خانه دکوراسیون پذیرایی اصول چیدمان فرش در سالن پذیرایی

اصول چیدمان فرش در سالن پذیرایی

آشنایی با اصول کاربردی چیدمان فرش

خانه و یا هر سازه ی دیگری از دسقف، دیوار، کف و نیز پنجره تشکیل شده است که طراحی و تزیین هر یک از این بخش ها به نوبه ی خود، طراحی نهایی را شکل می دهند. مصالحی که برای پوشش دهی هر یک از این اجزا استفاده می شود، قطعا متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای دیزاین کف منزل از انواع کفپوش ها استفاده نمود که باید براای انتخاب آن به مواردی مانند حفظ و نگهداری آسان، مقاوم بودن، گرم و راحت بودنتوجه نمود. در این مطلب شما را با اصول چیدمان فرش آشنا خواهیم ساخت.

چیدمان فرش با استفاده از روش های کاربردی

فرش در منزل و محیط های کاری نقش رخت و لباس برای انسان را دارد، قطعا که باید هنگام انتخاب پوشش کف منزل نهایت دقت و توجه را به کار بست تا بهترین و مناسب ترین انتخاب نصیب شما گردد. نقاط مختلف خانه مانند پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق خوااب متناسب به طراحی و کارایی که دارند، فرش متفاوت تری را می طلبند.

انواع ساعت دیواری

آشنایی با چیدمان فرش در سالن پذیرایی کوچک و بزرگ

آشنایی با نمونه هایی زیبا و کاربردی از چیدمان فرش

آشنایی با اصول کاربردی چیدمان فرش

به طور کلی قانون اولیه در رابطه با چیدمان فرش در اتاق پذیرایی، به اینگونه می باشد که موقع نشستن بر روی کاناپه, پاهای شما بر روی کف باشد، برای محقق شدن آن می توانید از یکی از این ایده ها بهره ببرید: ۱- همه پایه های مبل بر روی فرش جای بگیرند ۲- پایه های جلوی مبل بر روی فرش و دو پایه پشت بر روی کفپوش جای بگیرد ۳-مبلمان به صورت کلی اطراف فرش قرار گرفته و فقط پایه های جلویی مبلمان بر روی فرش قرار بگیرند. و اما اصول کاربردی برای فرش کردن پذیرایی که در ادامه معرفی خواهند شد.

آشنایی با روش های شیک چیدمان فرش

مبل و میز

آشنایی با اصول چیدمان فرش

پر نکردن کف منزل با استفاده از فرش

تا مدتی قبل مفروش کردن منزل در واقع پوشاندن سطح زیادی از کف منزل با فرش بود؛ چرا که استفاده از مبلمان در آن زمان کمرنگ تر بود. طراحی های داخلی متفاوت و جدیدتر شده و مبلمان ها نیز نقش پررنگ تری در چیدمان یافتند. این قوت گرفتن مبلمان موجب کاربرد کمتر فرش ها شد. تغییرات دیگری که با به روز شدن طراحی ها ایجاد شد, تنوع یافتن و شیک شدن کفپوش ها است که برای داشتن یک سبک طراحی زیبا و مدرن بهتر است از کفپوشی مناسب مثلا پارکت چوبی بهره برده و از فرش تنها در بعد کوچکی استفاده نمایید.

آشنایی با اصول چیدمان فرش

اجتناب از فرش های زیاد کوچک

شاید بهترین فرش را یکی از مهمترین عناصر جهت دیزاین کف هر فضایی معرفی نمود که موجب ایجاد ارتباط میان کفپوش و مبلمان می گردد. این ارتباط و زیباسازی زمانی موفق است که از یک فرش واحد و یکپارچه با طرح زیبا بهره گرفته شود. پس از فرش کردن کف منزل با چند عدد فرش کوچک بپرهیزید. اما در سالن های خیلی بزرگ که ناچارا باید از دو و یا چند فرش استفاده کنید؛ بهتر است فاصله لازم میان آنها از هم را رعایت کنید. با ایجاد فاصله بین آنها نه تنها زیبا و دلبازتر می شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر می باشد.

اصول چیدمان فرش

رعایت فاصله در پهن نمودن فرش با دیوار

در صورتی که می خواهید یک فرش بزرگ را در خانه خود پهن نمایید؛ لازم است از هر سمت دستکم ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر با دیوار کناری خود فاصله راا رعایت کنید. با این عمل موجب دلبازتر شدن فضای موجود خواهد شد.

آشنایی با روش های جذاب و زیبای چیدمان فرش

فرش کردن پذیرایی های مستطیل و مربع شکل

نکته ای که خوب است هنگام فرش کردن به آن توجه داشته باشید, مربع و یا مستطیل بودن پذیرای می باشد. به عنوان مثال در پذیرایی مستطیلی فضا کشیده تر بوده و جداسازی هر یک از فضا با استفاده از فرش، و نیز به کارگیری از میز ناهارخوری در کنار ست مبلمان قابل اجرا است. به زبان ساده تر در پذیرایی های مربعی تنها می توانید از ۱ دست مبل و اما در پذیرایی های مستطیلی می توانید از ۲ دست مبل بهره ببرید.

اگر پذیرایی به شکل مربع دارید، می توانید اول نقطه ی کانونی را تعیین نموده و شومینه یا تلویزیون را در آنجا بگذارید. بعد مبلمان را در مقابل تلویزیون یا شومینه چیده و میان ملمان را مفروش نمایید. در صورت تمایل داشتن به استفاده از میز ناهارخوری از فرش مجزایی جهت آن بهره ببرید؛ به این صورت که فرش در میان میز جای بگیرد. فرش های گرد پیشنهاد مناسبی به شمار می روند.

آشنایی با انواع نمونه های منحصر به فرد چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

ایده هایی زیبا از چیدمان فرش

چیدمان فرش در سالن پذیرایی به شکلی کاربردی

آشنایی با اصول چیدمان فرش  ایده هایی کاربردی و زیبا از چیدمان فرش

چیدمان فرش با استفاده از روش های کاربردی و زیبا

چیدمان فرش پذیرایی با استفاده از ایده های متفاوت

ایده هایی منحصر به فرد از چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آَنایی با اصول چیدمان فرش

ایده های جالب از چیدمان فرش

آشنایی با چیدمان فرش به شکلی زیبا

آشنایی با موارد و نکات کاربردی چیدمان فرش

ایده هایی منحصر به فرد از چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آشننایی با اصول چیدمان فرش

تکنیک هایی جالب از چیدمان فرش در پذیرایی منزل

آشنایی با انواع روش های زیبای چیدمان فرش

آشنایی با روش های شیک چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آشنایی با روش های کاربردی چیدمان فرش

آشنایی با ایده هایی متفاوت از چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

از اینکه تا انتهای این مطلب اختصاص یافته به اصول چیدمان فرش همراه ما بودید بی نهایت از شما قدردان و متشکریم. برای آشنایی با ست کردن مبل در سالن پذیرایی و نشیمن، اصول چیدمان پذیرایی کوچک بر روی لینک ها کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *