خانه راهرو و راه پله راهرو اصول انتخاب رنگ راهرو و رازهای مهمی که باید بدانید

اصول انتخاب رنگ راهرو و رازهای مهمی که باید بدانید

رنگ راهرو

رنگها می توانند فضای راهروی بین اتاق ها و راهروی ورودی را بزرگ و کوچک و سرد یا گرم تر نشان دهند از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب رنگ راهرو حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی بی نظیر را برای این بخش از منزل تان طراحی نمایید.

اصول انتخاب رنگ راهرو

در هنگام انتخاب رنگ برای راهروی منزل بهتر است به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون منزل تان و نور و ابعاد توجه داشته باشید تا بتوانید رنگی مناسب را انتخاب نمایید و جذابیت دکوراسیون راهروی منزل خود را تکمیل نمایید. در مطالب قبلی نحوه انتخاب رنگ دیوار راه پله و رنگ اتاق خواب را مطالعه کردید در ادامه با نحوه انتخاب رنگ دیوار برای راهروی منزل در خدمت شما خواهیم بود.

نحوه انتخاب رنگ راهروی منزل

رنگ راهروی منزل را چگونه انتخاب نماییم ؟

توجه به ابعاد راهروی منزل یکی از مهم ترین مسائل برای انتخاب رنگ دیوارها می باشد. اگر راهروی منزل شما کوچک است بهتر است از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها انتخاب نمایید همچنین برای انتخاب رنگ دیوار راهروی بزرگ محدودیت خاصی وجود ندارد. اگر شما تمایل دارید فضای راهروی منزل گرم و صمیمی به نظر برسد بهتر است از رنگ های تقریبا تیره برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. رنگ های روشن و خنثی نیز باعث می شوند تا فضای مورد نظر شما سرد و بزرگ تر به نظر برسد.

انواع ساعت دیواری

اگر تمایل دارید دکوراسیون راهروی منزل تان تاثیرگذار باشد بهتر است از رنگ های گرم نظیر قرمز و سبز مایل به زرد و نارنجی و … در این بخش از منزل استفاده نمایید همچنین برای ایجاد حس دراماتیک می توانید از رنگ های سرد و آبی در راهروی منزل استفاده نمایید.

رنگ های خنثی نظیر سفید و خاکستری و قهوه ای و … از انواع رنگ های مناسب برای راهروی منزل به شمار می روند و شما می توانید این رنگ ها را به راحتی با سایر رنگ ها ست نمایید.

نحوه انتخاب رنگ راهرو نحوه انتخاب رنگ برای راهرو انتخاب رنگ برای دیوار راهروی منزل انتخاب رنگ برای دیوار راهروی ساختمان چگونگی انتخاب رنگ دیوار راهرو انتخاب رنگ راهروی بین اتاق ها راهنمای انتخاب رنگ راهرو

مبل و میز

توجه داشته باشید که بهتر است برای انتخاب رنگ راهروی ورودی و راهروی بین اتاق ها به رنگ دیوار اتاق ها توجه داشته باشید تا بتوانید از رنگی مناسب برای طراحی دکوراسیون این بخش استفاده کنید همچنین رنگ های به کار رفته در راهروی منزل بهتر است با رنگ دیوارهای کناری و رنگ دیوار راه پله هماهنگی و مطابقت داشته باشد.

اگر راهروی ساختمان باریک است بهتر است  رنگ هایی را انتخاب نمایید که فضا را دلبازتر نشان دهند. رنگ های روشن نظیر کرم و طوسی روشن و قهوه ای روشن و بژ سفید و … باعث می شوند تا فضا دلبازتر به نظر برسد.

اگر فضای راهروی ساختمان تاریک می باشد بهتر است از رنگ ها با تن ملایم نظیر خاکستری و نارنجی و زرد و رنگ هایی که به نور نزدیک تر هستند استفاده نمایید تا فضایی ایده آل را در این بخش از منزل ایجاد کنید.

در صورت امکان می توانید از دو رنگ متضاد یا مکمل برای رنگ آمیزی دیوار راهروی ساختمان استفاده نمایید که در این صورت فضای راهروی منزل خاص و متفاوت تر به نظر می رسد.

در صورت تمایل می توانید برای پوشاندن دیوارهای راهروی ساختمان از کاغذ دیواری استفاده نمایید که انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری به ابعاد و سبک دکوراسیون راهروی منزل و … بستگی دارد همچنین بهتر است در صورت امکان رنگ کاغذ دیواری را از بین رنگ های ملایم و روشن و طرح های ساده انتخاب نمایید تا فضای راهرو جذاب و آرامش بخش تر به نظر برسد.

انتخاب رنگ برای دیوار راهروی ساختمان انتخاب رنگ مناسب برای راهروی منزل انتخاب رنگ برای راهروی بین اتاق ها نحوه انتخاب رنگ راهروی ساختمان انتخاب رنگ دیوار راهرو و راه پله اصول انتخاب رنگ برای راهروی منزل انتخاب رنگ برای راهرو نحوه انتخاب رنگ برای راهرو انتخاب رنگ برای راهروی منزل

در این مطلب توجه شما را نحوه انتخاب رنگ برای راهروی ساختمان جلب کردیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید رنگی مناسب را برای راهروی منزل خود انتخاب نمایید و دکوراسیونی متفاوت را برای این بخش از منزل طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *