
هنگامی که به یک رستوران یا فست فود وارد می شوید، اولین چیزی که با آن روبرو می شوید، نمای بیرونی و بعد از آن ورودی فست فود است. با وجود اینکه به طراحی داخلی فست فود اهمیت چندانی داده نمی شود اما این مسئله در جذب مشتری و بازگشت مجدد آن ها بسیار تاثیر دارد.
طراحی داخلی فست فود با ایده های خلاقانه و جذاب
همان طور که کیفیت یک فست فود از نظر بهداشتی و ارائه خدمات و غذاهای عالی اهمیت دارد، دکوراسیون فست فود نیز در جذب مشتری و ایجاد رغبت برای ماندن در فست فود و مراجعه های بعدی به آن بی تاثیر نیست.
حتی این طراحی و چیدمان تمایل به سرو غذا در داخل فست فود را بیشتر می کند. در حال حاضر کلیه جنبه های روان شناختی نیز برای نحوه رنگ آمیزی و چیدمان عالی در نظر گرفته می شود.
رستوران ها و فست فودهای زیادی هستند که با وجود تبلیغات زیادی که دارند، مشتری کمی دارند. دلیل این کمبود مشتری را باید در دلگیر بودن فضای فست فود یا رستوران کوچک، رنگ و چیدمان نامطلوب جست و جو کرد.
از نورپردازی ملایم در طراحی داخلی فست فود استفاده کنید.
در دکوراسیون داخلی فست فود باید میز و صندلی ها را طوری در کنار یکدیگر قرار دهید تا فضای لازم برای رفت و آمد باقی بماند. از دکورهای زیبا برای یک چیدمان عالی استفاده کنید. نقاشی های زیبا و تزیین های جالبی را برای دیوارها استفاده کنید.
فست فود و رستوران های بی شماری در فضای شهر قرار گرفته اند. بنابراین باید راه کارهای لازم را برای ایجاد یک محیط دنج و جذاب به وجود آورد.
طراحی فست فود باید به گونه ای باشد که جمع و جور به نظر برسد و محیط دلچسبی را ایجاد کند.
بسیاری از طراحی های فست فود و رستوران ها با انتخاب یک پالت رنگی آغاز می شوند. رنگ هایی که بدین منظور انتخاب می شوند، رنگ هایی هستند که با آرم و لوگو مواد بازاریابی مطابقت دارند. این رنگ ها چنان به دقت انتخاب می شوند که اقدامات و احساسات خاصی را برای مشتریان به وجود آورند.
به عنوان مثال قرمز و زرد دو رنگی هستند که ناخود آگاه باعث تحریک هیجانات و احساس گرسنگی می شود. این رنگ های ابتدایی و پر رنگ اگر با روشنایی نسبتا تندی همراه شوند باعث اقدامات سریع مثل تند غذا خوردن می شوند.
در حالی که فضاهای با تن خاموش، محیط آرامی را به وجود می آورند. افراد در این تن ها، حتی بعد از خوردن غذا نیز بر سر میزها باقی می مانند.
نور هم یکی از مسائل مهم در دکوراسیون داخلی فست فود است. نور کم به مهمانان می گوید مدت زمان بیشتری را می توانند در رستوران بمانند.
خطوط دید نیز برای مشتریان اهمیت دارد. اجازه دهید زمانی که مشتریان به سمت پیش خوان برای ثبت سفارش می آیند، منظره ای از شما و نحوه کارتان را ببینند تا اعتماد لازم برای آن ها نیز فراهم شود. بنابراین بهتر است که مقداری از این فضا همیشه در معرض دید باشد.
رنگ نارنجی پرتقالی نیز اشتها را تحریک می کند و می تواند در انتخاب های با قیمت بالا موثر باشد.
از توجه شما همراهان عزیز در ارائه مطالب طراحی داخلی فست فود متشکریم و امیدواریم مطالب ما دراین زمینه موجبات رضایت شما را فراهم کرده باشد.