انتخاب و خرید سردرگم کنند.به طور کلی می توان گفت انتخاب مبل باید به گونه ای باشد که زیبایی و شیک بودن، راحتی و دوام را دارا باشد. در این مطلب به مهم ترین و کاربردی ترین نکات انتخاب مبل می پردازیم.

آشنایی با نکات اساسی و مهم انتخاب مبلمان

آشنایی با نکات انتخاب مبل با کیفیت و شیک

یک لحظه دقت و در نظر گرفتن موارد اساسی و لازم می تواند شما را از مدت ها پشیمانی نجات دهد. البته زیبا و شیک بودن اولین شرط برای خرید یک وسیله از جمله مبل محسوب می شود, اما این کافی نیست. در واقع مبلمان وظایف زیادی را عهده دار هستند که غیر از به کار گرفته شدن در دیزاین منزل, باید آرامش و راحتی شما را نیز تضمین کنند. همچنین بهتر است مورد دوام و کیفیت را به همراه مقرون به صرفه بودن در نظر بگیرید و اما مواردی جزئی تر و مهمی که در ادامه معرفی حضور شما می شوند.

آشنایی با نکات انتخاب مبل

انواع ساعت دیواری

-هماهنگی میان اندازه مبل و اندازه محیط

این مورد یعنی اینکه لازم است محیط مورد نظر خود را اندازه گیری کرده و مبلی متناسب با این اندازه ها را انتخاب نمایید. برای نتیجه بهتر می توانید بر روی کف اتاق نشانه گذاری کرده و میزان فضای استفاده شده توسط مبل و فضای آزاد برای تردد و حرکت خود را بسنجید. برای راحتی کار اندازه ها را در دفتری بنویسید و شکل اتاق خود را نیز رسم کنید.علاوه بر آن می توانید شکل و اندازه درب ورودی، راه پله و راهرو در صورت وجود داشتن را نیز به خاطر سپرده و یا یادداشت نمایید تا هنگام انتقال به منزل دچار مشکل نشوید.

آشنایی با نکته ها و موارد انتخاب مبل

-هماهنگی تعداد مبل با فضای موجود

علاوه بر متناسب بودن اندازه مبل با طول و عرض اتاق؛ موضوع تعداد مبل پیش می آید. با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید می توانید تعداد مبلمان خود را مشخص کنید. اغلب مبلمان ۷ نفره می باشند ولی انتخاب و خرید آنها به این تعداد الزامی نیست و شما باید متناسب با فضای منزل خود مبل به خانه بیاورید.

مبل و میز

آشنایی با نکات انتخاب مبل

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه کنید؛ این است که اندازه مبل با اندازه بدنی شما دارای تناسب بوده راحتی شما را تضمین کند. به طوری که قسمت نشیمن آن با طول ران پای شما در یک سطح و پاهای شما به آسانی بر روی کف زمین قرار بگیرند. همچنین به شکل دسته ی مبل مورد نظر خود توجه کنید تا در کنار شکل دلخواه شما به گونه ای باشد بتوانید بازوی خود را در زمان چرت زدن بر روی آن گذاشته و برای یک مدت چرت بزنید. مبلمانی با دسته هایی پهن سبکی شیک و جدیدتر نسبت به سایر دسته ها دارند.

نکات انتخاب مبلمان راحت، زیبا و مرغوب

-توجه به سبک و رنگ مبل

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب و خرید مبل باید به آن توجه داشت سبک و رنگ آن و در واقع هارمونی داشتن سبک و رنگ مبل با سبک و رنگ خانه ی شما می باشد. طراحی و دیزاین هر خانه ای بسته به سلیقه و البته شرایط موجود با استفاده از سبک دکوراسیونی متفاوت انجام می شود که رنگ و رنگهای به کار رفته در آن نیز متمایز هستند. و اما مبلمان که یکی از اجزای اصلی این طراحی محسوب می شوند، باید با رنگ و سبک استفاده شده انتخاب شوند.

نکات انتخاب مبلمان مناسب

آشنایی با نکات انتخاب مبل

– توجه به راحت بودن و کیفیت مبل

مبل باید به گونه ای باشد که از هر نظر راحتی و آسایش شما را تامین نماید، برخی از مبلمان برای مدت زمانی زیبا و راحت باشند اما به دلیل نداشتن کیفیت لازم، این ویزگی خود را از دست بدهند. به همین خاطر نیز خوب است که از قسمت زیر رویه دوزی و مواد پرکننده مبل سر در آورید.

در بحث کیفیت غیر از مرغوب بودن چوب و پارچه به کار رفته, اینکه با چه موادی پر شده است قابل توجه می باشد. در اغلب مبلمان با توجه به وزنی که دارند، می توان پی به کیفیت آن برد. در صورت سبک بودن در مقایسه با نمونه های دیگر؛ قطعا یک جای کار در کیفیت و مناسب نبودن دوام چارچوب مبل می لنگد. البته ممکن است به اشتباه از سوی عده ای این سبک بودن به دلیل جابجایی آسان یک مزیت محسوب شود.

آشنایی با نکات انتخاب و خرید مبل

-توجه به جنس چوب و پارچه مبل

یکی از نکات انتخاب مبل مناسب توجه به جنس چوب و پارچه است، مبلی مناسب می باشد که دارای کیفیت لازم در جنس چوب و پارچه باشد. به طوری که مبل انتخاب شده تا سال های مدید با همان کیفیت اولی مورد استفاده قرار بگیرد. در مورد چوب آن نیز می توان گفت که سطح چوب مرغوب بوده و طی پرداخت های چند مرتبه ای فاقد کیفیت نگردد.

     نکات انتخاب مبل با کیفیت، زیبا و راحتی

نکته و موارد کاربردی انتخاب مبل

نکته های کاربردی و مهم انتخاب مبلمان

نکته های جذاب و پرکاربرد انتخاب مبل

از شما عزیزان بابت همراهی تا انتهای مطلب اختصاص داده شده به نکات انتخاب مبل تشکر می کنیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد بتوانید مبلمانی زیبا، با کیفیت و راحت را برای منزل خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *