خانه راهرو و راه پله راه پله مدل راه پله سنگی با انواع طراحی جذاب امروزی

مدل راه پله سنگی با انواع طراحی جذاب امروزی

46 مدل راه پله سنگی زیبا و شیک

هنگامی که معماری مصمم می شود تا ساختمانی را بسازد، بهتر است از مصالح مرغوب و استاندارد بهره ببرند. علاوه بر زیبا و بادوام بودن، با استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت می توان ایمنی ساختمان را افزایش داد. اما یکی دیگر از اولویت ها علاوه بر ایمنی بودن، زیبا بودن ظاهر است که حتی زمان خرید و فروش نیز می تواند نقش مهمی را جهت بالا بردن ارزش ساختمان ایفا کند. یکی از بخش هایی که از هر دو نظر ایمنی و زیبایی حائز اهمیت است، راه پله و راه پله سنگی است که از محبوبیت و کاربرد بالایی برخوردار می باشد. در این مطلب نمونه های جذابی از مدل راه پله سنگی را به تصویر می کشیم.

46 مدل راه پله سنگی در اندازه و شکل و رنگ های گوناگون

سنگ های مختلف راه پله و کاربردهای هر یک از آن ها

سنگهای ساختمانی بر حسب کارایی که دارا هستند، استفاده های بخصوصی دارند. خوب است سنگها را بر حسب کاربدی که دارند مورد استفاده قرار دهید تا دچار مشکل نشوید. هر کدام از سنگ ها در موقعیت جوی متفاوت، قابلیت ماندگاری و دوام خاص و متفاوتی را دارند. البته به طور کلی مقاومت سنگها خیلی متفاوت است و برترین نوع سنگ را می توان سنگی دانست که در برابر آلودگی، آب، ضربه سرسخت بوده و مقاومت بالایی داشته باشد. در ادامه چند نمونه از سنگ های مرغوب و پرکاربرد را مورد بررسی قرار می دهیم:

مبل و میز

مدل راه پله سنگی شیک

سنگ مرمر

سنگ های مرمر جهت نمای داخلی ساختمان ها به کار گرفته می شود، این سنگ ها از ۲ عنصر دولومیت و کلسیت ساخته شده اند که در مقابل هوازدگی خیلی زیاد مقاوم می باشد. سنگهای مرمر از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند که جهت طراحی راه پله انتخابی خوب محسوب می شود.

سنگ مرمر به خاطر دارا بودن شکل و نمایی زیبا و شیک از محبوب و پرطرفدارترین سنگهای ساختمانی به شمار می روند. این نوع سنگها در مقابل باران های اسیدی خیلی مقاوم بوده و چنانچه از آنها در نمای بیرونی بهره گرفته شود؛ باز هم مناسب است که مقاوم بوده و دچار ساییدگی نمی گردد.

سنگ مرمر قابلیت عبور نور از خود را دار است، قابل توجه اینکه سنگ مرمر با سنگ مرمریت تفاوت زیادی دارد. مرمر با وجود این همه ویژگی مثبت و کیفیت بالا از نظر قیمت مناسب و مقرون به صرفه می باشد که انتخابی عالی به حساب می آید.

مدلهای شیکی از راه پله سنگی

مدل راه پله سنگی لوکس

طرح هایی جدید و مدرن از راه پله ساخته شده از سنگ

46مدل راه پله سنگی در اندازه و شکل و رنگ های گوناگون

سنگ گرانیت

این سنگ دارای مقاومت زیادی بوده و درخشش و جلایی فوق العاده دارد. گرانیت به علت دارا نبودن آهک، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جهت طراحی راه پله مناسب می باشد. سنگ های گرانیتی همچنین در مقابل مواد قلیایی و اسیدی بسیار مقاوم می باشد، سنگها را برای تمیزی لازم است با استفاده از مواد شستشو داد که بعضی از سنگها در برابر این مواد شیمیایی مقاوم نبوده و در نتیجه ساییده می گردند. ولی گرانیت شدیدا در برابر این تغییرات مقاوم است. گرانیت در مقابل نفوذ آب هم خیلی مقاوم می باشد و اصلا در این زمینه دچار مشکل نمی شود. پس با توجه به اینکه ساییده نمی گردد جهت طراحی راه پله انتخابی خوب به شمار می رود.

با توجه به اینکه فضاهای صنعتی با مواد شیمیایی سرو کار دارند، بهتر است از سنگ راه پله گرانیتی بهره ببرید چون در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند. سنگ گرانیتی دارای رنگهای گوناگونی همچون سبز تیره، سفید، حاکستری روشن، صورتی، قهوه ای تیرهف مواد معدنی سیاه رنگ بوده که از این نوع سنگ غیر از طراحی راه پله می توان برای روکش دیوارها، سنگفرش و کفپوش آشپزخانه بهره برد. سنگهای گرانیتی اغلب جزو سرسخت ترین سنگهای ساختمانی محسوب می شوند که در فضای بیرونی نیز علاوه بر راه پله در نمای ساختمان، کف سازی، راه سازی و پیاده روها به کار گرفته می شوند. به علت استخراج، صیقل و برش دادن سنگ گرانیتی از قیمت بالا بوده و پرهزینه می باشد.

راه پله سنگی با سنگ های مختلف و کاربردهای هر یک

راه پله سنگی برای ساختمان های مدرن و جدید

سنگ کوارتزیت

این نوع سنگ از نظر مقاومت و سختی بسیار بالا می باشد، که سنگ گرانیت معمولا با سنگ گرانیت اشتباه گرفته می شود، اما کوارتزیت نسبت به گرانیت سرسخت تر بوده و ساییده نمی گردد. کوارتز سنگی تشکیل شده از دانه های کوارتز با سیلیس می باشد. سنگهای کوارتزیت رنگ های نقره ای درخشان، خاکستری روشن و تیره و … را دارا است.

سنگ های کوارتزیتی با توجه به اینکه شبیه گرانیت هستند، اما برخلاف آن از قیمت پایینی برخوردار می باشند، آنها شکل و شاهر بلوری و زبر دارند که همین موضوع تشخیص آنها را آسان کرده است. از این نوع سنگها علاوه بر راه پله در نمای داخلی و بیرونی، ساخت پل ها و تونل ها بهره گرفته می شود.

چه سنگی جهت راه پله مناسب می باشد؟

  • سنگی جهت نمای داخلی و طراحی راه پله مناسب است که شیار و شکستگی نداشته، فاقد پوسیدگی، فاقد فرج و خلل بوده و در زمان استفاده ساییده نگردد.
  • سنگی مناسب است که در برابر جذب آب از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که در برابر آب مقاوم باشد، پس سنگ مرغوب جهت استفاده در نمای داخلی و خارجی محسوب می شود.
  • سنگ راه پله لازم است در برابر محیط های شیمیایی، فرسایشی و نیز طبیعی به خوبی مقاوم بوده و ساییده نگردد.
  • توجه نمایید چنانچه در جستجوی محصولی یکدست فاقد رنگ و بافت می باشید، از انتخاب سنگ صرفنظر کنید چون سنگ رنگ و بافتی طبیعی دارد.
  • از ساده ترین روش های تشخیص سنگ خوب این می باشد که در صورت فاقد ترک و پوسیدگی و ساییدگی بودن اگر با یک وسیله فلزی چندین بار به سنگ بکوبید، صدای حاصل مانند صدای شیشه است.
  • توجه نمایید در اماکن اداری و مدارس که رفت و امد در آنها خیلی زیاد می باشد، پیشنهاد می کنیم از سنگ گرانیت بهره ببرید چون که به خوبی در برابر ساییدگی، جذب آب و فرسایش مقاوم می باشد. و نیز از آلودگی و لک کمتری برخوردار است.
  • سنگ های گرانیت، مرمر، لایم استون، تراورتن از جمله سنگهای مخصوص راه پله ها می باشد که بر اساس بودجه و سلیقه خودتان می توانید آن را انتخاب نمایید.
  • توجه نمایید پله هایی که در ابتدای ساختمان واقع بوده و در فضای باز قرار دارند، لازم است سطحی با اصحکاک کافی داشته باشند. چون در شرایط آب و هوایی بارشی تردد بر روی آن آسان است.

نمونه های شیکی از راه پله سنگی

مدلهایی زیبا و جدید از راه پله سنگی

راه پله سنگی با سنگ های مختلف و کاربردهای هر یک

طرح هایی زیبا از راه پله سنگی

طرح هایی زیبا از راه پله ساخته شده از سنگ

راه پله سنگی شیک و لوکس

راه پله سنگی برای ساختمان های امروزی

مدل راه پله زیبا برای خانه های لاکچری

مدلهای زیبایی از راه پله سنگی

طرح هایی زیبا از راه پله ساخته شده از سنگ

طرح هایی شیک از راه پله ساخته شده از سنگ

نمونه های شیکی از مدل راه پله سنگی

مدلهایی منحصر به فرد از راه پله سنگی

راه پله سنگی برای ساختمان های جدید

46 مدل راه پله سنگی برای خانه های شیک

راه پله سنگی با سنگ های مختلف و کاربردهای هر یک

راه پله سنگی برای خانه های لاکچری

مدلهای زیبایی از راه پله سنگی

46 مدل راه پله سنگی شیک و منحصر به فرد

مدل راه پله سنگی و بررسی سنگ مناسب

راه پله سنگی با سنگ های مختلف و کاربردهای هر یک

راه پله سنگی شیک و لوکس با رنگ سفید و هارمونی دار با طراحی داخلی

نمونه هایی جدید از راه پله سنگی

راه پله سنگی با سنگ های مختلف و کاربردهای هر یک

46 مدل راه پله سنگی شیک

مدل راه پله سنگی و انتخاب سنگ مرغوب

راه پله سنگی برای ساختمان های لوکس

46 مدل راه پله سنگی برای خانه های مدرن

مدلهایی لاکچری از راه پله سنگی

نمونه هایی زیبا از راه پله سنگی

46 مدل راه پله سنگی زیبا

در این مطلب شما عزیزان علاقه مند را با ایده های جذاب و شیکی از مدل راه پله سنگی آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همچنین در صورت تمایل برای مطالعه و مشاهده مطلب و ایده های مدل راه پله حیاط و نورپردازی راه پله می توانید به لینک ها مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *