خانه دکوراسیون آشپزخانه چیدمان آشپزخانه اصول نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

اصول نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

اصول نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های منزل است که برای ایجاد محیطی کاربردی و راحت به نورپردازی مناسبی نیازمند است و اگر شما بدانید نورپردازی را در کدام قسمت های آشپزخانه به کار ببرید می توانید به بهبود کیفیت فضای آشپزخانه تان کمک بیشتری کنید. در ادامه اصول نورپردازی آشپزخانه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با توجه به تکنیک های ذکر شده بتوانید فضایی ایده آل و متفاوت را در آشپزخانه منزل تان ایجاد کنید.

اصول نورپردازی آشپزخانه های کوچک و بزرگ

نورپردازی در قسمت های مختلف آشپزخانه نظیر هود و اپن و گاز و سینک و کابینت و … انجام می شود و شما می توانید در برخی از این قسمت ها از نورهای مخفی استفاده نمایید که انتخاب نوع نورپردازی به فضای مورد نظر شما بستگی دارد. توجه داشته باشید که اگر اصول نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها را بدرستی به کار ببرید می توانید شاهد فضایی بی نظیر و متفاوت در آشپزخانه منزل تان باشید.

طراحی نورپردازی آشپزخانه

طراحی نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها

برای نورپردازی داخلی آشپزخانه می توانید از دو مدل نورپردازی مختلف عمومی و تاکیدی استفاده نمایید که نورپردازی عمومی از انواع روش های رایج برای ایجاد نورپردازی در فضای آشپزخانه است و شما می توانید با نصب لوستر یا چراغ های آویز در قسمت مرکزی آشپزخانه این نوع نورپردازی را ایجاد نمایید.
نورپردازی تاکیدی نیز در مکان های خاص و مناسب نظیر روی سینک و اجاق گاز و اپن و کانتر و … ایجاد می شود و این مدل نورپردازی بیشتر در شب مورد استفاده قرار می گیرد و از میزان سطح نور عمومی می کاهد.
کابینت ها مهم ترین اجزاء در آشپزخانه هستند که باید دارای نورپردازی مناسبی باشند. برای نورپردازی کابینت ها شما می توانید از انواع نورهای هالوژن که نور آن ها به سمت پایین است استفاده نمایید.
اگر تمایل دارید از نور نقطه ای در قسمت بالایی کابینت ها استفاه کنید بهتر است برای جلوگیری از تاریک شدن قسمت پایینی کابینت ها از نورهای مخفی در زیر کابینت استفاده نمایید که این نورپردازی علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارد کاربردی تر نیز می باشند. توجه داشته باشید که نورپردازی های مخفی باید در لبه جلویی کابینت های آشپزخانه قرار بگیرند همچنین نورپردازی مخفی نور ملایم و مناسبی را در شب و هنگام تاریکی در اختیار ساکنین منزل قرار می دهد و بر جذابیت طراحی داخلی می افزاید.
برای ایجاد نورپردازی مخفی در زیر کابینت ها بهتر است ابتدا ال ای دی نواری را در مرکز کابینت قرار دهید سپس میزان و شدت نور را بررسی کنید و ال ای دی را آنقدر جابجا نمایید که به صورت یکنواخت نور مخفی در قسمت زیری کابینت ها ایجاد شود همچنین از این روش نورپردازی می توانید در قسمت زیری شلف های دیواری موجود در آشپزخانه استفاده نمایید.

انواع ساعت دیواری

 اصول نورپردازی آشپزخانه نورپردازی کابینت نورپردازی کابینت ها نورپردازی آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه نورپردازی کابینت ها طراحی نورپردازی برای کابینت نورردازی کابینت های مدرن نورپردازی داخلی کابینت ها نورپردازی کابینت آشپزخانه نورپردازی کابینت نورپردازی کابینت
برای نورپردازی فضای آشپزخانه نیز می توانید از از نورپردازی نقطه ای یا نورپردازی خطی استفاده کنید که نورپردازی خطی برای زیر کابینت ها و سقف کاذب انتخابی مناسب و ایده آل است همچنین این مدل نورپردازی باعث می شود تا فضای آشپزخانه مدرن تر به نظر برسد.
یکی از اصول نورپردازی آشپزخانه ایجاد نوری مناسب در اطراف و بالای سینک ظرفشویی است و شما می توانید در این نقطه از چند نور نقطه ای یا چراغ های آویز کوچک استفاده کنید که این چراغ ها قابل نصب در بالای سینک ظرفشویی می باشند.
زیر قفسه ها و کانتر نیز از دیگر نقاطی هستند که برای ایجاد نورهای مخفی انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند و شما می توانید با ایجاد نور مخفی در کانتر فضایی رمانتیک را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل تان ایجاد نمایید.
برای طراحی نورپردازی در قسمت میز ناهارخوری می توانید چراغ ها یا لوسترهای آویز بلند را در بالای میز ناهارخوری و از سقف آویزان نمایید و به کمک آن ها نوری مناسب را در سطح میز ناهارخوری ایجاد کنید.

نورپردازی آشپزخانه مدرن نورپردازی آشپزخانه مدرن و شیک نورپردازی آشپزخانه سفید نورپردازی آشپزخانه نورپردازی سقف آشپزخانه طراحی نورپردازی آشپزخانه نورپردازی زیبا و شیک آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه کلاسیک نورپردازی زیبا و شیک آشپزخانه نورپردازی مدرن آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه کلاسیک نورپردازی فضای آشپزخانه طراحی نورپردازی برای آشپزخانه نورپردازی زیبا و شیک آشپزخانه  اصول نورپردازی آشپزخانه نورپردازی مدرن و شیک آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه

در این مطلب با اصول نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این ترفندها نهایت بهره را ببرید و بتوانید با به کار گیری آن ها در فضای آشپزخانه تان نورپردازی مناسب و کاربردی را ایجاد کنید.

مبل و میز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *